Sant Joan de les Abadesses

ERC de Sant Joan de les Abadesses proposa que els nous tótems turístics s’adaptin per persones amb discapacitat visual

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses va felicitar a l’equip de govern i a les empreses implicades pel disseny final dels nous tótems turístics implantats al municipi al llarg de les últimes setmanes. Així mateix, el portaveu republicà, Sergi Albrich, va proposar que “els nous tótems incorporessin les explicacions turístiques amb llenguatge Braile i/o codi QR sonor per tal de facilitar la comprensió a persones amb discapacitat visual. Es dóna el cas que els nous tótems ja disposen de codi QR però els enllaços corresponents son textuals i no sonors. “Per tant, tant sols caldria modificar els enllaços existents per arxius explicatius sonors”.

“Un cop modernitzada la senyalització turística, l’hem d’adreçar a tots els públics i adaptar-los al màxim a totes les condicions i situacions”, conclou Albrich.

En el torn de resposta, l’alcalde Ramon Roqué va comentar que l’equip de govern valoraria la proposta en un futur però de moment no l’havien considerat.

El grup d’ERC també va apuntar que un cop col·locats els nous tótems turístics cal retirar els panells turístics antics - que ja tenen més de 15 anys d’arreu del municipi - i especialment cal “ordenar la part frontal del Palau de l’Abadia, on hi ha una gran acumulació de tótems i panells turístics i informatius que desvirtuen el què realment és important, que és l’edifici històric abacial”. Una exigència que el grup d’ERC ja havia manifestat en diverses ocasions i que ara ha tornat a reivindicar.

A la mateixa sessió plenària, el grup d’ERC va proposar que dos dels nous noms de carrers, de la Plana del Molí Petit i de la Colònia Llaudet, que es van aprovar al plenari s’anomenéssin,  respectivament, “Patllari del Molí”, en reconeixement a l’últim moliner de l’equipament i a la seva tasca de preservació del funcionament l’activitat molinera, i “Filadores”, en reconeixement a les dones del tèxtil pel seu paper social i històric en el desenvolupament econòmic de la vila. Unes propostes que foren desestimades per l’equip de govern.