Sant Joan de les Abadesses

ERC de Sant Joan de les Abadesses reclama imaginació i valentia per erradicar els excrements animals arreu dels espais públics del municipi

La presència d’excrements animals arreu dels carrers i espais públics de Sant Joan de les Abadesses és una constant que tendeix a l’alça dia rere dia. “Una falta d’incivisme que els regidors del grup municipal d’ERC a l’ajuntament han denunciat en múltiples ocasions al llarg dels últims anys”. Unes reivindicacions que han sigut omeses per tal que l’actual equip de govern.

“Les tifes de gos als espais públics no són només una mostra d’incivisme i deixadesa d’uns pocs, que es poden convertir en un problema de salubritat pública i una font de malalties pels infants que les puguin arribar a tocar”. L’increment d’excrements s’ha vist incrementant i concentrat a la zona d’esbarjo de gossos que l’equip de govern va ubicar a la zona de la Mare de Déu del Prat, “on precisament, molts usuaris hi ha deixat d’anar per aquest fet”.

Són molts els municipis que pateixen aquesta problemàtica i són molts els municipis que han endegat campanyes més o menys originals i més o menys efectives per intentar eliminar aquesta problemàtica. Vilablareix, l’Arboç, Salt, Torelló, Ripoll o Ribes de Freser són alguns dels municipis que s’han posat a treballar per intentar conscienciar vers la importància col·lectiva dels bons hàbits dels propietaris d’alguns animals. “Precisament, Ribes de Freser i Campdevànol han implantat el mètode de reconeixement dels responsables dels excrements del carrer mitjançant la tècnica de l’ADN”. En aquest sentit, ERC de Sant Joan de les Abadesses reclama a l’equip de govern de MES “imaginació, valentia i, si cal, contundència per erradicar els excrements d’animals escampats arreu dels espais públics del municipi. Es incomprensible la passivitat que es denota i es demostra amb aquest tema per part del propi ajuntament”. Des d’ERC s’apunta “la possibilitat de constituir una comissió de treball per minimitzar aquesta desagradable situació”.