Sant Joan de les Abadesses

Francesc Fajula i el Moto Club Abadesses rebran els "Guardons Emma de Barcelona"

La segona edició del certamen Guardons Emma de Barcelona, organitzat per la secció local d'ERC a Sant Joan de les Abadesses, reconeixerà les trajectòries del santjoaní Francesc Fajula, i del Moto Club Abadesses.

L'objectiu dels Guardons Emma de Barcelona és reconèixer la trajectòria de persones individuals i col·lectius que hagin destacat per la seva dedicació al municipi a nivell social, associatiu o cultural, així com posar en valor l'emprenedoria empresarial i la defensa del procés d'emancipació nacional o la defensa de la llengua catalana.

Més d’un centenar de persones han participat amb el procés participatiu dut a terme durant els mesos de febrer i març, i un cop analitzats els resultats del procés participatiu el jurat ha conclòs que els guardonats de la segona edició del certamen siguin el santjoaní Francesc Fajula, en la categoria de persona individual, i el Moto Club Abadesses, en la categoria d’entitat o col·lectiu de persones.

A continuació, s’adjunta una breu biografia dels guardonats:

Francesc Fajula i Pellicer
Nascut a Sant Joan de les Abadesses. Escultor, arquitecte, doctor en Belles Arts i membre de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi des del 2003.
La trajectòria artística de Francesc Fajula, s’estén més allà de la comarca del Ripollès. Com a escultor ha participat en diverses exposicions arreu del país i també a França i a Itàlia. Actualment està treballant en l’execució d’un gran conjunt escultòric a la Basílica de la Sagrada Família de Barcelona, on ja en el 2010 hi va fer el Crist Crucificat del Baldaquí que hi ha sobre l’altar central i, tres anys més tard, la figura de la Santa Escolàstica a l’ absis del mateix temple.
És autor també de les escultures del bisbe Abat Oliva a Ripoll, del bisbe Torres i Bages a Sant Joan de les Abadesses i d’en Josep Maria Xirinacs, entre moltes altres obres de la seva extensa producció.
Francesc Fajula encarna la figura de l’artista del Renaixement italià, de l’artista integral que domina totes les disciplines de l’art perquè conjuga l’escultura i l’arquitectura amb una gran harmonia. Com a santjoaní, sempre ha estat fortament vinculat al teixit cultural de la vila. És membre de l’actual Junta del Monestir i també co-autor del llibre “El Monestir de Sant Joan de les Abadesses”.

Moto Club Abadesses
Entitat fundada l'any 1977. Organitza els 3 Dies Trial Santigosa, la primera prova de Trial de llarga durada de l’Estat Espanyol i la segona d’Europa desprès dels Scottish six days Trial. L’any 2005 van aconseguir la primera Àrea de l’estat Espanyol autoritzada per a la pràctica del Trial. El respecte i conservació del Medi Ambient és una de les seves prioritats i, per aquest motiu, fomenten la promoció de l'esport del trial pel joves educant-los en les bones pràctiques. Enguany s'ha celebrat la 47ena edició dels 3DTS amb un gran èxit i participació de gent de tot el món. Durant els 3DTS són molts els santjoanins que cooperen amb l’organització de la prova. Una activitat que omple de gent el nostre municipi i en difon el nom arreu del món.
També organitzen els dos dies de trial Santigosa clàssic. Una prova que també s'ha consolidat i que el proper any ja celebrarà el seu 10è aniversari.

L’acte d’entrega dels guardons de l’edició 2018 serà el proper dissabte dia 5 de maig, a les 12 del migdia, a l’auditori Jaume Nunó del Palmàs – Casal Centre Cívic de Sant Joan de les Abadesses.