Sant Joan de les Abadesses

Lluïsa Pérez, regidora d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

Ells no poden esperar!

Lluïsa Pérez Castro, Sant Joan de les Abadesses, Homosexualitat, Homofòbia

Malauradament, tots tenim familiars, amics o coneguts que han patit per culpa del càncer. Una malaltia que ens afecta massa quotidianament i que massa lentament va trobant la cura per alguna de les múltiples varietats que n'existeixen. Una velocitat científica que va més lenta del què voldríem però que és necessària.   Són moltes les entitats i les associacions que vetllen pels afectats pel càncer i aquí vull posar en valor la importantíssima feina econòmica, d'assessorament i, sobretot, d'acompanyament que realitza la Fundació Oncolliga - especialment les delegacions de Sant Joan i Ripoll - i també la tasca ingent que du a terme l'Associació de Malalts de Chron i Colitis Ulcerosa de Catalunya (ACCU).

Elisenda Guillaumes, regidora d'ERC Sant Joan i Directora dels Serveis Territorials del DARP a Girona

La prevenció, eina contra els incendis

Les comarques gironines han patit i patiran incendis forestals. Pot semblar una afirmació contundent, però és escaient a tocar de la revetlla de Sant Joan i de l’estiu. Com també és escaient recordar les reflexions que va fer Richard Thorton, cap dels serveis de prevenció d’incendis d’Austràlia, durant el congrés sobre incendis forestals celebrat a Barcelona al gener. Thorton va dir que potser caldrà ser imaginatius i invertir més recursos en la prevenció d’incendis i no tant en la reacció i l’extinció.

Elisenda Guillaumes, regidora d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses i Directora del DARP Girona

Un got de llet al dia

Elisenda Guillaumes

L’escola juga un paper cabdal en l’educació dels nostres fills. Hi passen moltes hores i els valors que puguin adquirir complementaran o reforçaran, de ben segur, aquells que es transmetin des de casa. Un dels aspectes més importants que es tracten a l’escola és l’alimentació i és, precisament, durant l’etapa escolar quan s’adquireixen part dels hàbits alimentaris. Aquest article no pretén entrar en el debat dels diferents tipus de dieta que puguin existir, però el que és una evidència, fins al dia d’avui, és que la dieta mediterrània és considerada una de les millors dietes del món.

Sergi Albrich, regidor - portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

A Sant Joan, zero barreres

La dinàmica social actual del municipi i el moviment de persones dins el mateix canviarà a curt termini. A l'extrem nord-est de Sant Joan, a la Coromina del Bac, sembla ser que als propers mesos s'hi començarà la construcció del nou centre educatiu.  Amb aquesta premissa, si hom fa un fàcil exercici de reflexió, tot passejant de la Coromina del Bac fins al final del barri de la Plana, i es posa en la situació d'una persona amb mobilitat reduida s'adonarà de la cursa d'obstacles amb què es transforma el trajecte és més que considerable.

Sergi Albrich, regidor-portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

Facilitar l'accés dels joves a l'habitatge, una prioritat

Alguns dels motius que haurien de portar a les persones a participar en la política són l’interès altruista per la gestió del bé públic, l'interès pel bé col·lectiu i la voluntat de trobar i donar solucions als que pateixen més dificultats. Sigui pel motiu que sigui i sempre que pugui haver-hi una mínima solució.   Aquesta introducció em serveix per expressar la sorpresa de grup municipal d'ERC pel fet que l'equip de govern de Sant Joan de les Abadesses hagi desestimat les millores fiscals que vàrem proposar pel proper any 2017.

Sergi Albrich, regidor-portaveu d'ERC a l'ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

L'Alberg, 10 anys d'èxits

Sergi Albrich

El 24 de març de 2006 Sant Joan de les Abadesses inaugurava un nou equipament; L'Alberg MunicipalLa Ruta del Ferro. Amb aquesta nova activitat l'antic magatzem ferroviari tornava a obrir les seves portes quasi bé quaranta anys després de la clausura de la via de tren Barcelona – Sant Joan de les Abadessesi el barri de l'Estació intentava de recuperar l'activitat històricament viscuda.

Lluïsa Pérez Castro, regidora d'ERC a Sant Joan de les Abadesses

Drets per a les persones

Lluïsa Pérez Castro, Sant Joan de les Abadesses, Homosexualitat, Homofòbia

Als últims anys la nostra societat s’ha capgirat en positiu vers la normalització de l’homosexualitat però encara segueixen existint comportaments homòfobs que condicionen la quotidianitat de la vida de les persones amb orientacions sexuals diverses, fet que les pot allunyar de la plena igualtat d’oportunitats.   Aquests dies tenim molt present la xacra que encara representa l'homofòbia per una gran part de la societat després de l’atemptat terrorista i homòfob ocorregut a un local nocturn de la ciutat d’Orlando i que al passat dia 12 de juny va causar més de 50 morts i 53 ferits.

Carles Bassaganya i Serrra, Alcalde de Sant Joan de les Abadesses (1999-2006)

No només de futbol (i bàsquet) viuen les bèsties!

Carles Bassaganya, R3

M’encanta viure en la ruralitat. M’agrada poder “pujar”, educar, o criar; depèn com ho vulgueu dir, els meus dos fills a Sant Joan de les Abadesses. De fet, el que escric val per la majoria dels 19 municipis del Ripollès. Treballar a Barcelona i viure a Sant Joan suposa, evidentment, un sacrifici personal. Més quan els dos progenitors ens trobem en la mateixa situació: tenir la feina a 115 km de casa.

Carles Bassaganya i Serra, Alcalde de Sant Joan de les Abadesses de 1999 a 2006

Vicenç Fisas: compromís amb Sant Joan

Carles Bassaganya, R3

Una vegada, algú em va dir que en Vicenç Fisas impressionava, “feia respecte”, perquè era alt, per la seva planta. Jo crec que no, que en Vicenç no em feia respecte per la seva alçada ni per la seva veu greu, sinó per molts altres motius. Vaig tenir la sort de coincidir, conèixer i tractar el “senyor Fisas”, en Vicenç, de forma més intensa en el meu període a l’alcaldia de Sant Joan de les Abadesses.