Sant Joan de les Abadesses

Totes les opinions

La col·lecció Josep Picola

Sergi Albrich

Josep Picola i Soler, va ser el gran absent al recull d’autors ubicat al centre d’interpretació del Mite del Comte Arnau del Palau de l’Abadia i que tenen el mite del comte al centre de la seva obra. Però finalment, al 2013, Picola va retrobar-se amb el seu estimat Palau de l’Abadia, durant la commemoració del centenari del seu naixement, mitjançant la presentació del llibre “Josep Picola i Soler, 1913-2013, Visió d’una Ànima Santjoanina”.

Preu a la seguretat?

Elisenda Guillaumes

Al llarg d’aquesta legislatura, des del grup municipal d’ERC, hem demanat a l’equip de govern que emprengui les reunions necessàries amb el Ministeri de Foment per tal que es duguin a terme les accions pertinents per incrementar la seguretat de la carretera N-260, al seu pas pel centre de Sant Joan. Unes accions que o bé hauria d’assumir l’Estat, com a responsable i titular de la carretera, o en defecte, i de forma subsidiària per inacció estatal, haurà d’assumir el propi ajuntament.

Comerços centenaris

Sergi Albrich

“Un poble sense comerç és un poble sense color, sense vida i sense ànima”. Amb poques paraules la presidenta de la Unió de Botiguers de Sant Joan de les Abadesses, Raquel Tarré, va cloure encertadament la seva intervenció, el passat dissabte 15 de desembre, a l’acte de reconeixement de tretze comerços centenaris de la nostra vila. Onze en actiu a data d’avui, un tancat per jubilació i un altre amb la persiana baixada a l’espera d’un possible i necessari relleu.

Monàrquics i Republicans

Sergi Albrich

Aquest darrer estiu, hem fet un dels viatges emocionalment més durs dels que fins ara havíem realitzat. Entrar fins al cor dels camps de concentració d’Auschvitz i Bikernau, a poc més de 40 minuts de Cracòvia i a on hi van ser assassinats més de 6 milions de persones, la majoria provinents de més de 20 nacionalitats diverses, però en gran mesura jueus. Glaçava l’ànima escoltar com la guia que ens feia la visita a les instal·lacions, se l’hi trencava la veu al detallar com havien mort els seus avantpassats i sovint ens demanava que es procurés no fer fotos per respecte als milers de víctimes.

Carles Bassaganya, Elisabet Regué i Sergi Albrich

Descansa en pau Manel

La mort sempre ens sorprèn i tot i tenir 90 anys, el decés d’en Manel ens ha agafat desprevinguts. Prescindir, de cop, d’una persona amb tanta vitalitat i estima per Sant Joan, no és fàcil d’assumir.   En diverses etapes de les nostres vides, coincidim que en Manel Bermúdez havia estat “tant sols” l’avi d’en Dani i de la Sandra, però tenir l’honor de poder treballar pel nostre poble, des de diverses posicions a l’Ajuntament, ens ha permès i ens permet descobrir persones conegudes però poc tractades.

Sergi Albrich Regidor-Portaveu ERC Sant Joan de les Abadesses

L’oblit de les dones

El progrés de la humanitat s’ha fet amb l’acció conjunta d’homes i dones però al capdavant de les fites històriques, els llibres només han recollit i han donat ressò, majoritàriament, als noms masculins. En aquest sentit, l’anormalitat de deixar la dona i la seva gesta a un segon pla també és present als carrers de la nostra vila on només un únic espai públic honra a una fèmina, la plaça Abadessa Emma.

Elisenda Guillaumes, regidora d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses i Directora General del DARPA

Ambaixadors d’allò nostre

Elisenda Guillaumes

Aprofito aquests dies de més tranquilitat per fer un article que m’havia quedat al tinter. Volia fer un esment especial a la inaguració de la planta Sensei Sushi que Noel ha implantat a Sant Joan de les Abadesses. Va ser un plaer poder assistir-hi, juntament amb la Consellera Teresa Jordà i els membres del consistori santjoaní del qual formo part, perquè amb la nostra vinculació amb el sector agroalimentari, i com a ripolleses que som, és una molt bona noticia per la comarca.

Llàgrimes d’estiu

És habitual, durant les vacances d’estiu, que a les tertúlies amb veïns o amics, es parli de l’estat actual de la situació política catalana. I és recurrent la reflexió que, mentre uns podem prendre tranquil·lament un tallat amb gel a les terrasses dels nostres pobles, nou homes i dones honestos i compromesos amb el país i la seva gent, no ho poden fer perquè són ostatges d’un Estat que els reté per haver permès que donéssin veu als ciutadans de Catalunya.

SERGI ALBRICH, REGIDOR-PORTAVEU ERC SANT JOAN DE LES ABADESSES

Tolerància zero en matèria d'oblit

El ple de l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses va aprovar, fa un any, i per unanimitat de tot el consistori, la proposta del grup municipal d'ERC per homenatjar els santjoanins sotmesos a consells de guerra sumaríssims franquistes. La iniciativa pretenia dur a terme una acció d’homenatge a les com a mínim 22 persones de Sant Joan de les Abadesses que foren sotmeses a Consells de Guerra durant la Guerra Civil Espanyola i durant la dictadura Franquista, amb un especial record a aquelles que foren condemnades a mort i posteriorment executades.