Sant Joan de les Abadesses

Totes les opinions

Sergi Albrich, regidor-portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

Facilitar l'accés dels joves a l'habitatge, una prioritat

Alguns dels motius que haurien de portar a les persones a participar en la política són l’interès altruista per la gestió del bé públic, l'interès pel bé col·lectiu i la voluntat de trobar i donar solucions als que pateixen més dificultats. Sigui pel motiu que sigui i sempre que pugui haver-hi una mínima solució.   Aquesta introducció em serveix per expressar la sorpresa de grup municipal d'ERC pel fet que l'equip de govern de Sant Joan de les Abadesses hagi desestimat les millores fiscals que vàrem proposar pel proper any 2017.

Sergi Albrich, regidor-portaveu d'ERC a l'ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

L'Alberg, 10 anys d'èxits

Sergi Albrich

El 24 de març de 2006 Sant Joan de les Abadesses inaugurava un nou equipament; L'Alberg MunicipalLa Ruta del Ferro. Amb aquesta nova activitat l'antic magatzem ferroviari tornava a obrir les seves portes quasi bé quaranta anys després de la clausura de la via de tren Barcelona – Sant Joan de les Abadessesi el barri de l'Estació intentava de recuperar l'activitat històricament viscuda.

Lluïsa Pérez Castro, regidora d'ERC a Sant Joan de les Abadesses

Drets per a les persones

Lluïsa Pérez Castro, Sant Joan de les Abadesses, Homosexualitat, Homofòbia

Als últims anys la nostra societat s’ha capgirat en positiu vers la normalització de l’homosexualitat però encara segueixen existint comportaments homòfobs que condicionen la quotidianitat de la vida de les persones amb orientacions sexuals diverses, fet que les pot allunyar de la plena igualtat d’oportunitats.   Aquests dies tenim molt present la xacra que encara representa l'homofòbia per una gran part de la societat després de l’atemptat terrorista i homòfob ocorregut a un local nocturn de la ciutat d’Orlando i que al passat dia 12 de juny va causar més de 50 morts i 53 ferits.

Carles Bassaganya i Serrra, Alcalde de Sant Joan de les Abadesses (1999-2006)

No només de futbol (i bàsquet) viuen les bèsties!

Carles Bassaganya, R3

M’encanta viure en la ruralitat. M’agrada poder “pujar”, educar, o criar; depèn com ho vulgueu dir, els meus dos fills a Sant Joan de les Abadesses. De fet, el que escric val per la majoria dels 19 municipis del Ripollès. Treballar a Barcelona i viure a Sant Joan suposa, evidentment, un sacrifici personal. Més quan els dos progenitors ens trobem en la mateixa situació: tenir la feina a 115 km de casa.

Carles Bassaganya i Serra, Alcalde de Sant Joan de les Abadesses de 1999 a 2006

Vicenç Fisas: compromís amb Sant Joan

Carles Bassaganya, R3

Una vegada, algú em va dir que en Vicenç Fisas impressionava, “feia respecte”, perquè era alt, per la seva planta. Jo crec que no, que en Vicenç no em feia respecte per la seva alçada ni per la seva veu greu, sinó per molts altres motius. Vaig tenir la sort de coincidir, conèixer i tractar el “senyor Fisas”, en Vicenç, de forma més intensa en el meu període a l’alcaldia de Sant Joan de les Abadesses.

Elisenda Guillaumes, regidora d'ERC a Sant Joan de les Abadesses i Directora dels Serveis Territorials del DARP a Girona

Encaix entre l’esport i l’entorn natural

Elisenda Guillaumes

Per què darrerament ens fem la pregunta de com encaixar l’esport i l’entorn natural? El que ha portat aquest debat a la societat, és el fet que aquest tipus de pràctiques esportives i multitudinàries han crescut de manera important al llarg dels darrers anys, i això ha fet que s’hagin donat alguns casos concrets en què s’hagi vist una afectació concreta al medi natural. Per aquest motiu, s’han hagut d’establir mesures per regular les activitats esportives en el medi, sobretot en funció de la seva vulnerabilitat.

Sergi Albrich, Regidor-portaveu ERC a Sant Joan de les Abadesses

Els murs de la vergonya

Sergi Albrich

Les poblacions de la Catalunya Nord, Argelers i Elna, són cada cop més conegudes pel paper destacat que varen tenir durant la retirada i la dictadura franquista. A la primera, aprofitant les seves extenses platges banyades pel mar Mediterrani, s'hi va construir un immens camp de concentració per "acollir-hi" els milers de refugiats que emigraven de la repressió nacional espanyola. Un èxode que va ser possible quan el govern Francès, després d'una forta pressió internacional, va permetre, moral i humanitàriament tard, obrir les fronteres i deixar pas a aquells que ho havien abandonat tot per intentar mantenir la vida.

Laia Capdevila. JERC Sant Joan de les Abadesses_Ripollès

Oportunitats al Ripollès

Laia Capdevila

Com cada divendres, pujant de Barcelona, vam quedar per sopar amb la colla. Curiosament, vam coincidir amb les ganes de poder tornar a viure tota la setmana al Ripollès. Cada un de nosaltres, primer per estudis i després per feina, vàrem marxar a viure a Barcelona però tots creiem que ja és el moment de tornar. I em vaig preguntar el per què? El per què tots tenim aquesta necessitat de tornar al nostre poble i a la nostra comarca.

Sergi Albrich, regidor-portaveu ERC Sant Joan de les Abadesses

Sensibilitat històrica

Sergi Albrich

El Banc d’ADN de Catalunya és una iniciativa social altament necessària que per dignitat històrica cal contribuir a muscular. Va néixer l’any 2012, davant la necessitat de diversos familiars de persones desaparegudes durant la guerra civil espanyola, per tal de recollir i conservar el testimoni genètic de la seva descendència viva, a fi de poder arribar a identificar els desapareguts mitjançant la comparativa de l’historial genètic.