Sant Joan de les Abadesses

Totes les opinions

SERGI ALBRICH, PRESIDENT DE LA SECCIÓ LOCAL D'ERC A SANT JOAN DE LES ABADESSES

Per Catalunya, sempre!

Tal dia com avui, es compleixen els 80 anys de l’afusellament del President Lluís Companys per part del règim franquista. Va ser al voltant de dos quarts de set del matí del dimarts 15 d’octubre de 1940 al fossar de Santa Eulàlia del Castell de Montjuïc de Barcelona. Companys rebutjà en la seva execució que li embenessin els ulls i es va descalçar per poder morir trepitjant terra catalana, essent les seves darreres paraules: Per Catalunya! Companys és va convertir en l’únic president europeu escollit democràticament assassinat a mans feixistes.

SERGI ALBRICH, REGIDOR-PORTAVEU ERC SANT JOAN DE LES ABADESSES

Qui ha de decidir el futur del romanent? Els ajuntaments!

Els anys 2012 i 2013, el govern Rajoy, com a resposta a les mesures d’austeritat a conseqüència de la crisi econòmica, va aprovar i executar la llei d’Estabilitat Pressupostària i la limitació que imposava en la regla de despesa i la LRSAL (Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local) que va suposar per als municipis una evident pèrdua d’autonomia en la gestió dels seus recursos.

ELISENDA GUILLAUMES, REGIDORA D'ERC A L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LES ABADESSES

Embruixats

Per sort vivim en un entorn natural preciós, que ens dona algunes meravelles com el Gorg de Malatosca. Si remuntem més de 10 anys enrere, aquest era un lloc recòndit, fins i tot mig desconegut pels mateixos santjoanins i santjoanines, on l’accés no era fàcil. Però era un lloc fresc, misteriós i màgic, on fins i tot va inspirar la llegenda de “Les Bruixes de Malatosca”. Es va arranjar el camí d’accés per tal que en poguéssim gaudir la gent del poble, i també els visitants que vulguin venir a descobrir el nostre poble, i els seus racons.

Sergi Albrich, regidor-portaveu ERC Sant Joan de les Abadesses

Posem llum a la cultura

La cultura, amb tota la seva diversitat, és un dels sectors més afectats per la crisi social i econòmica derivada de la Covid-19. El degoteig d’ajornaments d’espectacles de petit i gran format ha sigut un fluid constant des de l’inici de la pandèmia. Darrere de cada cancel·lació d’un festival musical, un esdeveniment cultural o una festa major de qualsevol dels pobles i ciutats de Catalunya hi ha una gran quantitat de professionals, cantants, músics, tècnics, operadors de so, actors i actrius, entre molts d’altres.

LAIA CAPDEVILA, REGIDORA ERC A SANT JOAN DE LES ABADESSES

Els infants, el lleure i la nova normalitat

Els infants han pagat un preu molt alt durant la crisi del coronavirus. No m’atreviria a dir si era o no necessari però tot això ens va agafar de cop i volta i vam acceptar les mesures de seguretat imposades, sense qüestionar-nos absolutament massa res. Els dies han anat passant i les nenes i els nens han quedat totalment condicionats per les restriccions. No ens qüestionarem si ha estat un curs perdut, segurament no, l’aprenentatge del confinament i del coronavirus haurà set immens i, tot i les dificultats, el col·lectiu de mestres i professors han fet l’acompanyament que ha estat possible, tenint en compte les dificultats digitals de la societat i les deficiències estructurals en aquest àmbit a molts dels pobles de Catalunya, com per exemple els del Ripollès.

Sergi Albrich, regidor-portaveu ERC Sant Joan de les Abadesses

Pel Covid-19, sumem esforços

Seixanta-dos dies després de la forçada clausura, comencen les primeres fases del desconfinament derivat de l’emergència sanitària provocada pel Covid-19. Un cop més, tant Sant Joan de les Abadesses com la resta de poblacions del Ripollès, tornarem a patir una crisi econòmica de magnitud encara desconeguda que es suma novament a l’alt grau d’envelliment i de despoblació de la nostra comarca.

Maria Carme Freixa, Sergi Albrich, Amadeu Rosell, Joan Vilaplana i Roger Bosch

Joan Dordas, In Memoriam

«Si home si, ja hi pots comptar», aquesta era la resposta d'en Joan Dordas quan se li feia qualsevol proposta. Sovint això representava dedicació, temps i viatges amunt i avall, però l'alcalde de Campelles, des del 2011, no deixava escapar cap oportunitat que pogués servir perquè el seu municipi, el més petit en habitants del Ripollès, i la seva gent no quedessin al marge de rebre cap subvenció o ajuda.

Sergi Albrich, regidor-portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

La Pilar, 100 anys entre pandèmies

Diumenge és el gran dia. La Pilar, la meva iaia, farà 100 anys i en fa un parell que té l'honor de ser la persona més gran de Sant Joan. Veure com la teva àvia aconsegueix complir un segle d'edat amb una gran dignitat i amb un relatiu bon estat de salut és un orgull com a nét. Durant aquests anys he tingut la immensa sort d'estar al costat de l'alcalde i de la resta del consistori a les cases de diverses famílies que, com la nostra, han tingut la sort de celebrar una efemèride tant especial d'avis, àvies, pares o mares.

SERGI ALBRICH, REGIDOR-PORTAVEU ERC SANT JOAN DE LES ABADESSES

La R3, una via de tercera categoria

La R3, al seu pas per Vic, Ripoll i Puigcerdà ha tornat a ser notícia per l’afectació del temporal Glòria. El pas de la borrasca ha provocat, per enèsima vegada, que el transport ferroviari que uneix la Cerdanya, el Ripollès i Osona quedés suspès des de dimecres fins dissabte i que durant més de dos dies l’operadora responsable de la via no oferís cap alternativa per garantir el transport òptim per carretera.