Sant Joan de les Abadesses

Totes les opinions

Sergi Albrich Regidor-Portaveu ERC Sant Joan de les Abadesses

L’oblit de les dones

El progrés de la humanitat s’ha fet amb l’acció conjunta d’homes i dones però al capdavant de les fites històriques, els llibres només han recollit i han donat ressò, majoritàriament, als noms masculins. En aquest sentit, l’anormalitat de deixar la dona i la seva gesta a un segon pla també és present als carrers de la nostra vila on només un únic espai públic honra a una fèmina, la plaça Abadessa Emma.

Elisenda Guillaumes, regidora d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses i Directora General del DARPA

Ambaixadors d’allò nostre

Elisenda Guillaumes

Aprofito aquests dies de més tranquilitat per fer un article que m’havia quedat al tinter. Volia fer un esment especial a la inaguració de la planta Sensei Sushi que Noel ha implantat a Sant Joan de les Abadesses. Va ser un plaer poder assistir-hi, juntament amb la Consellera Teresa Jordà i els membres del consistori santjoaní del qual formo part, perquè amb la nostra vinculació amb el sector agroalimentari, i com a ripolleses que som, és una molt bona noticia per la comarca.

Sergi Albrich, regidor-portaveu ERC Sant Joan de les Abadesses

Llàgrimes d’estiu

És habitual, durant les vacances d’estiu, que a les tertúlies amb veïns o amics, es parli de l’estat actual de la situació política catalana. I és recurrent la reflexió que, mentre uns podem prendre tranquil·lament un tallat amb gel a les terrasses dels nostres pobles, nou homes i dones honestos i compromesos amb el país i la seva gent, no ho poden fer perquè són ostatges d’un Estat que els reté per haver permès que donéssin veu als ciutadans de Catalunya.

SERGI ALBRICH, REGIDOR-PORTAVEU ERC SANT JOAN DE LES ABADESSES

Tolerància zero en matèria d'oblit

El ple de l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses va aprovar, fa un any, i per unanimitat de tot el consistori, la proposta del grup municipal d'ERC per homenatjar els santjoanins sotmesos a consells de guerra sumaríssims franquistes. La iniciativa pretenia dur a terme una acció d’homenatge a les com a mínim 22 persones de Sant Joan de les Abadesses que foren sotmeses a Consells de Guerra durant la Guerra Civil Espanyola i durant la dictadura Franquista, amb un especial record a aquelles que foren condemnades a mort i posteriorment executades.

SERGI ALBRICH, REGIDOR-PORTAVEU ERC SANT JOAN DE LES ABADESSES

Clownia, Sant Joan al mapa

Sant Joan inicia, des d’avui, tres dies de festa. Per cinquè any consecutiu el Festival Clownia s’instal·la al nostre municipi, i els santjoanins i les santjoanines ens preparem per triplicar la nostra població i rebre milers de forans que vénen a gaudir de bona música, espectacles, simbolisme i realitat.   Txarango ha aconseguit crear una ciutat màgica on tot és possible. Una barreja d’emocions que ha captivat a tots els públics a fi de fer-se realitat.

ELISENDA GUILLAUMES, REGIDORA D'ERC A L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LES ABADESSES

Le Palais, intercanvi d’experiències

Aquesta setmana passada hem gaudit de l'intercanvi entre escoles de Sant Joan de les Abadesses i Le Palais-sur Vienne, poble amb el qual estem agermanats. Aquest agermanament va sorgir quan el futbol base de Sant Joan va ser convidat a un torneig internacional de futbol, i en la qual l'Amadeu Regué, aleshores responsable del futbol base de l'Abadessenc, va accedir a la invitació. El 91 hi varen tornar a participar, i aleshores el Sr.

Sergi Albrich, regidor-portaveu ERC Sant Joan de les Abadesses

Carta als reis

Sergi Albrich

Si bé la fe i l’esperança no s’han de perdre mai, quan es tracta d’esperar que el govern espanyol es recordi de les necessitats de la comarca del Ripollès i, especialment, de Sant Joan de les Abadesses, el realisme transforma aquestes expectatives en gran utopies. Amb la Teresa Jordà al capdavant de les reivindicacions gironines al Congrés dels Diputats, any rere any, hem anat insistint amb les mancances ingents i urgents dels 19 municipis de la comarca.

Per fi recuperem les institucions

Aquesta ha estat una setmana intensa d’emocions i trascendent per a la història del nostre país. Dilluns es va investir el 131è president de la Generalitat de Catalunya. Molt Honorable Quim Torra, sort i encerts. Això és el primer pas que ens ha de permetre recuperar la Generalitat de Catalunya i poder començar a reparar els efectes adversos del 155. Per altra banda, voldria destacar una altra molt bona noticia per la comarca del Ripollès, que serà el nomemament de la Teresa Jordà com a Consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

Sergi Albrich Viñas, regidor-portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

Un espai per no oblidar

Cops de porra a una porta de vidre fins a trencar-la, un agent policial espanyol per terra quan entrava per la porta rebentada per ell mateix, al topar-se amb una cadira i una violència brutal al pavelló de Sant Julià de Ramis. Un gran nombre de televisions en l’àmbit internacional començaven l’1 d’octubre de 2017 amb aquestes imatges corprenedores, que precedien una violència extrema i injustificable contra persones que tan sols volien votar.