Sant Joan de les Abadesses

Guardons Emma

IV Guardons Emma de Barcelona

El període de votació estarà obert entre el dia 1 de febrer i el 30 de setembre del 2020.

L'accés al formulari digital de votació serà possible mitjançant el següent enllaç.

L'entrega dels guardons de l'edició 2020 seran al mes d'octubre del 2020.

Guardons Emma de Barcelona

Emma de Barcelona va ser la primera abadessa del Monestir de Sant Joan però, tot i la seva trajectòria històrica i vital, és un personatge sovint massa oblidat i poc reconegut.

L'Abadessa Emma va ser una dona pionera i amb poder en un món dominat per homes. Va repoblar la vall de Sant Joan i va contribuir a l’expansió de la Nació Catalana, repoblant i reordenant part de la Catalunya Central.

Durant el seu mandat, Emma va aconseguir un nombre important de privilegis que beneficiaven directament el monestir, les seves terres i la població que hi vivia.

La secció local d’ERC de Sant Joan de les Abadesses vol contribuir a donar a conèixer la figura d'Emma de Barcelona i, per això, organitza anualment l'edició dels Guardons Emma de Barcelona, per tal de reconèixer la tasca de persones i entitats o col·lectius de Sant Joan que hagin destacat per aquelles característiques que varen definir l'Abadessa: l'emprenedoria, la defensa dels drets socials, el foment de la llengua i la cultura catalanes i la divulgació de les particularitats del nostre municipi.

Es guardona una persona individual i una entitat o col·lectiu de persones. Volem que siguin els santjoanins i les santjoanines qui proposin els candidats.

Guardonats 2019

Guardonats 2018