Sant Joan Despí

Primavera republicana Sant Joan Despí 01.05.2017.  Número 10

ACTUALITAT

No volen una Festa Major més participativa

La Festa Major de Sant Joan Despí és, sens dubte, un dels esdeveniments més seguits a la ciutat, principalment per la gent jove. Gràcies a les diferents associacions i la implicació de moltes entitats, les activitats són variades, familiars i abundants. Encara que, pels joves, hi ha una manca d'activitats, i no precisament d'oci nocturn, sinó activitats més enllà dels concerts que ja existeixen. Concerts que no sempre han estat encertats i que molts cops han propiciat a ambients masclistes, poc saludables i perillosos.

Per això, el grup municipal d'ERC- MES i les JERC Sant Joan Despí vam presentar una moció al ple d'abril demanant la creació d'una Comissió de Festa Major pels pròxims anys, on entitats i col·lectius del poble participin de manera recíproca per organitzar unes festes més participatives i inclusives.

A més, aquesta comissió tindria com a objectiu la pluralitat de les ofertes culturals, lúdiques i d'oci. Promovent campanyes o altres actuacions perquè la Festa Major no sigui sexista, racista, homòfoba o feixista.

Amb aquesta proposta, l'organització i la presa de decisions de les activitats no recauria només en la regidoria de cultura o joventut, sinó que tots els col·lectius interessats formarien part i col·laborarien en l'Organització de la Festa Major.

Malauradament, la moció va ser rebutjada amb els vots en contra del PSC i del PP i l'abstenció de CiU, ICV i C's. Només Sí Que Es Pot i nosaltres vam votar-hi a favor.

Un magnífic dia de Sant Jordi

El passat 23 d'abril vam estar presents per a celebrar Sant Jordi amb la nostra tradicional paradeta, enguany a la Plaça Catalunya, davant de Can Negre. Durant tot el dia amics i simpatitzants d'Esquerra Republicana van acostar-se a trobar la rosa i a compartir una estona amb nosaltres.

Sens dubte és un dels dies més bonics de l'any i vam estar encantats de poder compartir una estona amb vosaltres. Gràcies per la confiança!

El referèndum, punt en comú

Els companys de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) van organitzar un acte al Centre Cívic de Les Planes amb el nostre diputat al congrés espanyol Gabriel Rufián i el camarada d'Esquerra Unida i diputat al Parlament Joan Josep Nuet. Hi va haver una bona afluència de públic i vam assistir a un debat molt interessant, sota el lema 'Fem Futur'.

Malgrat les diferències i les postures diverses, vam constatar un cop més que el referèndum és el nostre objectiu comú. Continuarem treballant per sumar els ‘comuns' a la causa i poder celebrar el referèndum aquest setembre.

Les JERC Sant Joan Despí presentem el primer acte de #ContruïmAntifeixisme

El dilluns 24 d'abril, les JERC Sant Joan Despí vam fer el primer acte dins la campanya #construïmantifeixisme en forma de xerrada al GE El Castanyot. El tema principal va ser la simbologia feixista i l'extrema dreta, ja que al nostre municipi en tenim alguns exemples. Els ponents van ser en Jordi Borràs, fotoperiodista i il·lustrador, i la Gemma Millán, membre d'Unitat Contra el Feixisme i el Racisme (UCFR).

L'objectiu és fer conèixer que als nostres barris encara hi ha petjades d'una època de repressió, com és la "Santa Misión". En anys de franquisme, la Santa Misión es basava en una sèrie de lliçons doctrinals en les quals es feia creure a la gent que la solució de la derrota era buscar el camí de la fe, comportant una repressió molt forta.

Gemma Millán va obrir l'acte explicant quin és el paper que té UCFR "amb objectiu de lluitar contra el feixisme i el racisme" i diferents casos en què aquest moviment ha hagut d'actuar i com ho ha fet. "L'extrema dreta espanyola no és igual a tot arreu: no és el mateix a Madrid que a València que a Catalunya" va explicar Jordi Borràs, fent referència a l'extrema dreta i el neo-feixisme que trobem ara a causa del context històric que ha viscut l'estat Espanyol.

En acabar la intervenció de les dues ponents, es va obrir un torn de preguntes, on els i les assistents van preguntar per temes com el conflicte dels països de l'est o pel paper de les noves tecnologies de la informació i la propaganda de l'extrema dreta, entre d'altres.

OPINIÓ

Josep Maria Vilanova
President ERC Sant Joan Despí

Un nou país, una societat millor

Com ja sabeu, ERC és un partit fundat a principis del segle XX fruit d'una tradició republicana, eminentment social i sobiranista, que lluita des de fa gairebé 90 anys per l'alliberament nacional del nostre país. Però no sols cerquem canviar de bandera. Actualment, volem representar l'element vertebrador de totes les persones i tots els col·lectius que vulguin tenir un millor futur per a ells i per als seus, gràcies a l'esdeveniment de Catalunya en un estat propi, independentment del seu origen.

És la instauració de la República Catalana el que ens ha de proveir la llibertat per crear un millor futur. Volem un país millor. Des de les postures unionistes, s'esforcen a desacreditar aquest nou projecte intentant separar la reivindicació de la sobirania nacional, de la intencionalitat de crear unes polítiques socials més justes que vetllin perquè els més desfavorits no romanguin oblidats.

Des del nostre punt de vista, no poden anar més errats. Només podrem construir un millor demà per a tothom si marxem d'un estat on, en els darrers anys, la crisi econòmica i la seva classe dirigent ha provocat l'augment de les desigualtats socials i les retallades en drets laborals. I no només un millor demà socialment parlant, sinó políticament més ètic. La falta d´hàbits democràtics en els governs espanyols, ens recorda massa vegades l'herència franquista patent en la jove democràcia espanyola.

A ERC som ferms defensors de la justícia social, puix pensem que és la millor manera d'aconseguir societats on ningú no es quedi enrere. I som conscients que això només s'aconsegueix amb la creació d'un nou estat on l'administració garanteixi la igualtat d'oportunitats, i que no estigui controlada per les oligarquies demofòbiques que avui dia guien el rumb de l'aparell estatal espanyol. No és fàcil aquesta tasca, però tot i així, ho farem. I la instauració de la nova República Catalana és la nostra gran oportunitat.

Seguirem fent camí, i cada cop més gent el fa amb nosaltres.

CAMPANYES

Grup Municipal ERC-MES