Sant Just Desvern

Totes les notícies

365 dies. De maig del 2019 a maig del 2020. Balanç del 1r any de mandat municipal

Ara fa un any celebràvem eleccions municipals i europees. Ningú podia imaginar que un any després estaríem en plena crisi mundial. Una crisi sanitària, social, educativa, econòmica i laboral. En aquests 12 mesos hem passat del govern a la oposició i a oferir mà estesa al govern municipal per gestionar la crisi de la Covid19. Entremig hem viscut uns acords sobre el pressupost 2020; l’abandonament del regidor de C’s del seu grup municipal; dos plens extraordinaris forçats per la oposició; la sentència del procés, ... Però anem a pams. Per la campanya electoral i les eleccions de maig del 2019 Esquerra Republicana de Sant Just ens vàrem marcar com a objectiu millorar els resultats dels anteriors comicis i ser més determinants, encara, al govern municipal, minimitzant la presència del PSC i maximitzant la nostra per potenciar una visió de Sant Just de progrés, pròxima, transparent i compromesa. Els resultats van ser millors que al 2015. Vàrem augmentar en nombre de vots i 1.549 persones ens van fer confiança. Aquest és el nostre millor resultat de la història en unes eleccions municipals. Malauradament, per la Llei d’Hondt i degut a l’augment de participació, el percentatge respecte del total no ens va permetre augmentar el nombre de regidors i seguíem mantenint un grup municipal amb 3 persones regidores. El PSC, però, va millorar molt els resultats i van augmentar en un regidor la seva representació al consistori. Era, i és, evident que, tot i l’alegria per la millora dels resultats, no vàrem assolir els objectius plantejats. Com a conseqüència lògica calia plantejar-se quin havia de ser el nostre paper dins l’Ajuntament i com ajudaríem més a la ciutadania. Valia la pena seguir en un govern municipal amb un PSC reforçat? O calia forçar un canvi d’escenari i passar a la oposició, fent encara més evidents les diferències ideològiques entre ERC i PSC? Un PSC donant suport a la repressió exercida pels aparells de l’estat espanyol i un alcalde que no sap treballar en equip.

Esquerra Republicana presenta 65 propostes per lluitar contra els efectes de la Covid-19

ELS REPUBLICANS PRESENTEN UN DOCUMENT AMB ACCIONS SOCIALS I ECONÒMIQUES PERQUÈ NINGÚ QUEDI ENRERE DURANT AQUESTA CRISI I LES POSA A DISPOSICIÓ DEL GRUP IMPULSOR, UNA MESA DE TREBALL AMB TOTS ELS PARTITS, EXPERTS I REPRESENTANTS DE DIFERENTS SECTORS DEL MUNICIPI, UNA LLARGA REIVINDICACIÓ D'ERC DES DE L'INICI DE LA PANDÈMIA. Des d’Esquerra Republicana fa temps que treballem en propostes a curt, mig i llarg termini. Són mesures centrades en acompanyar i donar suport als veïns i veïnes afectats, al comerç de proximitat, autònoms, pimes i teixit productiu de Sant Just Desvern, amb la seva expertesa i acompanyament. El document s'ha presentat al registre de l'Ajuntament i es posa a disposició del Grup Impulsor que es reunirà dijous 21 de maig. Conté 65 propostes i té l’objectiu, més enllà de les accions més urgents i d’emergència social, de repensar el futur de Sant Just, replantejant el model actual per avançar cap a un poble molt més social, més particpatiu, sostenible i verd. El document complet es pot consultar a http://locals.esquerra.cat/documents/arxius/propostes-covid19_erc-sant-just.pdf   Algunes de les propostes més destacades són: 1. Exigir al Govern espanyol flexibilitat en l’aplicació dels superàvits del pressupost del 2019 per tal de poder finançar accions i propostes per fer front als efectes de la Covid-19. 2. Crear una línia d’ajuts, amb convocatòria immediata, adreçats a les llars d’infants privades per tal que adaptin les seves instal·lacions a les noves realitats derivades del compliment de les normatives sanitàries. 3. Ampliar a la gent gran que ho sol·liciti el servei de recollida i distribució d’adquisició de productes bàsics com medicaments o aliments per evitar que s'hagin de desplaçar. 4. Tenir present en el procés de desconfinament i retorn progressiu als llocs de treball presencials que depenen de l’Ajuntament, les persones treballadores amb infants a càrrec o en edat escolar mentre no es tornin a obrir les llars d’infants i els centres educatius, facilitant al màxim les opcions de teletreball.

Les 6 mesures immediates i 9 urgents a curt-mig termini per canviar la mobilitat del futur a Sant Just

ERC proposa 15 mesures per incrementar l'espai per al vianant, potenciar els desplaçaments en bici i millorar els temps de viatge en transport públic aprofitant la reducció del trànsit El canvi radical d’hàbits de mobilitat arrel de la crisi sanitària ocasionada pel coronavirus Covid-19 i el confinament de la població ha suposat aquests dies una sobtada infrautilització de l’espai viari en general. Segons dades del Servei Català de Trànsit, durant tota la segona setmana de confinament van circular a l’àrea metropolitana de Barcelona un total de 1.512.722 vehicles (1.371.366 durant els dies feiners i 141.356 vehicles el cap de setmana. Aquestes dades representen respecte una setmana normal una reducció del 74,9% de les intensitats de trànsit (reducció del 70,2% els laborables i 90,1% de reducció el cap de setmana). La pròpia emergència sanitària s’ha afegit a l’emergència climàtica i ambiental (declarada el gener d’aquest mateix any), i cal recordar que segons una enquesta elaborada pel RACE (Real Automóvil Club de España) durant el present mes d’abril de 2020, una de cada cinc persones que anava al treball en transport públic té la intenció d’utilitzar el seu vehicle privat per fer aquest desplaçament quan finalitzi l’estat d’alarma. D’acord amb aquestes dades, si no es prenen altres mesures, la finalització del confinament pot comportar l’augment de trànsit, amb les negatives conseqüències ambientals que comportaria. Per aquest motiu, des d’ERC Sant Just fa un seguit de propostes per tal de minimitzar l’impacte d’un suposat increment de l’ús dels vehicles privats a la vegada que millorin la mobilitat activa i sostenible, per a un Sant Just més sa, segur i pròsper en la recuperació de la crisi.      #1 Cal potenciar la mobilitat activa (anar a peu o en bicicleta) entre els municipis veïns. Una de les mesures més urgents és fer accessible el pont de l’autopista per connectar de forma directe el barri Sud amb el Sant Joan Despí, l’Hospital Moisès Broggi, Esplugues i Cornellà.

Una nova etapa

L'assemblea local d'ERC Sant Just celebrada ahir dimecres va decidir, per 11 vots a 13 ( amb 6 vots en blanc) que el Grup municipal inciarà el mandat 2019-2023 a la oposició. Per tant, al Ple de constitució del proper dissabte 15 de juny en Sergi Seguí presentarà la seva candidatura a l'Alcaldia i no es donarà suport a cap altra persona candidata. La decisió arriba després d'un període intens de converses amb Sumant, per intentar articular un Govern alternatiu que no ha estat possible, i amb el PSC, amb qui s'han evidenciat les diferències polítiques que ens separen. El rol del Grup municipal, doncs, canvia substancialment. Per primer cop l'Ajuntament tindrà un Govern en minoria i una oposició en majoria. L'assemblea també va reconéixer la feina feta pels regidors i regidora els darrers 4 anys al Govern municipal.

1.549 gràcies

Gràcies a totes les persones que ens heu fet confiança! ERC Sant Just hem assolit uns resultats històrics en unes eleccions municipals. Mai havíem obingut tants suports! Ara bé, hem de fer un bon anàlisi perquè aquest augment no ha estat suficient per assolir els objectius marcats de tenir més regidors i regidores i no podrem liderar el Govern municipal. Aquest paper queda reservat pel PSC, amb 7 regidors i 900 vots més respecte del 2015, si vol reeditar un pacte d'esquerres. I a Junts per Catalunya si vol intentar trobar una alternativa de Govern. Amb els seus 4 regidors li caldrà una tasca de diàleg i obertura de mires després de passar-se tota la campanya electoral criticant, només, les regidories que ha gestionat ERC des del 2015. Ara ens necessiten si volen conformar una alternativa. El nostres 3 regidors (el 33% d'aquesta opció) estan a disposar sempre i quan Junts x Catalunya aconsegueixi posar-se d'acord amb Movem i CUP. I una altra reflexió que ens hauríem de fer com a societat. A les passades eleccions del 28A ERC vam assolir 2.700 vots a Sant Just. El PSC, 2.000. Ahir, a les eleccions municipals, perdem 1.200 vots i ens "quedem" amb 1.500. El PSC en guanya, precisament, 1.200 i n'assoleix 3.200. Conclusió: hi ha persones independentistes que a l'hora de la gestió municipal confien en el PSC i el seu candidat. Per tant, com d'important és el fet nacional traslladat al món local? Quin efecte ha tingut l'aplicació del 155 i la repressió de l'estat si el PSC ha augmentat en vots i hi ha hagut un transvassament claríssim de vots de forces independentistes cap a la candidatura encapçalada per Josep Perpinyà? I si a ERC tampoc ens ha castigat haver-nos quedat al Govern municipal després de l'1-O? La conclusió a la que arribo és que en unes eleccions locals l'electorat valora, per sobre de tot, la feina feta pel poble, els projectes locals més que la defensa del país. Això ens hauria de fer reflexionar a l'hora de prendre una decisió.

Comença una campanya electoral on sortim a guanyar!

Ha començat la campanya de les eleccions municipals del 26 de maig de 2019. ERC hem bastit una candidatura i un programa pensats per disputar el primer lloc al PSC. Un equip absolutament paritari que barreja il·lusió i experiència i unes propostes per fer un Sant Just socialment digne, territorialment connectat, mediambientalment equilibrat, econòmicament dinàmic, culturalment actiu i compromès amb la mobilitat sostenible i eficient. Amb la vostra ajuda aconseguirem el nostre gran objectiu: ser la força més votada a Sant Just i dotar el nostre poble de l'esperit Republicà que des de fa 88 anys defensa Esquerra Republicana de Catalunya. Perquè només si fem un #SantJustRepublicà tindrem un #SantJustdeProgrés.