Sant Just Desvern

Totes les notícies

Resum del Ple municipal del mes de setembre

Al Ple de Sant Just corresponent al mes de setembre hem treballat per: ✔️ Congelar l'IBI pel 2019. ✔️ Tenir un conveni urbanísitc que ens permet salvar La Vall i augmentar els pisos públics de lloguer. ✔️ Millorar les pistes exteriors de La Bonaigua. ❌ No caure en la provocació constant de C's i rebutjar la criminalització que fan de l'independentisme.

Resum del Ple municipal del mes de juliol de 2018

El ple de l'Ajuntament de Sant Just, celebrat el dijous 26 de juliol va tractar, entre d'altres temes: - Diferents mesures per amortitzar crèdits de manera anticipada tant amb les entitats bancàries com amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona, cosa que permetrà rebaixar el nivell d'endeutament de l'Ajuntament i disposar de més recursos corrents pel pressupost del 2019. - El destí de 214.000€ per a diferents adquisicions: Contractació de servei Help Desk per a la resolució d'incidències informàtiques 16.310€ Adquisició d'equips informàtics especialitzats per a la lectura digital projectes i plànols. 1.000€ Adquisició d'aplicatius i d'accessos per a consulta i signatura, inclos l'espai "Núvol" 13.881€ Sistema de videoactas pel Ple municipal 5.300€ Adquisició de tauletes i ordinadors 7.000€ Ampliació de la partida pressupostària dedicada a activitats de formació 4.837€ Fer accessible la web i altres canals telemàtics segons la normativa 8.500€ Aportació a la Federació de Municipis de Catalunya per previsió insuficient en el Pressupost 2018 972€ Indemnització a la comunitat de veïns del Carrer Nord 17.000€ Renovació del material de joc i altre material de parcs públics 60.000€ Adquisició d'una carrossa per a la cavalcada de Reis 9.400€ Millores de seguretat en diferents equipaments 3.000€ Tancament exterior del Casal de Joves 2.800€ Instal·lació de vídeo porters i altres mesures de seguretat a l'Escola Bressol 10.000€ Tancament de l'espai lúdic per gossos de can Sagrera 5.000€ Tancament de la pista esportiva de l'escola Montseny 4.000€ Aparcament provisional al Mil·lenari 7.000€ Disseny, edició i distribució per diferents mitjans d'informació d'accions i serveis municipals 15.000€ Rehabilitació del Lacus romà i de la premsa de vi de Can Ginestar 15.000€ Mesures de millora de l'enllumenat del barri Nord 8.000€ - Les bases de participació al concurs musical i a la residència artística dins del Festival singul'art 2018.

Sessió participativa del II Pla de Mobilitat Urbana de Sant Just

El passat dimecres 4 de juliol es van fer els tallers del procés participatiu de l’actualització del Pla de Mobilitat Urbana, una actuació impulsada i dirigida des de la Regidoria liderada per Jordi Porta. El pla de Mobilitat, realitzat per VAIC Mobility, i supervisat per la Diputació de Barcelona, ja es troba en la seva fase propositiva, després d’haver fet les fases prèvies de pre-diagnosi i de diagnosi. El taller, dinamitzat per l’empresa EDAS, va ser molt productiu i es va dividir a les persones assistents en 4 grups: mobilitat a peu, mobilitat en bicicleta, transport públic i vehicle privat i aparcament. Els grups van debatre les propostes que el Pla contempla, i també van tenir opció d'incorporar propostes noves i nous punts de vista. La presentació que es va realitzar es pot consultar a http://santjust.net/media/uploads/transport/20180704_revisio_PMUS_stjust_propostes.pdf. Ara s’entra en un període on la ciutadania pot continuar col·laborant a través de la pàgina web (http://santjust.net/transportimobilitat) o del correu electrònic mobilitat@santjust.cat Al setembre es realitzarà una darrera sessió presentant el Pla de Mobilitat, amb tots els canvis i aportacions realitzades per la ciutadania, per tal de que posteriorment s’aprovi al ple municipal. Des d'aquí un agraïment a totes les persones participants a les jornades així com a totes les que ens heu fet arribar aportacions a través dels diferents canals proposats.

Resum del Ple de Sant Just corresponent al mes de juny de 2018

El ple de l'Ajuntament de Sant Just, celebrat el dijous 28 de juny, va aprovar, entre d'altres mesures: - El destí de 2 mil·lions d'euros provinents de la liquidació del pressupsot del 2017 i que s'utilitzaran per a executar de les inversions financerament sostenibles com el Parc Freixes, l'espai del carrer Mercat, la carretera de Can Padrosa, carrer Cervantes, la connexió del carrer Salvador Espriu amb la Carretera, instal·lació de càmeres de seguretat, millores a la Biblioteca i a l'Escola Montseny i a l'enllumenat de l'entorn de l'Ambulatori, CC Salvador Espriu i Escola Bressol. - L'adquisició de la Sala Gran de l'Ateneu. Amb aquest moviment ja tenim la peça jurídica essencial que ens mancava per poder fer-hi les inversions necessàries i dissenyar-ne el Pla funcional i d'usos. - L'inici dels tràmits pel contracte de servei de neteja viària i recollida de residus. Una nova etapa que posa els elements necessaris per millorar la recollida selectiva en origen i augmentar els % per apropar-nos als estàndars europeus. - La moció en defensa dels drets de l'Adrià Carrasco, treballada amb el CDR i el grup de suport "Adri, et volem a casa".

Èxit de la jornada de treball enfocada a guanyar les eleccions municipals

Diumenge passat 3 de juny ERC Sant Just organitzàvem la primera de moltes jornades de treball obertes per preparar les eleccions municipals del 2019. Es van establir grups de treball que s'aniran trobant periòdicament per analitzar, debatre i definir propostes i línies de treball per dibuixar el Sant Just del futur. Concretament són: Estratègia, comunicació i relat Moviments social, entitats i drets de la ciutadania Promició del municipi, creixement urbanístic i serveis públics La feina és continuada i auqelles persones que estiguin interessades en aportar idees i coneixements només s'han de posar en en contacte amb la secció local enviant un correu electrònic a santjustdesvern@esquerra.cat L'objectiu és dibuixar i planificar, entre tots, com volem el #santjustrepublicà, que només serà possible amb una ERC forta i decisiva a l'Alcaldia del nostre poble.

ERC Sant Just a la Diada Republicana del Baix Llobregat

Els companys i comaoanyes d'ERC Sant Feliu han acollit i organitzat, enguany, la Diada Republicana del Baix Llobregat i L'Hospitalet centrada en reclamar la llibertat dels presos i les preses polítiques. Fins a 3.000 persones van participar de les diferents activitats organitzades al llarg del dia: debats sectorials, amb la participació de diferents entitats de la comarca; dinar de germanor, organitzat per Free Junqueras i diferents concerts, organitzats per Jovent Republicà. A l'acte polític es va comptar amb la participació dels companys i companyes Oriol Bossa, portaveu del grup municipal de Sant Feliu de Llobregat; la diputada republicana Eva Baró; els membres del jovent republicà del Baix Llobregat Àlex López i Alba Saladie; el president d'Esquerra Baix Llobregat i l'Hospitalet Jordi Albert; la portaveu d'Esquerra Marta Vilalta; el Diputat al Congrés Joan Tardà i el Vicepresident de la Generalitat Pere Aragonés. També va assistir-hi el conseller d'Acció exterior, Ernest Maragall. Aprofitant la trobada, ERC Baix Llobregat i l'Hospitalet va donar la benvinguda a la nova militància: més de 250 noves persones. Des de l'1 d'octubre la militància comarcal ha crescut el 23%. D'entre aquestes 250 noves persones Sant Just Desvern tenim el goig i l'honor de tenir 4 presones noves militants: Aleix Duran i Ayxendri Cristina Gil i Tortosa Oriol Pascual i Zapata Helena Verdoy i Torra

Sergi Seguí, cap de llista d'ERC Sant Just a les eleccions municipals del 2019

Dilluns 14 de maig l'assemblea local d'ERC Sant Just va escollir, per unanimitat, la candidatura presentada per Sergi Seguí com cap de llista a les eleccions municipals de 2019. En Sergi, portaveu a l'Ajuntament els dos últims mandats, representarà, doncs, un projecte que té per objectiu guanyar-ho tot. Per protegir i enfortir els espais de sobirania; per fomentar totes les formes de participació política i l’assumpció de responsabilitats socials i per construir una societat més justa, fomentant la igualtat d’oportunitats i la justícia social, la redistribució de la riquesa i la independència econòmica de les persones. I ho hem de fer de manera integradora, cohesionadora i inclusiva. En les properes eleccions municipals ERC Sant Just ha de fer el salt de qualitat necessari per assolir l'Alcaldia que, conjuntament amb més representativitat a l'Ajuntament, ens permetrà consolidar un #santjustrepublicà. Aconseguir-ho només serà possible si totes les persones treballem i ens impliquem des del primer moment en el disseny, planificació i desplegament del projecte. En aquesta línia, properament la secció local ha convocat una jornada de treball per preparar les estratègies i començar a debatre idees i projectes pel programa electoral.

Comunicat conjunt sobre la unió per la Diagonal de les dues xarxes de tramvia existent

Els grups municipals d’Esquerra Republicana de Catalunya de Badalona, Barcelona, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, L’Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern expressen el següent posicionament respecte a la unió per la Diagonal de les dues xarxes de tramvia existent. 1. Els municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona han patit en els darrers anys una manca d’inversió en matèria de transport públic col·lectiu d’alta capacitat.La conseqüència és que, encara avui, l’ús del vehicle privat resulta necessari per a moltes persones que han de desplaçar-se entre aquests municipis. Això implica que el nivell estructural la contaminació a l’AMB és molt elevada i té efectes directes sobre la salut de les persones. Les inversions en transport públic col·lectiu són determinants per afavorir el dret a la mobilitat, del dret a l’accessibilitat i del dret a la salut. Hi ha diverses infraestructures projectades i no completades que permetrien incrementar els trajectes i la demanda de transport públic col·lectiu; i totes elles poden afavorir un important descens de l’ús del vehicle privat: Millores en la xarxa i el servei de Rodalies, l’ampliació de la L1 entre Santa Coloma i Badalona, l’ampliació de la L2 fins al parc logístic del Baix Llobregat i la connexió amb l’aeroport, l’ampliació de la L3 fins a Trinitat Vella i fins a Sant Feliu de Llobregat, l’enllaç de la L4 entre La Pau i La Sagrera, el perllongament de la línia Llobregat-Anoia FGC entre Pl. Espanya i Gràcia, la finalització de les línies L9 i L10 en el seu tram central o la unió de les xarxes de tramvia en superfícies per la Diagonal, entre d’altres. Totes elles són necessàries i garantirien una millor intermodalitat de manera que l’oferta i els temps de trajecte serien molt més competitius i eficaços, essent la connexió del tramvia per la Diagonal una de les inversions més econòmiques en relació al retorn social.

I ara, què passa amb la República?

Aquesta pregunta és la que va intentar respondre el diputat del Grup republicà Ernest Maragall a La Vagoneta de Sant Just el passat dijous 15 de març en un acte convocat i organitzat per l'ANC amb el suport d'ERC Sant Just. Maragall va abordar la situació política actual amb XXXX idees estratègiques:​ 1. el 21D vàrem concòrrer a unes eleccions amb el terreny de joc i les normes marcades per l'Estat. Per això és tant extraordinària la victòria que es va aconseguir. Però ens va definir un mapa social que cal acceptar: la meitat de la població no accepta el projecte republicà. 2. en aquest context hi ha dues vies possibles: la desobediència activa i directa o bé replegar-se dins la diversitat i recuperar les institucions i començar a construir República. El primer suposa més repressió i dificultats per implantar polítiques republicanes. El segon necessita d'unitat d'acció entre Govern, institucions, partits i ciutadania. Maragall va deixar clar que les dues vies són bones. No n'hi ha una millor que una altra. Va exposar les seves preferències sobre la necessitat de posar el país en marxa i d'actuar no per por a la repressió sinó tenint en compte la repressió. Va reflexionar sobre el fet que qualsevol iniciativa que es proposi per posar el país a caminar començaria treballant en un marc autonòmic. Defensa que la República, que l'hem dita, no hem tingut prou força per implantar-la. Implantar-la en el sentit de pensar, actuar i decidir des de zero. Amb propostes per construir República, feta des d'arrel amb la ciutadania i totes les institucions (Ajuntaments, Parlament, ...). Per això cal augmentar la base, que significa convéncer al 50% de la societat que no veu clar el projecte republicà i demanar-los que s'impliquin. Perquè ja no som al punt d'independència SI o NO. Som al punt de construcció d'una nova realitat basada en valors republicans, de millora de la societat i del benestar.