Sant Just Desvern

PER UN ACCÉS UNIVERSAL A LA CULTURA

Sergi Seguí, Regidor de cultura i participació Cap de llista d’ERC a les eleccions municipals del 2015
La cultura ens ajuda a créixer col·lectiva i individualment, com a societat i com a persones, ens obliga a respectar l'altre, a col·laborar. Amb aquesta premisa hem treballat durant aquests 3 anys a l’Ajuntament. I volem seguir aprofundint en aquesta idea durant el proper mandat municipal.

Treballem per assolir un objectiu bàsic en tota societat: garantir l’accés universal a la cultura. En aquesta línia, en aquests anys amb ERC al Govern municipal al capdavant de la regidoria de cultura, per exemple, s’ha posat en marxa el blog desverncultura.wordpress.com, on totes les entitats i persones són lliures d’aportar-hi contingut; s’ha potenciat la col·laboració entre entitats i s’ha fomentat la formació dels seus membres; s’ha apostat per retornar l’esperit popular a les festes; han augmentat les activitats a l’entorn del món literari i s’ha dinamitzat la programació d’exposicions de Can Ginestar.

Queda, però, molta feina per fer de cara al futur. Hem d’aspirar, en paraules de Joan Manuel Tresserras, a assolir un “elitisme multitudinari”, que significa apostar clarament perquè les masses de gent, el poble, pugui accedir al màxim contingut cultural possible. Perquè ens els reptes que tenim per davant necessitem un poble, una societat, el màxim de capaç possible, el màxim de lliure possible, que pugui pensar per ella mateixa i reptar als dictàmens de les èlits econòmiques i financeres del país.

Des d’ara mateix treballem en aquesta línia de futur. Ho volem fer a través d’una aposta clara de programació cultural sorgida del poble i pel poble; d’una voluntat clara de col·laboració amb les entitats culturals i, en especial, amb l’Ateneu; d’una ampliació dels horaris dels equipaments cívics i culturals; d’una voluntat clara de rehabilitar l’espai de la Sala Gran de l’Ateneu; d’una aposta per potenciar els valors i capacitats existents al poble.

La cultura, doncs, ha de guanyar centralitat, ha d’esdevenir l’eix vertebrador i la referència del nostre poble per guanyar la llibertat.