Sant Just Desvern

EL #NOUPAÍS D'EUROPA

Sergi Seguí, portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Sant Just Desvern
La jornada electoral del 25 de maig va ser històrica: per primer cop des de la República, ERC guanyàvem unes eleccions. A tot Catalunya hem aconseguit 594.052 vots. Tantes altres gràcies!

A Sant Just, felicitem CiU, que ha estat la força més votada amb 1.793 vots (un 26,3% del total). ERC ens quedem com a segona força amb 1.641 vots (24,1%). Cal destacar l’ascens d’ICV no només a Sant Just (3a força amb 775 vots) sinó a tot Catalunya.

Com ho veiem? Quin balanç en fem?

Primer: la consulta del 9N surt reforçada i, per extensió, el mateix procés i el país en el seu conjunt. Els partits a favor de la consulta representem, a Sant Just, el 60,8% dels vots: 4.141. A Catalunya ERC, CiU i ICV sumem gairebé 1.400.000 vots. Algú dubta que els santjustencs i les santjustenques, els catalans i les catalanes, volem votar, volem canviar les coses? Nosaltres ja fa temps que no.

Segon: l’índex de participació a tot Catalunya s’ha enfilat fins al 47%, un 10% més que l’any 2009. D’una banda ens n’hem d’alegrar perquè estem 4,5 punts per sobre de la mitjana europea i som de les comunitats més participatives de tot l’Estat espanyol. Però de l’altra hem de ser crítics. Pel 9N ens cal superar el 50% de participació.

Tercer: a Catalunya volem començar a decidir el nostre futur, el #NouPaís, i dibuixar una societat diferent, moderna, solidària, justa i social. El primer pas han estat aquestes eleccions europees, on en Josep Maria Terricabras i l’Ernest Maragall representaran al país de la millor manera. I hi van amb tres mandats ben clars:
  1. ERC és l'únic partit que garanteix que acompanyarà al poble de Catalunya fins al final en el procés del dret a decidir i de la Independència del país. Perquè no tenim dubtes ni fissures al respecte i som molt conscients que el 9N ja ha començat.
  2. a ERC tenim molt clar que el #NouPaís es construeix des de la justícia social. Sense aquesta no hi ha llibertat. Justícia social és no tenir una de les energies més barates que es produeixen a Europa i, en canvi, pagar una de les factures més cares. Justícia social és no basar tota la competitivitat empresarial en la reducció dels salaris. Buscarem i proposarem alternatives.
  3. Des d’ERC som eurocrítics, que no euroescèptics. Europa s'ha de canviar. I, citant Fuster: "la política, la fas o te la fan". Doncs nosaltres la volem fer perquè, durant molts anys, ja hem vist les conseqüències que té que te la facin.
Hem guanyat, sí, però toquem de peus a terra i sabem que “tot està per fer i tot és possible”.