Sant Pol de Mar

Totes les notícies

Elecció del nostre candidat a les eleccions municipals del 2019

A l’assemblea local del dia 7 de maig varem escollir a l’Albert Zanca com a candidat a les properes eleccions municipals del 2019. L'Albert va ser escollit per unanimitat dels militants. Aquesta elecció suposa el tret de sortida a un any en el que tota la gent d'Esquerra de Sant Pol treballarem amb entusiasme i il·lusió les millors propostes per al nostre poble. Felicitats, sort i encerts. Salut i república!

ERC Sant Pol diu NO a l’extracció de corall vermell

#elcorallnoestoca      #lacostanoestoca        #prouagressions Les alcaldesses d’Arenys de Mar i Canet, així com els portaveus d’ERC als municipis de Sant Pol, Calella, Pineda, Santa Susanna i Malgrat, acompanyats pel senador Bernat Picornell i companys i companyes de tot el Maresme han mostrat la seva oposició a la decisió del govern espanyol d’atorgar 12 llicències per extreure corall vermell entre Arenys de Mar i Begur. Aquesta acció es du a terme coordinadament amb la resta de municipis del litoral català fins al cap de Begur. Avui, doncs, s’engega una campanya per donar a conèixer a l’opinió pública aquesta agressió, així com mesures institucionals i socials per aturar l’extracció de corall vermell. Entre d’altres, ERC presentarà mocions a tots els ajuntaments perquè siguin les institucions municipals qui també demanin al govern espanyol que rectifiqui en aquesta decisió. Des d’Esquerra Republicana de Catalunya es denuncia públicament que aquesta mesura va totalment en contra a les polítiques de conservació de la biodiversitat marina i protecció del litoral, ja que un estudi encarregat per la Generalitat l’any passat deixava ben clar que el corall vermell al litoral català es troba en estat “crític”. Ja al 2015, el corall vermell va ser elevat a la categoria "en perill d'extinció" a la llista vermella elaborada per la Unió Internacional per la Conservació de la Natura (UICN). Per aquestes raons, la Generalitat va decretar una moratòria d’extracció de deu anys en l’àmbit de la seva competència, que són les aigües interiors, és a dir, des de Begur i fins a la frontera francesa. Tot i així, es va comunicar al ministeri la necessitat d’ampliar aquesta protecció també en les aigües exteriors, que no són competència de la Generalitat, i amb la decisió que han donat a conèixer s’ha constatat que han fet cas omís de la demanda i l’estudi dels científics. Elisenda Pérez, senadora electe per Girona del grup d’ERC al Senat, va demanar explicacions sobre aquesta mesura al Senat i el grup parlamentari al Congrés ha demanat la compareixença de la ministra perquè doni explicacions sobre aquesta mesura.

Defunció

El nostre més sentit condol per la pèrdua de la Laura, la filla del nostre company Vadó. Una forta abraçada a tota la família i amics i molta força per superar aquests moments difícils. DEP Laura.

Guanyem a república!!

Entre tots i totes, guanyem la República!! Guarda't el proper dissabte 4 de març! T'esperem al CCIB amb Oriol Junqueras, Marta Rovira Vergés, Gabriel Rufián Romero i molts més! Inscriu-te aquí http://bit.ly/Inscripcions4M Salut i república!!

El viatge de conferències de Michel Leiberich i Joan Caballero a les universitats de Marburg i Siegen

Fa uns dies, en Michel i en Joan, van tornar d'Alemanya després de fer dues conferències més explicant l'independentisme català i com es viu el procés a Catalunya. A continuació us adjuntem l'article que han escrit explicant la seva experiència. Salut i república! "Les universitats alemanyes de Marburg i Siegen ens van convidar a fer tres conferències amb el tema "El moviment independentista català – arrels i actualitat". En la lògica dels nous màsters de cultura, aquestes conferències comportaven una part teòrica (fets històrics, presentats per Michel Leiberich) i una part pràctica (fets "viscuts" d'actualitat amb debat, presentada per Joan Caballero). Les llengües utilitzades van ser el català, el castellà, el francès i l'alemany - amb traduccions respectives. La universitat de Marburg, va ser fundada en 1527 i és la primera universitat protestant del món i, a més, una de les universitats més prestigioses d'Alemanya. Ara ja no és una universitat confessional, però completament laica. La conferència formava part d'un col·loqui d'investigació destinat als estudiants que té com a objectiu d'oferir-los noves temàtiques actuals de recerca en el marc dels estudis de Romanístiques. Aquest any el col·loqui va proposar dos temes sobre Catalunya, el nostre i un altre sobre la Catalunya del Nord. L'acolliment dels professors va ser molt agradable i calorós i la professora principal de la Formació de Romanística, la Professora Isabel Zollna, parlava un català impressionant. La universitat de Siegen, fundada el 1972, és una universitat recent molt dinàmica situada en un campus fora de la ciutat. La conferència era oberta a tots els estudiants i professors en el marc de les Gastvorträge (conferències proposades a conferenciants convidats). A Siegen, contràriament a la universitat de Marburg, el català no forma part de les llengües de la formació de Romanístiques, però hi ha classes paral·leles de català fetes per una lectora del Ramon Llull.

Exportant la identitat catalana (segona part)

Com ja vam avançar el mes de Juliol, el dies 26 i 27 d'octubre en Michel Leiberich i en Joan Caballero han tornat a dues universitats alemanyes per fer una xerrada col.loqui sobre la identitat catalana i el procés cap a la nova república. Gràcies de nou companys i endavant les atxes!!! Salut i república!