Sant Pol de Mar

Totes les notícies

Pacte de Govern ERC-CUP legislatura 2019-2023

Ahir vam presentar l'acord entre ERC i la CUP pel nou govern a l'Ajuntament de Sant Pol de Mar. Un acord que contempla un codi ètic i les línies estratègiques que ens guiaran durant la legislatura. Aquí teniu el document. #impulsrepublicà Salut i república! També el podeu consultar al següent enllaç

Diada Nacional de Catalunya

Bona diada des de Sant Pol, com cada any a l’ofrena floral i som i hi serem perquè no defallirem, per una Catalunya lliure, i una república catalana oberta, participativa, socialment justa, feminista i digne d’un poble que fa anys que ho demostra. Salut i república! #llibertatpresospolitics #republicacatalana #santpoldemar

Elecció del nostre candidat a les eleccions municipals del 2019

A l’assemblea local del dia 7 de maig varem escollir a l’Albert Zanca com a candidat a les properes eleccions municipals del 2019. L'Albert va ser escollit per unanimitat dels militants. Aquesta elecció suposa el tret de sortida a un any en el que tota la gent d'Esquerra de Sant Pol treballarem amb entusiasme i il·lusió les millors propostes per al nostre poble. Felicitats, sort i encerts. Salut i república!

ERC Sant Pol diu NO a l’extracció de corall vermell

#elcorallnoestoca      #lacostanoestoca        #prouagressions Les alcaldesses d’Arenys de Mar i Canet, així com els portaveus d’ERC als municipis de Sant Pol, Calella, Pineda, Santa Susanna i Malgrat, acompanyats pel senador Bernat Picornell i companys i companyes de tot el Maresme han mostrat la seva oposició a la decisió del govern espanyol d’atorgar 12 llicències per extreure corall vermell entre Arenys de Mar i Begur. Aquesta acció es du a terme coordinadament amb la resta de municipis del litoral català fins al cap de Begur. Avui, doncs, s’engega una campanya per donar a conèixer a l’opinió pública aquesta agressió, així com mesures institucionals i socials per aturar l’extracció de corall vermell. Entre d’altres, ERC presentarà mocions a tots els ajuntaments perquè siguin les institucions municipals qui també demanin al govern espanyol que rectifiqui en aquesta decisió. Des d’Esquerra Republicana de Catalunya es denuncia públicament que aquesta mesura va totalment en contra a les polítiques de conservació de la biodiversitat marina i protecció del litoral, ja que un estudi encarregat per la Generalitat l’any passat deixava ben clar que el corall vermell al litoral català es troba en estat “crític”. Ja al 2015, el corall vermell va ser elevat a la categoria "en perill d'extinció" a la llista vermella elaborada per la Unió Internacional per la Conservació de la Natura (UICN). Per aquestes raons, la Generalitat va decretar una moratòria d’extracció de deu anys en l’àmbit de la seva competència, que són les aigües interiors, és a dir, des de Begur i fins a la frontera francesa. Tot i així, es va comunicar al ministeri la necessitat d’ampliar aquesta protecció també en les aigües exteriors, que no són competència de la Generalitat, i amb la decisió que han donat a conèixer s’ha constatat que han fet cas omís de la demanda i l’estudi dels científics. Elisenda Pérez, senadora electe per Girona del grup d’ERC al Senat, va demanar explicacions sobre aquesta mesura al Senat i el grup parlamentari al Congrés ha demanat la compareixença de la ministra perquè doni explicacions sobre aquesta mesura.

Defunció

El nostre més sentit condol per la pèrdua de la Laura, la filla del nostre company Vadó. Una forta abraçada a tota la família i amics i molta força per superar aquests moments difícils. DEP Laura.

Guanyem a república!!

Entre tots i totes, guanyem la República!! Guarda't el proper dissabte 4 de març! T'esperem al CCIB amb Oriol Junqueras, Marta Rovira Vergés, Gabriel Rufián Romero i molts més! Inscriu-te aquí http://bit.ly/Inscripcions4M Salut i república!!