local

Actualitat > local

Les escoles de l'Avinguda de Catalunya, emplaçament previst per al futur centre de dia

Dijous, 4 d'agost del 2011

Treballem per un futur centre de dia per a la gent gran a les escoles de l'Avinguda de Catalunya

L'ajuntament encarregarà a la Generalitat un estudi de viabilitat

La proposta que hem fet des del govern (PSC-ERC) ha estat aprovada al ple amb els vots a favor del PSC i ERC, l'abstenció de CiU i el vot contrari del PP. Des d'Esquerra hem defensat sol·licitar al Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya un estudi de viabilitat econòmica per habilitar un centre de dia per a la gent gran del municipi a l'edifici de les escoles de l'avinguda de Catalunya, que quedaran en desús quan al desembre els alumnes estrenin l'escola nova que s'està acabant de construir.

D'aquesta manera, si l'informe econòmic és favorable i, per tant, és viable obrir i mantenir aquest servei sòcio-sanitari per a la gent gran, l'Ajuntament de Sant Quintí requalificarà els terrenys per adaptar-los a la nova finalitat, a més de rehabilitar i condicionar l'espai i assignar-hi una partida pressupostària per permetre'n el seu funcionament.

L'actual piràmide demogràfica de Sant Quintí ha comportat que en els darrers anys cada vegada més famílies hagin hagut de buscar alternatives a fora del municipi, una solució que no beneficia ni a Sant Quintí, ni a les famílies, ni a la pròpia gent gran. D'aquesta manera, amb un centre de dia al nucli urbà de la vila es garantiria l'atenció sòcio-sanitària a les persones grans usuàries del servei, oferint-los un horari de matí a vespre amb el dinar inclòs, al mateix temps que podrien anar a dormir a casa seva i fer una vida familiar plena.

Notícies rss
Agenda rss