Sant Quirze del Vallès

Totes les notícies

Donec perficiam

Donec perficiam (en llatí, "fins a aconseguir-ho"). Aquest era el lema de les Reials Guàrdies Catalanes, el cos d'èlit a les ordres de l'arxiduc Carles durant la Guerra de Successió al segle XVIII. I avui, més que mai, el lema manté la seva vigència. A Sant Quirze encara tenim present la imatge de l'esmorzar que vam organitzar dijous passat a la plaça de la vila (gràcies a tothom qui va venir, i als qui no hi vau poder ser però ens heu tramés el vostre suport), perquè el 12 d'octubre a Catalunya no tenim res a celebrar, ni hispanitat ni genocidi. Encara tenim els ressons d'aquell dia, quan l'Estat espanyol respòn a les ofertes i a les demandes de diàleg, amb un missatge clar: l'empresonament de Jordi Cuixart i de Jordi Sánchez, els Presidents d'Òmnium Cultural i de l'Assemblea Nacional Catalana respectivament. Prenem nota de llur resposta i sabem que tenim en un calaix la declaració d'independència que el dia 10 a la nit van signar la majoria de les diputades i diputats al Parlament (entre ells, no cal dir-ho, les/els d'Esquerra). Aquest és el nostre tresor. Aquest cop, a diferència del segle XVIII, lluitem sense armes físiques: el nostre poder és el nostre poble, la democràcia, el respecte i la convivència. El carrer, sempre nostre. Per això, en aquesta hora greu en què a Catalunya hi torna a haver presos polítics, des de la secció local d'ERC a Sant Quirze volem reiterar el nostre suport al govern de Catalunya, al nostre Parlament, a les entitats del país i a l'alcaldessa del poble, Elisabeth Oliveras, per tirar endavant. Temps de mantenir-nos tossudament unides i alçades. Donec perficiam.

Donec perficiam

12-0. Res a celebrar

Demà passat dijous, 12 d'octubre, s'esdevé la Festa nacional d'Espanya, una commemoració feta en base al descobriment d'Amèrica en tal data de l'any 1492. Des d'ERC considerem que l'actuació espanyola al nou continent va ser un genocidi allargat durant segles d'opressió i expoli. El 12 d'octubre les catalanes i els catalans no tenim res a celebrar, ni la festa nacional d'un Estat que no és el nostre ni el genocidi dut a terme per un imperi. És per això que convoquem un esmorzar popular, a la plaça de la Vila, a partir de les 10 del matí. Perquè no tenim res a celebrar. Ens trobarem, parlarem, gaudirem de l'estona plegades. Tothom hi és convidat. Us esperem.

20 de setembre a la plaça de la Vila, la més recent mobilització a Sant Quirze

Quant dius que fa que ens revoltem i somriem ?

L'altre dia, arran d'un desagradable i condemnable episodi viscut pel PSC local a la persiana de la seva seu, aquests anunciaven en un cert to de sorna que la "revolució els somriures ha arribat a Sant Quirze". Està clar que l'ús del concepte "revolució dels somriures" en el context d'una bretolada, té una clara intencionalitat: menysprear i ridiculitzar el moviment i fenòmen polític que viu Catalunya i alhora associar aquest moviment pacífic, cívic i democràtic amb actituds violentes i agressives. Aquesta estratègia, construïda i aplicada amb una ridícula sobrerepresentació, quan no amb la tergiversació i la mentida, fa temps que protagonitza el discurs del PSC arreu de Catalunya. Manifestacions i discursos victimistes o que alerten sobre el risc de confrontació o trencament de la convivència,  són prou recurrents i habituals entre els dirigents del PSC. Tot val per distorsionar i embrutar un procés que fa anys va iniciar el nostre país i que ens ha de conduir a una nova República catalana. La batejada i coneguda com a "revolució dels somriures" és, efectivament, una demostració històrica de com organitzar, a partir de la participació popular i desde la pròpia societat, un moviment de reivindicació política que ni més ni menys vol portar a tot un poble, a tota una nació, a la seva llibertat.  Tot s'ha fet (i es fa)  amb l'esforç de moltíssima gent, amb la il-lusió de grans i joves, amb la persistència d'homes i dones engrescats i esperençats. Però, sobretot, s'ha fet (i malgrat us sàpiga greu es fa) de forma pacífica, festiva, alegre i cívica. Amb imaginació, amb l'ús exclusiu de la paraula en forma de cançons i proclames, amb mobilitzacions multitudinàries, però sense agredir a ningú ni a res. Malauradament, a l'altra banda, en la zona de l'interlocutor, prefereixen (preferiu) prohibir la paraula,  escriure, comunicar-nos,  manifestar-nos ... i al final de tot, com a remat antidemocràtic, ens neguen el dret a votar.

Elisabeth Oliveras i el diputat d'ERC a Junts pel Sí Marc Sanglas a la porta de la Conselleria la nit del 20 al 21 de setembre

Ara és hora, segadors !

Totes ens ho pensàvem, n'erem concients que la resposta de l'Estat espanyol arribaria, i per això no ens hem sorprés ara que ja s'ha produit amb tota la virulència (o no, ja que a Madrid quan es tracta de Catalunya no hi ha aturador i sempre poden anar una bajanada més enllà). 15 detinguts el dia 20 de setembre, actuacions de la Guardia Civil passant-se pel forro els drets més elementals de la democràcia, i tot per ofegar i silenciar la veu d'un poble que vol votar. Però un cop més resistirem. Estem orgulloses de la resposta del poble de Sant Quirze, el mateix dia 20 al vespre, quan tot i la molta gent que havia baixat a Barcelona a concentrar-se davant la Conselleria d'Economia, centenars de persones van acudir a la crida de l'alcaldessa (i militant d'ERC Elisabeth Oliveras) en defensa dels drets i la democràcia, i en suport de les nostre institucions. Estem compromeses, i especialment ho estàn l'Elisabeth i els regidors d'Esquerra al govern municipal, amb que SQV voti l'1 d'octubre. Hi creiem, i seguirem treballant. Perquè estimem Sant Quirze, la nostra Pàtria, Catalunya, i perquè per damunt d'independentistes som demòcrates, i volem que la gent que no n'és partidària també ho pugui expressar a les urnes. Tornarem a sofrir, tornarem a lluitar, i tornarem a véncer!

Dissabte, el futur en femení a les Morisques

Dissabte 16 de setembre, a les 6 de la tarda, el parc de les Morisques acollirà l'acte que organitzem per tal de parlar del futur que volem per a Catalunya: reclamem l'acompliment de la llei catalana d'igualtat, que la violència masclista sigui considerada i tractada com a qüestió d'Estat, la necessària garantia d'igualtat salarial entre dones i homes en l'àmbit laboral i la igualtat en els permisos de paternitat i maternitat per ambdós membres de la parella. Aquestes són les aaspiracions que s'han de feer realitat en la república catalana. Per això parlarem d'aquestss i d'aaltres temes amb l'Elisabeth Oliveras, educadora i alcaldessa de Sant Quirze, i la Maria Romaní, artista local.

Una part de la gent d'ERC a Sant Quirze envoltant Josep Pujadas, el nostre company més experimentat, durant l'esmorzar de la Diada

Un cop més, gràcies per tant!

Ha estat un dia llarg, aquest dilluns 11 de setembre del 2017. Llarg i intens, ple d'emocions, de sentiments que ens omplen i, sobre tot, ha estat un dia de clarificació. Després del que hem viscut al matí a Sant Quirze i a la tarda a Barcelona, l'1 d'octubre votarem i votarem Sí. El matí ha començat a la plaça 14 d'Abril amb el tradicional esmorzar popular organitzat un any més per la nostra secció local, àpat al que ha seguit l'ofrena floral al monument a Rafael Casanova i el cant dels Segadors. Després, a la tarda, la gent d'Esquerra ens hem afegit al milió de persones que han omplert l'Eixample de Barcelona convocats per l'ANC. Gràcies a totes i a tots els qui heu participat avui, als qui heu vingut aquest matí a esmorzar, o fent servir l'esmorzar com a pretext, a passar l'estona amb nosaltres: hem parlat, hem rigut, l'hem fet petar i ens explicat il.lusions. Gràcies a totes i a tots per fer possible que seguim estimant el nostre poble i la nostra Pàtria. Ara, descansem aquesta nit i demà tornem-hi, aprofitem la brutal càrrega de bateries que hem fet avui i treballem sens defallir per l'1 d'octubre, per tal que sigui una realitat, perquè si és real, i estem treballant per què ho sigui, serà un èxit.

La Diada de la nostra vida

Un any més, la plaça 14 d'abril serà l'epicentre dels actes que la secció local d'Esquerra Republicana a Sant Quirze organitza per commemorar la Diada Nacional de Catalunya. Dilluns en serà el punt culminant, però ja estarem al màxim en els dies previs. Així, dijous 7 assistirem a la Patronal a l'acte convocat per Sant Quirze per la Independència amb la presència de JM Tresserras i d'en Pere Cardús sota el títol "A 24 dies del dia D de la història de Catalunya". Diumenge 10, la Patronal també acollirà la projecció del documental "Las cloacas del Estado" a les sis de la tarda. Tot seguit, a les vuit del vespre, serem a la marxa de torxes que anirà des de la plaça d'Anselm Clavé fins el parc de les Morisques, i òbviament, allà estarem en la hissada de l'estelada. Dilluns, la Diada, a 2/4 de 10 del matí ens trobareu a la plaça 14 d'Abril farem el ja tradicional esmorzar popular i gratuït que organitzem i al que tothom hi és convidat. Posteriorment, la nostra secció farà l'ofrena floral al monument a Rafael Casanova situat en la mateixa plaça, i a la tarda, prendrem part en la manifestació convocada sota el lema «La Diada del Sí», amb desplaçament fins el tram 111 a Barcelona. ERC – Sant Quirze anima tothom a participar en els actes que tindran lloc al poble aquests dies per tal de seguir empenyent i mostrar un cop més, de manera multitudinària, cívica i democràtica, la determinació per assolir a curt termini la independència de la nostra Pàtria, un fet que ja només depèn de la voluntat popular que el poble de Catalunya expressi a les urnes l'1 d'octubre. La Diada s'escau només 20 dies abans del referèndum i és el moment de mantenir el darrer esforç fins la victòria i la llibertat.

L'alcaldessa Elisabeth Oliveras (centre), amb representants dels partits i entitats del poble que formen part de la Taula pel Sí

ERC i Junts a la Taula pel Sí de SQV

La secció local d'Esquerra Republicana i Junts per Sant Quirze participen en la Taula pel Sí de SQV. Ambdues formacions, amb altres partits polítics i entitats del poble, s’han compromès a fer pinya, treballar plegats i a coordinar esforços per tal de promoure el vot afirmatiu en el referèndum de l’1 d’octubre. La Taula pel Sí representa una passa més enllà després que l’abril del 2014 entitats i partits quirzetencs fessin public el Manifest pel dret a decidir, i que un any després, al juliol del 2015, es creés la Taula per la Transició Nacional a Sant Quirze. Ara, superats els dos estadis precedents, és arribat el moment d’encarar la recta final i anar units en el tram final cap a l’1 d’octubre. Els membres fundaacionals de la Taula pel Sí a Sant Quirze són ERC, Junts per sant Quirze, Pdecat, Ara Sant Quirze, Sant Quirze per la Independència i el Grup Cultural de la Dona Caterina Albert