Sant Quirze del Vallès

Totes les notícies

ERC seguirà governant Sant Quirze

Elisabeth Oliveras seguirà sent l'alcaldessa de Sant Quirze els propers 4 anys. L'alcaldesa i militant d'Esquerra, cap de llista de Junts per Sant Quirze-ERC a la reelecció en les passades municipals, va liderar la candidatura a uns resultats encara millors que els de fa 4 anys. Si aleshores Junts-ERC va obtenir 8 regidors de 17, quedant-se a fregar la majoria absoluta, ara la majoria abosluta és un fet. 9 regidores i regidors fruit del suport que el poble ha donat a les polítiques de progrés dutes a terme per l'equip de govern en el mandat 2015-2019. No tan sols això; fa 4 anys, Junts-ERC va obtenir 3.331 vots, un 39,% dels sufragis, que aleshores ja va ser un rècord; doncs bé, el passat 26 de maig, Junts-ERC va rebre al maig 4.679 vots, pujant fins el 45,9% i obtenint, d'aquesta manera, la segona majoria absoluta d'ERC en la història del poble (la primera fou l'any 1934 treient 5 regidors dels 7 que s'escollien). La principal força de l'oposició, Junts per Catalunya, va obtenir 3 regidors (va perdre un respecte al 2015, que ha anat a Junts-ERC) Així doncs, l'Elisabeth Oliveras, educadora, seguirà al capdavant de l'Ajuntament, liderant Sant Quirze amb polítiques d'esquerres, de progrés, i en base als quatre pilars de Junts-ERC: participació, honestedat, transparència i eficàcia, i mantenint SQV en primera fila, com fins ara, en l'avanç cap a la independència de Catalunya. En la imatge, les 9 components del grup municipal de Junts-ERC pel mandat 2019-2023. Des de l'esquerra, Josep Coll, Elena Sabater, Àlex Brossa, David Caminal, Laura Flos, Elisabeth Oliveras, Maria Domingo, Pol Álvarez i Roser Costa

El 26 de maig, a Sant Quirze, Elisabeth Oliveras

Les eleccions municipals s'acosten, i per tercera vegada, a Sant Quirze del Vallès ERC s'integra en la candidatura de Junts per Sant Quirze-ERC amb l'actual alcaldessa i militant d'Esquerra Elisabeth Oliveras com a cap de llista i, en aquesta ocasió, alcadessa ccandidata a la reelecció. Així doncs, tot i que el dia 26 hi haurà al poble dues pareretes amb el nom de Junts, rercordeu que el projecte de Junts per Sant Quirze-ERC va néixer l'any 2010, i que en ell ens integrem ERC, persones independents i àmbits del poble propers a la CUP. Som el projecte progressista per a Sant Quirze i per una República d'esquerres. El 26 de maig voteu JUNTS PER SANT QUIRZE-ERC, i si teniu algún dubte, assegureu-vos: busqueu al número 1 el nom de l'Elisabeth Oliveras. Som els que el 2007, sent la força més votada, vam anar a l'oposició pel tripartit CiU-PP-PSC que va durar 8 anys.

El 26 de maig, a Sant Quirze, Elisabeth Oliveras

Arrossada 2019: Gràcies Sant Quirze!

L'arrossada popular 2019 que hem celebrat avui en el tradicional indret del carrer U d¡Octubre ha tornat a ultrapassar les expectatives. Més de 200 pesones s'han aplegat per compartir l'àpat entre militants, amics i familiars, en un ambient reivindicatriu i pre-electoral a dues setmanes de les eleccions municipals i europees. La 17a arrossada d'ERC a Sant Quirze, tenia, a més, l'objectiu de seguir reivindicant les persones preses, exuliades i encausades per l'Estat espanyol. A tal efecte, l'acte ha comptat amb la presència de l'alcaldessa de Sant Quirze i militant d'Esquerra Elisabeth Oliveras, de regidors d'ERC i de Junts al govern municipal i del diputat d'Esquerra al Parlament de Catalunya Ferran Civit.  La secció local d'ERC a Sant Quirze vol agrair a tot el veïnat el suport rebut, la col.laboració i la participació en el que, un any més, ha estat una festa cívica de la gent del poble.

12 de maig: arriba l'arrossada popular a Sant Quirze

Un cop més, fidels a l'hàbit començat l'any 2003, la secció local d'ERC a Sant Quirze del Vallès organitzem la ja tradicional arrossada oberta a tothom: militants, amigues, amics, simpatitzants i veïnat, arribant ja a la 17ª edició. Serà aquest diumenge, 12 de maig a l'indret habitual, el carrer U d'Octubre, a les dues de la tarda. Enguany mantenim el preu/donatiu de 5 euros, quantitat que destinarem a la caixa de resistència del partit, i convertirem l'àpat en un punt de reivindicació, pensant i donant suport a les persones que són a la presó, exiliades o encausades per l'Estat espanyuol per exercir la democràcia a nivell de base o des de càrrecs democràticament electes Com sempre, us demanem que porteu plat, got i coberts a fi i efecte de fer una festa sostenible i amb la menor quantitat de residus possible. Com cada any, tothom serà benvingut. Us esperem !

El 28 d'abril hem fet història. L'enhorabona i gràcies

La Secció local d’ERC a Sant Quirze manifesta la seva satisfacció i orgull per la demostració de maduresa democràtica del nostre poble que es va fer evident el passat diumenge, 28 d'abril, quan els veïns i veïnes, en un percentatge considerable (83,9%), per sobre de la mitjana de Catalunya, van exercir de nou el seu dret a vot amb un comportament cívic i de respecte. Volem transmetre tanmateix el nostre agraïment a totes i tots els que han fet confiança a la candidatura d’Esquerra al poble, que ens ha portat – amb tota claredat -  a una victòria històrica en unes eleccions al Parlament espanyol. Moltes gràcies. Ara doncs, esperem que aquesta confiança es vegi reeditada el proper 26 de maig i es concreti en l’Elisabeth Oliveras, l’Alcaldessa de Sant Quirze i candidata en la llista de JUNTS per SANT QUIRZE-ERC. Finalment, volem felicitar a totes les forces polítiques netament democràtiques per l’esforç fet a nivell local i per plantar cara als que volen fer discurs i crispar a base d’atacs contra Catalunya, especialment contra els qui defensen els drets nacionals del nostre país i en concret contra totes les candidatures republicanes. Tenim molta feina a fer i molt a construir conjuntament.

Elisabeth Oliveras, candidata a la relecció com alcaldessa

L'assemblea de Junts per Sant Quirze reunida aquest vespre a la masia can Feliu ha proclamat Elisabeth Oliveras com a cap de llista de la formació a les eleccions del 26 de maig. Oliveras, militant d'ERC i actual alcaldessa de Sant Quirze, ha estat la única aspirant que ha presentat candidatura en el procés de primàries de la formació, quadruplicant el nombre de signatures de membres de Junts que es requerien com aval per optar a encapçalar la llista. Junts per Sant Quirze, que aplega les esquerres independentistes del poble, enfoca ara el camí fins als comicis en base al treball de les diverses comissions ja existents i que definiràn la resta d'integrants de la llista, el programa electoral, la precampanya, la campanya i les relacions amb d'altres entitats i col.lectius. Junts per Sant Quirze concorrerà com a tal per tercera vegada a les eleccions municipals. El moviment progressista local, nascut l'any 2010 i format per militants d'ERC, persones independents i per àmbits propers a la CUP, detenta en l'actualitat l'alcaldia a Sant Quirze en la persona d'Oliveras i té 8 dels 17 regidors al Ple en el present mandat fruit de la victòria electoral del 2015.

Seguim exigint llibertat

Quan es compleix un any de l'empresonament d'Oriol Junqueras i de Quim Forn seguim exigint llibertat. I per això, des de Sant Qiuirze hem fet un autocar per anar a la presó de Lledoners, a l'acte convocat i afegir-nos a milers d'altres per dir que les nostres preses i presos, totes, no són culpables de res del que se'ls acusa, per fer-los sentir l'escalf, el suport i l'estimació, i per cridar que els volem a casa a elles, a ells, i a totes les persones que en aquests darrers mesos han hagut d'emprendre el camío de l'exili, i que també exigim la llibertat de les que al país estàn sent investigades per l'1 d'octubre o per accions no violentes de suport a la República i de resistència pacífica. Ens mantindrem fidels al servei d'aquest país, al servei de la nostra gent i llurs decisions democràtiques, expresades en una urna. Som República i guanyarem davant aquells que, de fa segles, odien Catalunya perquè no es plega a un concepte que no és el nostre. No som vasalls, no admetem el dret de conquesta: ans al contrari, estimem la llibertat dels pobles i les persones i la seva capacitat per decidir lliurement el seu futur. I d'aquí no ens mourem ni ens mourà ningú.

Exigim llibertat: l'1 de novembre anem a Lledoners. Vens ?

Ben aviat es compleix un any des que els nostres polítics van entrar en diverses presons de l'Estat espanyol. Abans, els Jordis ja havien obert aquesta sinistra via, la d'anar a Madrid i sortir emmanillats camí d'un centre penitenciari. Només per haver complert el programa electoral i haver-lo aplicat. Empresonades, empresonats, per posar urnes per a què el poble votés. Per seguir honorant i recordant totes les persones privades de la llibertat, de llurs famílies i amics, dijous vinent, 1 de novembre, ens afegim a l'acte que es farà a l'exterior de la presó de Lledoners, i des de Sant Quirze, organitzem un autocar per anar-hi. La sortida serà des del parc de les Morisques a dos quarts de quatre de la tarda i l'hora prevista d'arribada al poble, de tornada, la situem als volts de les vuit del vespre. El preu és de 5 euros per persona. Si voleu apuntar-vos a l'autocar, envieu un email a santquirze@esquerra.cat amb el nom i cognom i el nombre de places que voleu reservar. El pagament es farà directament en pujar al vehicle.