Sant Quirze del Vallès

Totes les notícies

Un cop més, gràcies Sant Quirze

Es van esmorteint els ressons de les eleccions del 21 de desembre, i arribats aquest punt volem donar les gràcies a totes les persones que, des del poble, es van bolcar amb el partit durant la campanya, les eleccions i el recompte. Com sabeu, per nosaltres no ha estat, no és fàcil. Tenim el president del partit, Oriol Junqueras, a la presó, i un grup de Consellers del legítim govern de Catalunya encara a l'exili. És per això que vam decidir que a Sant Quirze nosaltres la campanya no la començaríem el 4 de desembre, sinó una setmana després, el dia 11. Una protesta en solidaritat i record cap a totes aquelles que es troben privades de llibertat o lluny de casa per mantenir una mica de llibertat. Gràcies a les que vau venir a escoltar la diputada Ana Surra al Puri; gràcies a les que vau venir també a tancar campanya a l'acte conjunt que vam fer amb les altres dues candidatures republicanes al poble. Un agraïment especial a les qui us vau passar per la paradeta a l'entrada del parc de les Morisques, i vam parlar, vam intercanviar opinions i punts de vista; gràcies inclús a aquelles amb les que vam discrepar, i que ens vau dir que no ens votaríeu, però amb qui vam tenir un interessant debat d'idees a peu dret. Això ens enriqueix als uns i als altres. Perquè per damunt de tot, nosaltres som demòcrates. El nostre agraïment també cap a les desenes de persones que van fer d'apoderades durant la jornada electoral. Persones que van escollir Esquerra per participar activament en la vigilància i control de les votacions, que van donar el seu temps, la seva força i entusiasme, en favor de la democràcia el dia que votàvem en unes eleccions imposades pel feixisme espanyol que governa a la Moncloa amb el suport d'altres forces igual d'alienes als anhels de Catalunya. I cronològicament, el nostre agraïment a les 3.329 veïnes i veïns que van votar Esquerra el 21 de desembre. Segona força al poble a només 64 vots de Junts per Catalunya, i el més important, contribuent a que les tres llistes per la República obtinguéssin el 55,7 % dels vots al poble i mostrant un cop més (i van .

Tanquem campanya. Ara, a totes!

El cap de setmana que hem deixat enrere ha estat intens; el darrer abans de les eleccions de dijous i alhora el de la Marató, que ha esdevingut ja tota una tradició en els dies previs al Nadal a casa nostra. La gent d’Esquerra vam estar dissabte i diumenge amb la nostra parada al parc de les Morisques, rebent i donant escalf i motius per seguir lliutant i per vèncer. Quan s’acosta el moment de la votació, ja està tot dit, tot se sap i ja ens coneixem totes. Per exemple: qui va estar amb els que colpejaven el poble l’1 d’octubre i qui vam rebre els cops. Sabem que tots els candidats han pogut fer campanya: presencial o a distància, amb llibertat total aquells que donen suport al 155 o des de l’exili; tots els caps de cartell excepte Oriol Junqueras, que segueix tancat a la presó d’Estremera per haver complert un programa electoral que no havia estat prèviament impugnat i per tirar endavant exactament allò que es va comprometre a fer, i fer-ho quan arribava la tremolor de cames. A Esquerra tenim 86 d’anys d’experiència amb errades, certament, perquè som humanes, però sense renúncies: hem sofert mort, exili i presó en passat i present. Per això, i de cara a les eleccions de dijous, proposem reprendre la feina, seguir-la i fer un seguit d’actuacions, que passen, entre d’altres moltes coses, per: – Desplegar la renda garantida de ciutadania i establir un salari mínim de referència de 1.000 euros. – Enfortir el sistema de salut i de serveis socials per garantir l’autonomia de les persones i la inclusió social. – Fer inversió educativa per l’escola, la cultura i la cohesió social de la República. – Impulsar el finançament públic i cooperatiu per a l’economia productiva i una nova fiscalitat per a les PIME i pels autònoms. – Establir la reforma horària i aprovar mesures per fer efectiva la igualtat entre dones i homes. També des de Sant Quirze, volem construir una República de persones lliures i iguals. Un nou país sense corrupció, on tothom tingui les mateixes oportunitats.

Ana Surra dijous a Sant Quirze

La diputada d'ERC al Congrés Ana Surra participarà aquest dijous, 14 de desembre, en un acte de campanya a Sant Quirze. L'esdeveniment tindrà lloc a l'escola Purificació Salas (Ronda Arraona 11) i començarà a dos quarts de vuit del vespre. Surra, nascuda a Montevideo, va participar en els moviments estudiantils uruguaians relacionats amb el  maig del 68. Poc abans del cop d'Estat de juny del 73 marxà amb el seu marit a Xile a treballar en l'alfabetització d'adults a les mines i arran del cop de Pinochet es va refugiar a l'ambaixada de Panamà. Després de viure quatre mesos a Panamà aconsegueix fer el salt a Europa, a Bèlgica primer i després a França, on rep asil polític. Allí estudia Assistència Social, treballa a l'ajuntament de Chelles, milita en el sindicat de funcionaris públics i participa activament en la defensa dels immigrants. El 1985 torna al seu país per fer de secretària de direcció en un centre educatiu i l'any 1998 arriba a Barcelona, on ja vivia el seu fill. El 2014 presideix l'associació Sí, amb nosaltres que agrupa estrangers residents a Catalunya partidaris del dret a decidir A les eleccions al Parlament de Catalunya de 2015 Surra va ocupar el lloc 47 a la llista de Junts pel Sí de Barcelona, i a les eleccions generals espanyoles de 2015 i 2016 fou elegida diputada com independent dins les llistes d'ERC.

Oriol Junqueras i l'alcaldessa de SQV Elisabeth Oliveras (ERC) el passat mes de juliol

Suspenem el començament de campanya a Sant Quirze

Les dotze de la nit d'avui. Aquesta és l'hora marcada pel començament de la campanya electoral de cara a les eleccions del 21 de desembre. Un moment que en l'imaginari col.lectiu associem a la imatge de les persones dels diferents partits fent la tradicional enganxada de cartells.  Aquests comicis, però, neixen viciats: són unes eleccions il.legítimes, nascudes d'un cop d'Estat perpetrat pel que possiblement sigui el partit més corrupte i moralment brut d'Europa per tal de frenar els anhels del poble català, expresats de manera democràtica a les urnes, primer, i al Parlament després. Però hi serem, perquè una urna a nosaltres mai no ens espanta. Amb el President Puigdemont a l'exili amb una part dels Consellers del Govern legítim, avui hem sabut que el Tribunal Suprem espanyol ha decidit perllongar la situació de presó del vicepresident Oriol Junqueras, juntament amb la del conseller Forn i els Jordis. Saludem la tornada a casa de les sis conselleres i consellers que fins fa una estona han estat a Alcalá de Henares i a Estremera i ens alegra que tornin i puguin reprendre una certa normalitat en llurs vides, però el president del nostre partit, Oriol Junqueras, seguirà a la presó, hi seguirà quan aquesta nit comenci la campanya electoral, i a diferència d'altres candidats i caps de cartell, ell no sortirà a les imatges ni podrà explicar els arguments del nostre partit, un partit de 86 anys d'història, zero casos de corrupció i això sí, molt coneixement acumulat de repressió, exili, tortura, presó i mort, entre ells l'únic president democràticament escollit i mort violentament pel feixisme a Europa, Lluís Companys. És per aquest motiu que la secció local d'ERC a Sant Quirze del Vallès hem decidit que aquesta setmana no enganxarem els cartells de la nostra formació en la campanya electoral al poble. Tothom ja ens coneix, sap de la nostra trajectòria, tothom coneix Oriol Junqueras, així que en senyal de protesta i solidaritat amb ell i amb els altres presoners polítics, ajornarem l'enganxada de propoganda electoral.

Donec perficiam

Donec perficiam (en llatí, "fins a aconseguir-ho"). Aquest era el lema de les Reials Guàrdies Catalanes, el cos d'èlit a les ordres de l'arxiduc Carles durant la Guerra de Successió al segle XVIII. I avui, més que mai, el lema manté la seva vigència. A Sant Quirze encara tenim present la imatge de l'esmorzar que vam organitzar dijous passat a la plaça de la vila (gràcies a tothom qui va venir, i als qui no hi vau poder ser però ens heu tramés el vostre suport), perquè el 12 d'octubre a Catalunya no tenim res a celebrar, ni hispanitat ni genocidi. Encara tenim els ressons d'aquell dia, quan l'Estat espanyol respòn a les ofertes i a les demandes de diàleg, amb un missatge clar: l'empresonament de Jordi Cuixart i de Jordi Sánchez, els Presidents d'Òmnium Cultural i de l'Assemblea Nacional Catalana respectivament. Prenem nota de llur resposta i sabem que tenim en un calaix la declaració d'independència que el dia 10 a la nit van signar la majoria de les diputades i diputats al Parlament (entre ells, no cal dir-ho, les/els d'Esquerra). Aquest és el nostre tresor. Aquest cop, a diferència del segle XVIII, lluitem sense armes físiques: el nostre poder és el nostre poble, la democràcia, el respecte i la convivència. El carrer, sempre nostre. Per això, en aquesta hora greu en què a Catalunya hi torna a haver presos polítics, des de la secció local d'ERC a Sant Quirze volem reiterar el nostre suport al govern de Catalunya, al nostre Parlament, a les entitats del país i a l'alcaldessa del poble, Elisabeth Oliveras, per tirar endavant. Temps de mantenir-nos tossudament unides i alçades. Donec perficiam.

Donec perficiam

12-0. Res a celebrar

Demà passat dijous, 12 d'octubre, s'esdevé la Festa nacional d'Espanya, una commemoració feta en base al descobriment d'Amèrica en tal data de l'any 1492. Des d'ERC considerem que l'actuació espanyola al nou continent va ser un genocidi allargat durant segles d'opressió i expoli. El 12 d'octubre les catalanes i els catalans no tenim res a celebrar, ni la festa nacional d'un Estat que no és el nostre ni el genocidi dut a terme per un imperi. És per això que convoquem un esmorzar popular, a la plaça de la Vila, a partir de les 10 del matí. Perquè no tenim res a celebrar. Ens trobarem, parlarem, gaudirem de l'estona plegades. Tothom hi és convidat. Us esperem.

20 de setembre a la plaça de la Vila, la més recent mobilització a Sant Quirze

Quant dius que fa que ens revoltem i somriem ?

L'altre dia, arran d'un desagradable i condemnable episodi viscut pel PSC local a la persiana de la seva seu, aquests anunciaven en un cert to de sorna que la "revolució els somriures ha arribat a Sant Quirze". Està clar que l'ús del concepte "revolució dels somriures" en el context d'una bretolada, té una clara intencionalitat: menysprear i ridiculitzar el moviment i fenòmen polític que viu Catalunya i alhora associar aquest moviment pacífic, cívic i democràtic amb actituds violentes i agressives. Aquesta estratègia, construïda i aplicada amb una ridícula sobrerepresentació, quan no amb la tergiversació i la mentida, fa temps que protagonitza el discurs del PSC arreu de Catalunya. Manifestacions i discursos victimistes o que alerten sobre el risc de confrontació o trencament de la convivència,  són prou recurrents i habituals entre els dirigents del PSC. Tot val per distorsionar i embrutar un procés que fa anys va iniciar el nostre país i que ens ha de conduir a una nova República catalana. La batejada i coneguda com a "revolució dels somriures" és, efectivament, una demostració històrica de com organitzar, a partir de la participació popular i desde la pròpia societat, un moviment de reivindicació política que ni més ni menys vol portar a tot un poble, a tota una nació, a la seva llibertat.  Tot s'ha fet (i es fa)  amb l'esforç de moltíssima gent, amb la il-lusió de grans i joves, amb la persistència d'homes i dones engrescats i esperençats. Però, sobretot, s'ha fet (i malgrat us sàpiga greu es fa) de forma pacífica, festiva, alegre i cívica. Amb imaginació, amb l'ús exclusiu de la paraula en forma de cançons i proclames, amb mobilitzacions multitudinàries, però sense agredir a ningú ni a res. Malauradament, a l'altra banda, en la zona de l'interlocutor, prefereixen (preferiu) prohibir la paraula,  escriure, comunicar-nos,  manifestar-nos ... i al final de tot, com a remat antidemocràtic, ens neguen el dret a votar.

Elisabeth Oliveras i el diputat d'ERC a Junts pel Sí Marc Sanglas a la porta de la Conselleria la nit del 20 al 21 de setembre

Ara és hora, segadors !

Totes ens ho pensàvem, n'erem concients que la resposta de l'Estat espanyol arribaria, i per això no ens hem sorprés ara que ja s'ha produit amb tota la virulència (o no, ja que a Madrid quan es tracta de Catalunya no hi ha aturador i sempre poden anar una bajanada més enllà). 15 detinguts el dia 20 de setembre, actuacions de la Guardia Civil passant-se pel forro els drets més elementals de la democràcia, i tot per ofegar i silenciar la veu d'un poble que vol votar. Però un cop més resistirem. Estem orgulloses de la resposta del poble de Sant Quirze, el mateix dia 20 al vespre, quan tot i la molta gent que havia baixat a Barcelona a concentrar-se davant la Conselleria d'Economia, centenars de persones van acudir a la crida de l'alcaldessa (i militant d'ERC Elisabeth Oliveras) en defensa dels drets i la democràcia, i en suport de les nostre institucions. Estem compromeses, i especialment ho estàn l'Elisabeth i els regidors d'Esquerra al govern municipal, amb que SQV voti l'1 d'octubre. Hi creiem, i seguirem treballant. Perquè estimem Sant Quirze, la nostra Pàtria, Catalunya, i perquè per damunt d'independentistes som demòcrates, i volem que la gent que no n'és partidària també ho pugui expressar a les urnes. Tornarem a sofrir, tornarem a lluitar, i tornarem a véncer!