Sant Quirze del Vallès

Un cop més, gràcies Sant Quirze

L'esmorzar popular de la Diada 2018 ja és història. La secció local d'Esquerra al poble es va bolcar per tal de començar la celebració de l'11 de setembre amb el veïnat, tot i els actes vandàlics que durant la nit van afectar el nostre poble. Un grup organitzat del feixisme nazi espanyolista es va passejar per Sant Quirze i van tombar les estelades del parc de les Morisques i de la rotonda de l'estació; van arrencar el llaç groc i la pancarta de "Llibertat presos polítics" de la façana de l'Ajuntament i finalment van aplegar-se cap al nostre local i el van embrutar amb esprai.

Amb aquest panorama despertàvem l'11 de setembre, però si l'esmorzar ens va donar forces físiques per passar la jornada, el suport de la gent, quan s'anava assabentant del succeït, les mostres de solidaritat ens van reforçar: ni una passa enrere. Enlloc, i menys a Sant Quirze, un poble que ha demostrat repetidament que és República, un poble on l'alcaldia recau en una persona militant d'ERC, que ha estat i seguirà estant amb la gent en el camí cap a la independència de la nostra Pàtria.

L'esmorzar i la posterior ofrena floral al monument a Rafael Casanova a la Plaça 14 d'abril van obrir el camí que portaria centenars, potser algun miler de veïnes i veïns a la tarda a posar el nostre granet de sorra en la manifestació que va tenir lloc a la barcelonina avinguda Diagonal. Per la nostra part, només una paraula: gràcies. Per participar, pels ànims, per mantenir l'esperit de lluita i reivindicació en aquests moments tan necessaris Seguim.