Sants - Montjuïc

Totes les notícies

Parades 21D

Un munt de parades

Aquestes eleccions il·legítimes han mostrat un panorama insòlit: emmig d'un fred polar, d'un desembre fred al qual feia temps que el clima de Catalunya no ens tenia acostumats, amics militants i simpatitzants han sortit al carrer per tal de promocionar la candidatura d'ERC i de les forces republicanes que volem parar els peus al feixisme i l'assimilació per la força La campanya ha viscut al nostre districte una munió de parades situades en tots els punts estratègics: Font de la Guatlla, Plaça de Sants, Vapor Vell, Constitució amb Badal, Parc de l'Espanya Industrial, Fontflorida, La Marina, Plaça Bonet i Muixñi... i així fins a 13 llocs diferents. L'esforç personal i logístic per una agrupació petita com la de Sants-Montjuïc ha estat molt important. I per això cal donar les gràcies a totes les persones que han passat fred sovint a la foscar (no oblidem que aquests dies es fa fosc de seguida) i a voltes amb vents gèlids. La nostra recompensa ha estat l'escalf dels ciutadans i la seva solidaritat. El seu interès per tirar endavant la nostra república El dia 21D, votarem i guanyarem al feixisme !

Motius per votar

Ja no ens alimenten les molles. Ara volem el pa sencer !! Si encara no sabeu si votareu o no, si val la pena o no, penseu en les persones reprimides, en els funcionaris sancionats per les seves idees, en els presoners polítics, en l'estat autoritari i feixistoide que ens estan imposant, en la supèrbia unionista repartint-se el botí de l'espoli. I si encara no n'esteu convençuts, us convidem des d'aquí a veure uns quants vídeos que us hem deixat al youtube i a què també podeu accedir des d'aquesta pàgina Un projecte de país digne On son els pensions Omplim les urnes de dignitat Tot lligat i ben lligat La nostra lluita és per la llibertat, com en el vídeo de Charles Laughton. No ho oblideu mai: la república catalana és la de les persones lliures. La monarquia espanyola és la dels súbdits esclaus de les grans corporacions, de les famílies que sempre ho han controlat tot, de les esquerres que mai gosen alçar la veu aquí i es manifesten per les violacions dels drets dels ciutadans a 8000 km, on ningú els pot molestar. Si no voleu això, alceu-vos i caminem. Caminem junts i molts perquè una riuada no es pot aturar, per molt que hi posis sacs de sorra o dics de contenció. És el que tenen l'aigua i la llibertat: sempre acaben sortint

formació d'apoderats

377 apoderats !!

Aquest país és impressionant !! I la nostra gent un poble lliure, combatiu i demòcrata, acostumadat a aixecar-se tossudament de les sotregades i continuar el seu camí cap a la llibertat. Com el ruc català que molta gent porta al cotxe: una bèstia resilient, pacífica, forta i amable, capaç de resistir-ho tot i de continuar endavant amb una energia encomiable. Responent a la crida de la web apoderats.cat, persones de totes les edats i de totes les condicions s'han inscrit per donar un dia de la seva vida a la causa de la llibertat i de la democràcia. La resposta de la nostra gent ha estat tan alta que podem assegurar que totes i cadascuna de les taules dels col·legis electorals de Sants-Montjuïc tindran un apoderat d'ERC per tal de controlar la netedat de les eleccions il·legítimes imposades pel bloc unionista del 155. A 6 dies de les eleccions, comptem amb 377 persones inscrites al nostre districte. Les formacions, de les quals us oferim unes fotos, estan essent un èxit absolut de participació: la gent hi acudeix mobilitzada, conscient del moment que estem vivint, disposada a donar el millor pel país. Els tres torns setmanals de formació (dimarts de 17h a 19h, dijous de 20h a 22h, i dissabte de 12h a 14h) s'han revelat insuficients per atendre l'enorme demanda.El nostre diminut local és ple de vida i de gent disposada a ajudar. GRÀCIES a tothom de tot cor El dia 21D fem que la nostra lluita liquidi el feixisme !!

Acte ERC campanya 21D a Sants

Gran èxit de participació en l'acte central d'ERC Sants-Montjuïc i Les Corts al Casinet d'Hostafrancs

Amb un notable èxit de participació ha tingut lloc al casinet d'Hostafrancs l'acte central d'ERC Sants-Montjuïc i de Les Corts per les eleccions il·legítimes del 21D La sala gran del casinet va quedar petita per encabir les més de 550 persones que varen presenciar l'acte en directe, retransmès també per Facebook live i per Instagram. Obriren l'acte els candidats d'ERC Sants-Montjuïc al parlament Montse Bartomeus i Xavier Ruestes. La Montse Bartomeus glossà la importància de les eleccions per a consolidar la república i els avenços socials que ERC ha portat endavant, mentre que en Xavier Ruestes feu un sentit discurs en el qual destacà la figura del nostre president, Oriol Junqueras. Després dels dos candidats de Sants-Montjuïc i de Les Corts, ha intervingut el cap del grup municipal d'ERC, Alfred Bosch. Contestant a la pregunta: A partir del 22 què? Què farem?,  ha afirmat que farem república. I fer república sense l’opressió de l’Estat Espanyol vol dir complir amb allò que s’ha promès, com el problema de l’habitatge, el canvi del sistema turístic de Barcelona, el problema dels transports públics amb les obres faraòniques de la línia 9 i 10, i altres accions com el tancament de la presó Model. Ha destacat que hi ha gent que quan diu que hem de fer un referèndum, el fa. Que hi ha gent que està amb ha l’espasa de Demócles per complir amb la democràcia, amb les seves promeses polítiques. Ha aprofitat per qualificar de vergonyosa i esperèntica la prohibició per part de la Junta Electoral dels llaços i del color groc en dependències oficials i a les fonts de la ciutat.   Ha afirmat que el que a Esquerra Republicana a Barcelona serem persistents en la defensa dels nostres ciutadans i de la millora de la vida dels ciutadans de Barcelona. I ha recordat que cal defensar la República a la ciutat, cal explicar-ho a tothom. Finalment, ha demanat el vot per aquells que donen la cara i que defensen aquí la República, Oriol Junqueras.

Suspensió del plenari

ERC, PDECat i la CUP no participen al Consell Plenari del Districte d’avui dijous 26 d'octubre del 2017

ERC, PDECat i la CUP, consegüents amb el moment trascendent que viu el país, hem fet públic el següent comunicat conjunt A ningú se li escapa que a partir d’avui, i amb la convocatòria del Parlament, els propers dies seran determinants i condicionaran allò que pugui passar els propers temps al nostre país. Sabem que vivim una situació complexa que requereix tot el nostre compromís i alineament amb les nostres institucions per poder donar sortida al mandat popular i democràtic expressat a les urnes. Avui, al Consell Plenari convocat, ens hagués agradat estar parlant i debatin sobre els projectes, demandes i problemes dels nostres barris. Perquè aquesta és la nostra responsabilitat com a servidors i representants públics, la qual emana d’un mandat democràtic expressat lliurement pels ciutadans d’aquesta ciutat i dels nostres barris. Però precisament per això, perquè el principi democràtic del qual emana el nostre mandat i la nostra responsabilitat, és troba greument vulnerat i amenaçat al nostre país en aquests moments, que hem sol·licitat la suspensió i l’ajornament d’aquest Ple. I ho hem fet precisament per poder fer costat a les nostres institucions intervingudes i per denunciar la mateixa intervenció i segrest dels principis democràtics que donen sentit i sustenten la mateixa institució i el lloc i el seient que ocupem en el mateix Consell Plenari. Ajornar un Plenari pot voler dir, tot i que no necessariament, ajornar un debat o decisió d’alguna qüestió que afecti alguns veïns i conciutadans. Però fer ulls clucs, i actuar amb una pretesa normalitat covarda, a la major involució democràtica i de país dels darrers temps, és sens dubte quelcom que ens afecta i incumbeix a totes i a tots. Ens afecta l’avui a nosaltres, el demà als que vindran, i el llegat de l’esforç dels que ens han precedit. Per tot això, i no ens calen més motius, aquest vespre no assistirem al Consell Plenari del Districte.

Homenatge a Lluís Companys

Homenatge al president màrtir, Lluís Companys

Aquest matí ha tingut lloc al fossar de Santa Eulàlia l'homenatge al nostre president màrtir, Lluís Companys: l'únic president escollit democràticament a tot Europa que va ser afusellat i la sentència de qual el govern de l'esta autoritari i antidemocràtic espanyol es nega a anul·lar. En els moments crucials que estem vivint, la figura de Lluís Companys `pren encara més rellevància com a símbol del la lluita del nostre poble per la llibertat. L'acte s'ha iniciat poc abans de les 06.00 del matí amb una marxa fins el fossar de Santa Eulàlia amb clavells, on diverses personalitats del partit han pres la paraula L'acte s'ha iniciat amb un parlament de Robert Fabregat, president de la Federació de Barcelona. Destacà una frase de Lluis Companys que sembla malauradament molt aplicable als nostres dies: Totes les causes justes tenen molts defensors, però Catalunya només ens té a nosaltres. Dita molt adequada donat el capteniment de les instàncies europees i de l'esquerra nacional espanyola. En Robert Fabregat ha recordat  que l’estatut va ser retallat per un TC il•legítim i parcial que ens han portat a demanar 18 vegades un referèndum pactat. Tot i això el referèndum es va fer malgrat la repressió i la violència:  L’1-O vam votar Sí per una república lliure. Per assolir aquest objectiu la gran fortalesa de CAT és la unitat, una unitat transversal, que tirarà endavant el mandat de l’1 d’octubre Tot seguit ha pres la paraula l'Alfred Bosch, cap del grup municipal d'ERC. L'Alfred Bosch denuncià la mesquins intents de distorsionar la figura de Lluís Companys com a part de la campanya per a destruir-nos com a poble. Al mateix lloc on fou assassinat el president, ens hem reunit per evocar-ne la dignitat i per caminar cap el futur, afegí, a l'hora que cridà a combatre la repressió de l'estat de la mateixa manera que ho feu en Companys. La dignitat ens salva i ens farà guanyar. La nostra lluira és pacífica i democràtica, i malgrat els intents de culpabilitzar-nos i de reprimir-nos per tal de derrotar-nos, no ho aconseguiran.

Diada 2017

A la manifestació de la Diada

Una immensa gernació cívica, festiva, alegre i combativa. La descripció de la Diada d'aquest any, i també la dels darrers 5 anys en què els catalans, tossudament, ens hem alçat pacíficament contra la injustícia. És el resum de la diada. Famílies senceres amb carmanyoles i nens, senyors amb cadires de rodes, joves amb la cara pintada, mares de família discutint, senyores que podrien ser tretes d'un capítol de les Teresines, nois i noies de trenta anys de classe mitjana i pinta de professionals liberals. Tots. Una representació de la societat transversal, plural i intergeneracional. Amb idees i conceptes del món diferents, però només amb una reivindicació, que ressona ben alt al món LLIBERTAT. No sabem quanta gent hi havia, però era molta, moltíssima. No importa, realment, el que importa és la voluntat ferma de llibertat que no amagaran ni eliminaran. Podran intentar atemorir-nos, reprimir-nos, dividir-nos, ignorar-nos, o el que els vingui de gust, però el camí de la humanitat és la democràcia i la justícia, i mai no podran res contra tot això. El nostre casal també ha estat present al Passeig de Gràcia en la darrera diada autonòmica. Ultra les fotos que podeu veure en aquesta notícia, us deixem una galeria que podeu veure aquí.

Fossar de les Moreres

Marxa de llànties i vetlla al Fossar de les Moreres

Un altre dels actes en què ERC Sants-Montjuïc va participar fou l'ofrena a Francesc Moragas, al Portal de la Pau i la marxa de llànties fins el Fossar de les Moreres. A l'ofrena al general màrtir, el conseller de districte de Ciutat Vella, Marc Borràs, ha fet referència al moment actual i ha assenyalat que "Som un sol poble i la nostra causa és la democràcia i la llibertat." Seguidament la marxa es dirigí cap el Fossar de les Moreres, on tingué lloc la intervenció destacada de l'Alfred Bosch, el politòleg Ramon Cotarelo i la secretària general d'ERC, Marta Rovira Alfred Bosch recordà a la seva intervenció la lluita del poble de Barcelona i la figura del mariscal Antonio de Villarroel, que preferí la defensa de les llibertats del poble de Catalunya a la rendició i forçà les tropes borbòniques a negociar una treva. Afegí que podrem votar, podrem anar als col•legis i sempre serà obert el col•legi electoral de la nostra dignitat democràtica. També conclogué que per moltes furgonetes de la guàrdia civil que portin prevaldrem amb el nostre esperit democràtic. Per la seva banda el professor Cotarelo assenyalà en un to divertit i punyent, les moltes entitats antidemocràtiques d'Espanya a qui els deven estar avui a punt de constituir-nos en república independent, adreçant-los un "Moltes Gràcies" irònic. Assenyalà que l'autèntica esquerra deu haver après queves pot ser sobirà sense ser independent bevent conyac Soberano. Donà també les gràcies, aquest cop seriosament, al poble i a les institucions catalanes per la seva lluita. Marta Rovira, en el seu darrer parlament lloà la figura de la presidenta Forcadell i afirmà que el Parlament de Catalunya ja havia exercit un acte de sobirania amb l'aprovació de les lleis del Referèndum i la Fundacional de la República L'acte finalitzà amb el cant dels Segadors. Podeu trobar més fotos de l'acte en aquest enllaç.

Marxa de torxes

A la marxa de torxes de Sants-Montjuïc

En un moment trascendent com l'actual, els símbols són molt importants. El seu origen cal buscar-lo en la Marxa dels Vigatans que va tenir lloc a la comarca d’Osona en commemoració de l’Acord de Sant Sebastià (1705), en virtut del qual es va produir un aixecament contra el rei castellà Felip V. Per això aquest any, amb un altre Felip, d'idees no gaire difetrents del seu avantpassat, encara que de formes- de moment i afortunadament- més civilitzades, hem celebrat un cop més una marxa que esperem sigui la darrera abans de la nostra definitiva llibertat i d'esdevenir un país lliure, una república democràtica, social, solidària i avançada que ens projecti al món i proveeixi benestar als seus ciutadans Si als darrers anys havíem acudit al Poble Sec, enguany la marxa ha tingut lloc pels carrers de Sants, fins arribar al Parc de l'Espanya industrial. La marxa ha sortit de la Plaça Bonet i Muixí, vora les cotxeres, i ha descrit aproximadament una U passant pels carrers Rei Martí i Guadiana, travessant la carretera de Sants i entrant pel carrer Premià fins el carrer del Masnou, Miquel Bleach i l'Espanya Industrial. A les fotos podeu veure alguns dels membres del nostre casal encenent les torxes. L'acte ha comptat amb una nodrida assistència. Més de 300 persones s'hi han aplegat fins arribar davant de la casa del mig de l'Espanya Industrial on la poetessa santsenca Aina Torres ha pronunciat un discurs en el qual ha destacat la contribució del barri de Sants al futur i ha reivindicat un Sí al nou país. Podeu veure més fotos de la marxa punxant aquí.