Sants - Montjuïc

Totes les notícies

Suspensió del plenari

ERC, PDECat i la CUP no participen al Consell Plenari del Districte d’avui dijous 26 d'octubre del 2017

ERC, PDECat i la CUP, consegüents amb el moment trascendent que viu el país, hem fet públic el següent comunicat conjunt A ningú se li escapa que a partir d’avui, i amb la convocatòria del Parlament, els propers dies seran determinants i condicionaran allò que pugui passar els propers temps al nostre país. Sabem que vivim una situació complexa que requereix tot el nostre compromís i alineament amb les nostres institucions per poder donar sortida al mandat popular i democràtic expressat a les urnes. Avui, al Consell Plenari convocat, ens hagués agradat estar parlant i debatin sobre els projectes, demandes i problemes dels nostres barris. Perquè aquesta és la nostra responsabilitat com a servidors i representants públics, la qual emana d’un mandat democràtic expressat lliurement pels ciutadans d’aquesta ciutat i dels nostres barris. Però precisament per això, perquè el principi democràtic del qual emana el nostre mandat i la nostra responsabilitat, és troba greument vulnerat i amenaçat al nostre país en aquests moments, que hem sol·licitat la suspensió i l’ajornament d’aquest Ple. I ho hem fet precisament per poder fer costat a les nostres institucions intervingudes i per denunciar la mateixa intervenció i segrest dels principis democràtics que donen sentit i sustenten la mateixa institució i el lloc i el seient que ocupem en el mateix Consell Plenari. Ajornar un Plenari pot voler dir, tot i que no necessariament, ajornar un debat o decisió d’alguna qüestió que afecti alguns veïns i conciutadans. Però fer ulls clucs, i actuar amb una pretesa normalitat covarda, a la major involució democràtica i de país dels darrers temps, és sens dubte quelcom que ens afecta i incumbeix a totes i a tots. Ens afecta l’avui a nosaltres, el demà als que vindran, i el llegat de l’esforç dels que ens han precedit. Per tot això, i no ens calen més motius, aquest vespre no assistirem al Consell Plenari del Districte.

Homenatge a Lluís Companys

Homenatge al president màrtir, Lluís Companys

Aquest matí ha tingut lloc al fossar de Santa Eulàlia l'homenatge al nostre president màrtir, Lluís Companys: l'únic president escollit democràticament a tot Europa que va ser afusellat i la sentència de qual el govern de l'esta autoritari i antidemocràtic espanyol es nega a anul·lar. En els moments crucials que estem vivint, la figura de Lluís Companys `pren encara més rellevància com a símbol del la lluita del nostre poble per la llibertat. L'acte s'ha iniciat poc abans de les 06.00 del matí amb una marxa fins el fossar de Santa Eulàlia amb clavells, on diverses personalitats del partit han pres la paraula L'acte s'ha iniciat amb un parlament de Robert Fabregat, president de la Federació de Barcelona. Destacà una frase de Lluis Companys que sembla malauradament molt aplicable als nostres dies: Totes les causes justes tenen molts defensors, però Catalunya només ens té a nosaltres. Dita molt adequada donat el capteniment de les instàncies europees i de l'esquerra nacional espanyola. En Robert Fabregat ha recordat  que l’estatut va ser retallat per un TC il•legítim i parcial que ens han portat a demanar 18 vegades un referèndum pactat. Tot i això el referèndum es va fer malgrat la repressió i la violència:  L’1-O vam votar Sí per una república lliure. Per assolir aquest objectiu la gran fortalesa de CAT és la unitat, una unitat transversal, que tirarà endavant el mandat de l’1 d’octubre Tot seguit ha pres la paraula l'Alfred Bosch, cap del grup municipal d'ERC. L'Alfred Bosch denuncià la mesquins intents de distorsionar la figura de Lluís Companys com a part de la campanya per a destruir-nos com a poble. Al mateix lloc on fou assassinat el president, ens hem reunit per evocar-ne la dignitat i per caminar cap el futur, afegí, a l'hora que cridà a combatre la repressió de l'estat de la mateixa manera que ho feu en Companys. La dignitat ens salva i ens farà guanyar. La nostra lluira és pacífica i democràtica, i malgrat els intents de culpabilitzar-nos i de reprimir-nos per tal de derrotar-nos, no ho aconseguiran.

Diada 2017

A la manifestació de la Diada

Una immensa gernació cívica, festiva, alegre i combativa. La descripció de la Diada d'aquest any, i també la dels darrers 5 anys en què els catalans, tossudament, ens hem alçat pacíficament contra la injustícia. És el resum de la diada. Famílies senceres amb carmanyoles i nens, senyors amb cadires de rodes, joves amb la cara pintada, mares de família discutint, senyores que podrien ser tretes d'un capítol de les Teresines, nois i noies de trenta anys de classe mitjana i pinta de professionals liberals. Tots. Una representació de la societat transversal, plural i intergeneracional. Amb idees i conceptes del món diferents, però només amb una reivindicació, que ressona ben alt al món LLIBERTAT. No sabem quanta gent hi havia, però era molta, moltíssima. No importa, realment, el que importa és la voluntat ferma de llibertat que no amagaran ni eliminaran. Podran intentar atemorir-nos, reprimir-nos, dividir-nos, ignorar-nos, o el que els vingui de gust, però el camí de la humanitat és la democràcia i la justícia, i mai no podran res contra tot això. El nostre casal també ha estat present al Passeig de Gràcia en la darrera diada autonòmica. Ultra les fotos que podeu veure en aquesta notícia, us deixem una galeria que podeu veure aquí.

Fossar de les Moreres

Marxa de llànties i vetlla al Fossar de les Moreres

Un altre dels actes en què ERC Sants-Montjuïc va participar fou l'ofrena a Francesc Moragas, al Portal de la Pau i la marxa de llànties fins el Fossar de les Moreres. A l'ofrena al general màrtir, el conseller de districte de Ciutat Vella, Marc Borràs, ha fet referència al moment actual i ha assenyalat que "Som un sol poble i la nostra causa és la democràcia i la llibertat." Seguidament la marxa es dirigí cap el Fossar de les Moreres, on tingué lloc la intervenció destacada de l'Alfred Bosch, el politòleg Ramon Cotarelo i la secretària general d'ERC, Marta Rovira Alfred Bosch recordà a la seva intervenció la lluita del poble de Barcelona i la figura del mariscal Antonio de Villarroel, que preferí la defensa de les llibertats del poble de Catalunya a la rendició i forçà les tropes borbòniques a negociar una treva. Afegí que podrem votar, podrem anar als col•legis i sempre serà obert el col•legi electoral de la nostra dignitat democràtica. També conclogué que per moltes furgonetes de la guàrdia civil que portin prevaldrem amb el nostre esperit democràtic. Per la seva banda el professor Cotarelo assenyalà en un to divertit i punyent, les moltes entitats antidemocràtiques d'Espanya a qui els deven estar avui a punt de constituir-nos en república independent, adreçant-los un "Moltes Gràcies" irònic. Assenyalà que l'autèntica esquerra deu haver après queves pot ser sobirà sense ser independent bevent conyac Soberano. Donà també les gràcies, aquest cop seriosament, al poble i a les institucions catalanes per la seva lluita. Marta Rovira, en el seu darrer parlament lloà la figura de la presidenta Forcadell i afirmà que el Parlament de Catalunya ja havia exercit un acte de sobirania amb l'aprovació de les lleis del Referèndum i la Fundacional de la República L'acte finalitzà amb el cant dels Segadors. Podeu trobar més fotos de l'acte en aquest enllaç.

Marxa de torxes

A la marxa de torxes de Sants-Montjuïc

En un moment trascendent com l'actual, els símbols són molt importants. El seu origen cal buscar-lo en la Marxa dels Vigatans que va tenir lloc a la comarca d’Osona en commemoració de l’Acord de Sant Sebastià (1705), en virtut del qual es va produir un aixecament contra el rei castellà Felip V. Per això aquest any, amb un altre Felip, d'idees no gaire difetrents del seu avantpassat, encara que de formes- de moment i afortunadament- més civilitzades, hem celebrat un cop més una marxa que esperem sigui la darrera abans de la nostra definitiva llibertat i d'esdevenir un país lliure, una república democràtica, social, solidària i avançada que ens projecti al món i proveeixi benestar als seus ciutadans Si als darrers anys havíem acudit al Poble Sec, enguany la marxa ha tingut lloc pels carrers de Sants, fins arribar al Parc de l'Espanya industrial. La marxa ha sortit de la Plaça Bonet i Muixí, vora les cotxeres, i ha descrit aproximadament una U passant pels carrers Rei Martí i Guadiana, travessant la carretera de Sants i entrant pel carrer Premià fins el carrer del Masnou, Miquel Bleach i l'Espanya Industrial. A les fotos podeu veure alguns dels membres del nostre casal encenent les torxes. L'acte ha comptat amb una nodrida assistència. Més de 300 persones s'hi han aplegat fins arribar davant de la casa del mig de l'Espanya Industrial on la poetessa santsenca Aina Torres ha pronunciat un discurs en el qual ha destacat la contribució del barri de Sants al futur i ha reivindicat un Sí al nou país. Podeu veure més fotos de la marxa punxant aquí.

Acte a la Marina del 9 de setembre de 2017

Gran èxit de públic a l'acte de la Plataforma Sants-Montjuïc pel Sí a la Marina

Els ciutadans de Sants-Montjuïc ho tenim tots molt clar: ens cal defensar la llibertat, la democràcia i la justícia. I això només és possible mitjançant la construcció d'una república de ciutadans lliures. És per això que més d'una vintena d'associacions cíviques i partits polítics que cobreixen tot l'espectre ideològic ens hem agrupat en la Plataforma Sants-Montjuïc pel Sí, per tal de coordinar les nostres campanyes i oferir arguments a la ciutadania favorables al vot afirmatiu a la independència de Catalunya. Precisament perquè el nostre objectiu és el de construir un país millor, una república de ciutadans lliures, hem volgut fer el nostre acte més important de campanya a favor del Sí en un barrir tradicionalment mancat de tot: la Marina. És un lloc que els successius governs municipals, inclòs l'actual, i també la majoria de governs del país, semblen haver oblidat. Un lloc fet de persones humils i lluitadores, que han conquerit mil·límetre a mil·límetre la seva dignitat. Per això tenen molt clar què significa ser lliures i saben veure quan les hores són decisives per arribar a un futur millor. L'acte del dissabte dia 9 amenaçava un possible fracàs per una meteorologia adversa: un dia plujós com els que no hi ha hagut en aquest estiu. La pluja va obligar a moure l'acte inicial, des de la plaça de la Marina, a l'aire lliure, fins la sala Pepita Casanellas, a l'antiga Miniwat de Philips (de fet n'era el menjador). Pepita Casanelles que era, ella mateixa, un símbol de treball i de solidaritat amb la gent dels barris de les Marines, morta l'any 2007 i en honor de la qual s'ha batejat aquest espai. Dos o tres voluntaris de l'organització es quedaren a la plaça per a indicar als assistents com arribar al nou espai. Bé, els ciutadans de la Marina han respost d'una manera aclaparadora a l'acte omplint la sala fins haver de quedar gent dreta, tal i com podeu comprovar a les fotos. Probablement més de 300 persones en una tarda amb un temps que fresquejava, que no podien dissimular l'entusiasme i l'alegria ciutadana davant l'ocasió històrica que s'acosta.

Presentació PSMxI a la Marina

Presentació de la Plataforma Sants-Montjuïc pel Sí

El dia 7 de setembre a les 19h va tenir lloc a la biblioteca Francesc Candel de La Marina, la presentació de la Plataforma Sants-Montjuïc pel Sí La plataforma incorpora una vintena d'entitats del districte, entre les quals cal destacar els principals partits de l'arc polític sobiranista: ERC, CUP, PDECat, SI, RCat, les entitats civils: SMxI, PSxI, ANC, CAL i Òmnium, i un gran  nombre d'entitats veïnals i de la societat civil A l'acte els diferents ponents indicaren els motius pels quals Catalunya necessita urgentment la independència: separació de poders, respecte a la diversitat, llengua i cultura, promoció i respecte als més febles, control del capital i dels més poderosos i construcció d'un país millor són algunes de les raons adduïdes durant la presentació de l'entitat Diversos veïns de la Marina explicaren llur experiència vital en un barri lluitador on els veïns han hagut de guanyar amb esforç llur benestar. Aquest aspecte fou destacat també per Elena García, que llegí el manifest i aportà la seva experiència personal, i pels representants de les diferents entitats cíviques de la Marina, presents a la sala. Es feu avinent que la Plataforma anirà organitzant diferents actes al llarg dels dies que queden fins l'1 d'octubre, el primer dels quals serà dissabte dia 9 a la plaça de la Marina

Acte del 2 de Setembre al Poble Sec

Gran acte conjunt davant el Molino

Aquest passat dissate, dia 2 de setembre, sota el títol de "Construir una nova república" ha tingut lloc al Poble Sec un acte polític de primera magnitud. Organtizat pe la Federació de Barcelona i els casals de l'Eixample, Sants-Montjuïc i Barcelona Vella, l'acte polític comptà amb la presència de l'Anna Simó, de l'Alfred Bosch i dels consellers Marc Borràs, Tània Rafi i Jordi Fexas, en representació dels tres districtes intervinents Us deixem algunes fotos de l'acte Pujaren en primer lloc a l'escenari els tres consellers: Jordi Fexas, per Sants-Montjuïc, Tània Rafi consellera de l'eixample i en Marc Borràs, conseller per Ciutat Vella. La Tània dugué a terme una intervenció en què presentà l'acte i la campanya del referèndum d'independència Seguidament en Marc Borràs centrà el seu discurs en la importància del paral·lel com a punt de trobada i en les rambles. Paraules que prenen encara més significació degut als terribles atemptats de fa unes setmanes. Val a dir que l'elecció del lloc de l'acte no és casual: és en aquesta zona que conflueixen els tres districtes i per tant es tracta d'un punt neuràlgic de la ciutat. Per acabar, en Jordi Fexas parlà de com Construir la República des dels barris i animà els assistents a fer-se amic del partit. Ens alegra molt poder dir que 16 noves persones han demanat ser amics en el moment de l'acte. En Jordi Fexas introduí l'Alfred Bosch, que exposà en la seva intervenció la relació entre referèndum, habitatge i capitalitat de Barcelona i finalment l'Anna Simó, secretària de la mesa del Parlament, que dissertà sobre el procés, la nova república i el referèndum de l'1O. Acabats els parlaments i el torn de paraules, els assistents participaren en el ja tradicional vermut en aquests actes. L'acte polític tingué un important èxit de públic amb dos centenars aproximats d'assistents. En aquests moments trascendentals, és molt important pels nostres representants sentir l'escalf de la ciutadania.

PSMxSi

Units pel Sí

Queda poc més d'un mes per tal que Catalunya prengui la decisió més trascendental en els darrers 300 anys. El dia 1 d'octubre la ciutadania de Catalunya està cridada a votar sobre la independència del nostre país. Pot ser que el resultat sigui negatiu, però tots nosaltres creiem que la població optarà de forma molt majoritària pel Sí. La decisió no serà fruit d'un procés sentimental o d'una repentina rauxa, sinó d'una reflexió fonamentada que posa de manifest que la millor possibilitat de tenir un país europeu, a l'alçada de les aspiracions d'un poble civilitzat, modern, democràtic i solidari és l'estat propi. A Espanya li queda encara un llarg camí per recórrer per tal de poder arribar-hi. El nostre alliberament pot ser un catalitzador de les aspiracions de tants espanyols que desitgen un país millor. Per tal d'ajudar a la ciutadania a prendre una decisió informada, una tretzena llarga d'entitats de Sants-Montjuïc, englobant des del PDECat fins la CUP, Òmnium, ANC o la CAL ens hem aplegat a la Plataforma Sants-Montjuïc pel Sí. El dia 9 de setembre la plataforma realitzarà un acta multitudinari a la Plaça de la Marina on diferents personaliltats de la societat civil exposaran els motius pels quals ens cal un estat propi. Podeu trobar el cartell tot seguit. Us hi esperem !!