ERC Sants - Montjuïc

Totes les notícies

Estació de Sants

Encerclem l'estació de Sants

Dilluns, dia 26, en resposta a les agressions de l'estat i a l'empresonament dels nostres representants, divendres passat, així com a la detenció a Alemanya del President Puigdemont, el casal d'ERC Sants-Montjuïc participà en l'acte dels diferents partits i entitats per a encerclar l'estació de Sants. El fort dispositiu policial feu impossible poder entrar a l'estació, tal i com estava previst, però la manifestació mostrà un cop més la determinació dels veïns del districte en defensa de les llibertats. És molt trist que el poder forà, entestat en fer mal al nostre país, utilitzi la policia contra les persones que pacíficament volen fer saber el seu desacord

Concentracions per l'alliberament dels presoners polítics

Cinc mesos d'ignomínia

Els dies 16 d'octubre i 3 de novembre de 2017 seran dies que quedaran en la ignomínia: l'estat espanyol, autoritari, neofranquista i feixistoide decidí en aquestes dates empresonar els màxims representants de la sobirania popular, tant de la representada per les entitats cíviques com la sorgida- legítimament- del parlament de Catalunya. Mai en la història recent d'una Europa que es fa dir democràtica i respectuosa amb els drets humans, s'ha donat un tal grau de tolerància i de suport a l'autoritarisme. Mai en el pretès oasi de democràcia de la UE s'havia permès que un país arribés tan lluny contra els seus ciutadans i contra els seus representants. És una vergonya internacional que pesarà durant decennis sobre la concepció que els europeus tenim de les nostres institucions i que- tard o d'hora- acabarà girant-se contra els botxins.És també un avís que la bèstia del feixisme espera amagada la seva ocasió de segar vides, de destruir la pau. El poble espanyol, en la seva majoria favorable als abusos de llei dels seus dirigents, assisteix cofoi a la repressió dels que ells haurien de considerar els seus ciutadans i aplaudeix el capteniment dels mateixos que han fet retrocedir el país 10 anys en benestar i 40 anys en democràcia. Davant d'això a Sants fa molt de temps que diem NO. Tossudament alçats, nevi o plogui, cada dilluns a les 20h els ciutadans d'aquest barri sortim al carrer junt amb els nostres germans del PDECat, CUP, ANC, Òmnium i totes les institucions i persones de bona fe que vulguin acompanyar-nos en una marxa que pretén que la ignomínia no sigui mai tolerada, mai oblidada. Cinc mesos de marxes, cada dilluns, de les quals us n'oferim unes fotos tot seguit i a la galeria del casal. Perquè no oblidarem ni perdonarem. I no passaran !! Recordeu: cada dilluns a les 20h a la Plaçeta de la Rambla de Sants hem de ser molts, i cridar molt for que no podran amb la democràcia

Reunions casal

Ens visiten Gerard Gómez del Moral i Robert Fabregat

El dia 22 de febrer l'habitual reunió del casal comptà amb la presència del diputat al Parlament de Catalunya, Gerard Gómez del Moral. En Gerard acudí amablement a la reunió per mirar d'aclarir els dubtes sobre la situació política actual i sobre les possibilitats de superar la situació de bloqueig en què sembla instal·lada la creació d'un govern efectiu que pugui fer front als estralls del 155. Comentà la necessitat d'arribar a alguna mena d'acord que pugui fer efectiu si més no un govern que permeti iniciar la recuperació de les institucions, ja que la situació després de la repressió no permet fer gaire més. Incidí igualment en la necessitat de construir la república a partir dels mínims que tenim i incorporant noves capes de la població D'altra banda, el dia 19 de març ens acompanyà en la reunió del casal, el president de la Federació de Barcelona, Robert Fabregat, amb el qual els assistents varen poder parlar de l'actualitat política en general, amb les darreres novetats del Consell Nacional d'ERC, i també de l'actualitat de Barcelona.

Manifestació

Un toc d'atenció

Diumenge dia 11 de març fou un dia assolellat. Un diumenge a la tarda després de la famosa i tradicional Marató de Barcelona. A la tarda d'aquest diumenge, un cop més l'ANC cridà la ciutadania a manifestar-se, aquest cop al passeig de Colom, a favor de la implementació de la República. La manifestació comptà amb l'assistència d'unes 45000 persones, si bé Òmnium no s'hi havia adherit formalment. Els parlaments, on diversos ciutadans anònims demanaven a la classe política que es mullés per la República, foren breus pel que sol ser habitual en aquestes ocasions. El Vice-president sortint de l'ANC, Agustí Alcoberro, feu una intervenció en el mateix sentit. La manifestació ha estat un toc d'atenció als partits que configurem la majoria republicana per tal de posar-nos d'acord en una investidura que deixi endarrere el 155 i materialitzi la república. Aquest objectiu, compartit per tothom, es veu extraordinàriament dificultat pel capteniment de l'estat espanyol, entestat en desestabilitzar qualsevol iniciativa procedent del govern o de la societat civil catalana. Sigui com sigui, ens en sortirem, perquè Catalunya només ens té a nosaltres

votació al casal

Celebrem les primàries per escollir candidat a alcalde de Barcelona

El passat 9 de març, divendres, se celebrà al casal la votació de primàries per tal d'escollir candidat a l'alcaldia de Barcelona per ERC. En aquesta ocasió únicament un candidat concorregué a la votació: el nostre cap de grup municipal, Alfred Bosch, el qual resultà escollit per 519 vots a favor i 77 vots en blanc. Fou proclamat candidat al congrés de la Federació de Barcelona que se celebrà el dissabte dia 10 al matí. Podeu veure un moment de la votació al nostre casal.

Free Junqueras

El dissabte dia 3 ERC organitzà a tot Catalunya una macroparada em el lema "Free Junqueras" destinada a recollir adhesions a favor de l'alliberament del Vice-president legítim del govern de Catalunya i la resta de presoners polítics. La campanya recollí arreu de Catalunya nombroses adhesions de ciutadans que espontàniament s'acostaven a les parades per tal d'omplir la butlleta d'adhesió i donar les seves dades a fi de mantenir-los informats. Al llarg del matí, a la parada situada davant la placeta de la Rambla de Sants, vàrem recollir més de 100 butlletes d'adhesió La campanya ha consistit igualment en l'encartellament massiu per tot Catalunya demanant l'alliberament dels presoners i la profusió de pintades en calçades, tanques i altres llocs de prou visibilitat. L'interès per la campanya demostra que malgrat les dificultats la nostra ciutadania continua ben mobilitzada al costat de la democràcia i de la llibertat, i no es deixarà arrabassar tan fàcilment els seus drets.

Un clam per la llibertat

Com ja va essent malauradament habitual, ha calgut sortir una vegada més al carrer a demanar la llibertat de quatre persones justes. El dia 16 de febrer feu 4 mesos de l'ignominiós empresonament dels darrers dirigents imputats. 4 mesos en què el comportament feixista de l'estat espanyol s'ha fet més que evident en el seu captenimnet habitual. 4 mesos de verí, d'ignomínia, de vergonya. La Plaça de Sant Jaume es va omplir de gom a gom amb els manifestants deixant ben clara la injustícia de l'aplicació d'unes mesures absolutament desmesurades a les persones que no havien fet altra cosa que intentar complir la voluntat dels seus electors. Quelcom que cap polític espanyol, del govern o de la pretesa oposició, s'ha dignat fer en els darrers 20 anys. Seguidament la manifestació es dirigí cap a la Model, presó recuperada per a la ciutadania gràcies al govern independentista, tot passant per Plaça Catalunya on coincidirem amb els acampats La marxa seguí fins la presó model, a la porta de la qual es pronunciaren diversos parlaments demanant la llibertat de les persones injustament empresonades. Facin el que facin, sempre estarem amb els nostres representants. Persistirem i vencerem perquè la justícia i la democràcia són al nostre costat

Acte apoderats

Acte d'homenatge als apoderats

Dels dies que duraran anys, potser el 21 de desembre serà recordat com el més èpic: fou en aquest estrany dijous, a les portes del Nadal que el nostre poble respongué un cop més per oposar-se a la barbàrie i al feixisme i, amb el cor encongit, es dirigí als col·legis electorals per tal de votar en unes eleccions il·legítimes imposades pel poder opressor. I és aquí on un exèrcit d'apoderats s'havia conjurat per tal d'evitar que les trampes del poder poguessin tórcer la voluntat del poble. Més de dos-cents apoderats al districte de Sants-Montjuïc es distribuiren pels col·legis electorals per tal de fer-ho possible. Ultra això, l'escalf i l'empatia que transmetia la seva presència es presentava com un bri d'esperança per totes aquelles persones que havien vist el procés des de la dissolució forçosa del parlament com un daltabaix pel nostre poble. La resposta popular fou tan gran que les sessions de formació al nostre petit local quedaven de seguida col·lapsades. El dia de la votació, alguns col·legis disposaven fins i tot de més d'un apoderat per taula. L'èxit fou aclaparador. Per tal d'agrair la tasca duta a terme pels voluntaris, el proppassat dia 9 de febrer se celebrà al Centre Social de Sants, un acte d'homenatge al qual foren convidades totes les persones que formaven part de l'equip d'apoderats. L'acte, del qual podeu veure més fotos a la galeria, comptà amb la presència dels consellers de districte, Marta Alonso i Jordi Fexas, de la regidora adscrita a Sants-Montjuïc, Montse Benedí, així com de la diputada al Parlament Eva Baró i del cap del grup municipal, Jordi Fexas La Marta Alonso donà la benvinguda a l'acte i donà pas a en Jordi Fexas, el qual parlà de la importància del districte en la victòria independentista a les eleccions, una reflexió que també podeu trobar en aquest article d'opinió publicat a la nostra web. Seguidament la diputada Eva Baró parlà de l'anormalitat de la situació viscuda, de la necessitat de recuperar les institucions i de la forma en què hem d'anar construint la república.