ERC Sants - Montjuïc

Els nostres barris se sumen a l’èxit de la Via Catalana

A les 17.14 d’ahir 11 de setembre bona part de les campanes de les parròquies santsenques i la campana olímpica de Montjuïc ressonaven indicant que era l’hora acordada per enllaçar-se i crear la Via Catalana, que tenia el seu pas als nostres barris pels carrers de Sants, Creu Coberta, plaça d'Espanya i el Paral·lel on la via es va multiplicar amb nombroses files per la gran quantitat de participants. A peu de carrer, va ser el moment en què els milers de persones que havien sortit es donaven les mans i al crit repetit d’“independència” escenificaven la creació de la Via Catalana.
Entre els centenars de persones que hi havia al pas de la via per la plaça de Sants també va ser-hi Núria Feliu. “No hi ha paraules, hi ha emocions”, deia la cantactriu santsenca. Segons ella, “podem trigar una mica més o una mica menys però aquest sentiment no hi ha ningú que ens ho pugui treure”.
No van faltar-hi tampoc els santsencs de la Companyia Elèctrica Dharma que, a peu de carrer, van interpretar diverses peces, entre elles, Els Segadors o La presó del rei de França. Altres entitats santsenques també van participar en la Via Catalana com per exemple La Coronela, els Gegants de Sants, els tabalers dels Socarrimats de l'Infern, el bestiari dels Diables i els Tabalers de Sants... A la plaça d’Espanya també es van organitzar algunes activitats, com la hissada d’una estelada o la instal·lació d’un missatge en anglès llegible només des del terrat del centre comercial Les Arenes, destinat principalment a donar a conèixer el missatge de la Via Catalana als turistes que hi pugessin.
”Més que una cadena va ser una manifestació, hi havia moltes files, miraves la carretera i la veies plena de gent, de gom a gom”, explica Joan Mollà, coordinador de l’assemblea territorial de l’ANC a Sants-Montjuïc. “La valoració que en fem és essencialment positiva”, conclou. Mollà lloa, a més, la feina del centenar de voluntaris dels nostres barris que han participat en l’organització i la de totes les entitats que hi han col·laborat. “Hem tingut un suport considerable de tot l’entramat de la societat civil dels barris”, comenta.
Per altra banda, sis autocars i una quarantena de cotxes, en total gairebé 400 persones, van sortir al matí des de les Cotxeres de Sants per omplir el tram 380, a l’entrada de Cervelló. En aquest cas era una iniciativa organitzada pel Secretariat d’Entitats de Sants, Hostafrancs i la Bordeta enfocat, principalment, a les entitats i on també hi van participar un bon nombre de veïns de Font de la Guatlla. “Hi havia gent de sobres”, comenta Lluïsa Erill, presidenta del Secretariat, que considera que “va anar tot molt bé i va funcionar tot molt bé”.

EL 3

Font: Sants 3 Ràdio