ERC Sants - Montjuïc

Sants-Montjuïc per la Independència

Fotografia: Vilaweb

Amb l’excusa d’implantar l’ensenyament trilingüe, el Govern colonial de les Illes Balears tracta d’aplicar un decret que arracona el català a les escoles a partir d’aquest mes de setembre, amb l’inici del nou any acadèmic. La comunitat docent secunda la vaga indefinida, en protesta pel primer acte de força del decret: la suspensió de sou i feina dels directors de tres centres que s’hi han oposat. A les Illes s’han plantat en condicions molt adverses, en un acte de coratge individual, de solidaritat i de decència.

Què volen aquesta gent? Ja ho sabem prou. Ens sulfuren els atacs a la llengua catalana, amb la seva marginalització a les Illes, amb els milers de famílies que no hi poden escolaritzar els fills al País Valencià, amb la ignominiosa denominació de lapao, amb la manca d’oficialitat a la Catalunya Nord i amb l’amenaça de fer-nos pagar al Principat les classes particulars d’unes famílies que actuen com si fossin colons.

Ahir dimarts al vespre, a la reunió de coordinació de Sants-Montjuïc per la Independència, vam estar d’acord de proposar a la nostra propera assemblea, dijous de la setmana que ve, 26 de setembre, fer una aportació a la caixa de resistència que han organitzat els mestres.

Intuïm que Madrit (el Madrid oficial) pot haver comès un error greu. La ciutadania que vam baixar als carrers i les places i vam anar on calia per unir-nos per la Via Catalana cap a la Independència ens hem desempallegat del provincianisme espès que han procurat inculcar-nos durant dècades, durant segles. També hem dit prou, en aquesta riba. Com a Sants-Montjuïc per la Independència, haurem d’esperar fins a la nostra assemblea per ingressar diners a la caixa de resistència –però qui ha escrit aquestes línies ho faràavui mateix!

CAIXA DE RESISTÈNCIA
2056-0009-74-4102003418
Colonya Caixa Pollença
(a nom de l’Obra Cultural Balear)