ERC Sants - Montjuïc

Els guies turístics de Barcelona es queixen de la banalització de la seva professió

Els guies turístics de Barcelona es queixen que en els darrers temps, cada cop estan pitjor.

Per aquest motiu, aquest 29 de setembre l’han anomenat “el dia del Guia”, tot oferint tours gratuïts al Parc Güell, tant en català com en castellà i l’horari és el següent: 11:00, 12:00, 13:00, 16:00, 17:00 i 18:00 hores.

Els tours comencen a l’entrada principal del parc (carrer d’Olot), les persones interessades, només s’hauran de presentar al Parc Güell.

Perquè el dia del Guia? Aquest dia l’ha creat el col·lectiu de guies turístics de Barcelona, perquè tots els ciutadans de la ciutat reconeguin la seva feina com a intèrprets del nostre patrimoni i a tots els problemes que s’enfronta el col·lectiu en aquests moments.

El passat mes d’agost d’enguany i en aquest mateix escenari, el Parc Güell es varen manifestar per l’intrusisme de guies no professionals, que fan la feina, però rebaixen els preus. Segons La Llei de Turisme de Catalunya, els monuments d’interès nacional només hi poden fer visites guiades, els guies turístics professionals, que disposen de l’habilitació de la Generalitat, però la realitat és diferent, atès que tenen molta competència il·legal.

Demanaren a la Generalitat  o a l’organisme competent que faci complir la llei.