Sants - Montjuïc

Totes les notícies

Escenari de les fonts

Referèndum i democràcia

Poques vegades hi ha l'oportunitat d'assistir a un acte de tanta trascendència com el que aquest diumenge, 11 de juny, va tenir lloc a les fonts de Montjuïc. En aquesta ocasió el nostre casal hi ha participat formant part dels milers de persones que, com a voluntaris o simples assistents, varen voler donar suport a un clam que, al nostre país adquireix una dimensió transversal, molt més enllà de partits, sigles o adscripcions polítiques, i que, en realitat, és un clam per la democràcia que sistemàticament nega o rebaixa l'estat espanyol. Sota un sol de justícia poc a poc es va anar omplint l'esplanada situada per darrera de les columnes de Puig i Cadafalch, amb una gernació que estoicament aguantà la calor per donar suport a un dels actes més revolucionaris que qualsevol societat pot exercir: votar L'acte comptà amb diferents actuacions musicals que puntejaren els parlaments dels diferents oradors convidats a l'acte. Gemma Humet i Toni Xuclà, que interpretaren "Jo vinc d'un Silenci", Cesk Freixas, amb "Venim del nord, venim del sud", i Titot amb "Endvant les Atches". Dins els oradors participants a l'acte cal destacar la presència de 100 alcaldes, representants del món municipal que reiteraren el compromís de les administracions més properes als ciutadans amb la votació i amb la democràcia. Alcaldes de localitats tan diverses com Sant Vicenç dels Horts, Argentona o Santa Coloma de Farners Les organitzacions sindicals també varen fer palès el seu suport al referèndum, així com nombroses personalitats de la societat civil, que poc a poc varen anar pujant a l'escenari, cadascun d'ells amb una urna, per tal d'expressar el seu compromís. Persones com ara Fermí Puig, o el referent de Barcelona en Comú, Jordi Borja. Sense oblidar David Fernàndez, Pep Riera o nous catalans com ara Benahalla Ahmed o Tai Wai Long. El moment estelar del compromís de la societat amb el referèndum arribà quan en Pep Guardiola llegí el manifest demanant la seva celebració en tres idiomes, qualificant l'estat espanyol d'autoritari i demanant el suport internacional a l'ànsia de democràcia del nostre poble.

Mostra d'entitats al Poble Sec

A la mostra d'entitats del Poble Sec

Amb notable assistència de públic tingué lloc el dissabte dia 10 de juny la mostra d'entitats al Poble Sec. L'esdeveniment ocupà bona part del cantó dret de l'avinguda del Paral·lel, amb dues fileres de parades separades pel carril bici. En el marc d'aquesta fira es presentà per primer cop en un esdeveniment massiu la nova associació "Compromís pel Poble Sec", una plataforma cívica de veïns destinada a encarar els diferents problemes que presenta el barri sense deixar de banda la component nacional i republicana Durant la celebració de la mostra, companys del nostre casal acompanyàrem la regidora adscrita al districte, Montse Benedí, així com el cap del Consell de Districte, Jordi Fexas, en la passejada que s'hi va dur a terme. A les fotos podeu veure alguns dels moments amb la regidora, parlant amb el president de la Unió d'Entitats del Poble Sec, el periodista Antoni Reig

Plenari Consell de Districte maig

Resum del plenari del Consell de Districte

L’últim Consell Plenari es va celebrar dijous 11 de maig al vespre a la sala de plens del Districte de Sants-Montjuïc.   Per part de govern es va presentar una mesura de govern relacionada amb la convivència. Per part d’Esquerra, ens vam mostrar satisfets, en tant que han plasmat moltes de les propostes que havíem fet en aquest sentit, com són els fòrums del silenci, la mediació en els conflictes veïnals i l’augment d’Agents Cívics i d’agents de la Guàrdia Urbana.   En l’Informe de la Regidora Esquerra va aprofitar per a remarcar assumptes relatius a les matrícules escolars, les obres de l’Orfeó, el camp del Magòria, els pisos turístics als nostres barris, la llei de l’habitatge, Coopolis, entre d’altre temes. Per part de govern es va fer saber que s’obrirà un local per a joves a Hostafrancs i serà un espai com els de 12@16 del Poble Sec.   També es va aprovar inicialment la modificació del Pla General Metropolità (PGM) de la Zona Franca, on es construiran els nous centres penitenciaris. Per unanimitat, tots els grups polítics vam aprovar atorgar la Medalla d’Honor de Barcelona a Maria Ortega i al Secretariat d’Entitats de Sants, Hostafrancs i la Bordeta, que agrupa més de 300 entitats i enguany celebra el 40è aniversari. Ortega és presidenta del Centre Cultural Àncora i veïna del barri de Can Clos, una de les tres primeres dones a crear un centre cultural femení a tot l’estat espanyol, i sempre ha lluitat per aconseguir el benefici de tot el veïnat i la igualtat de gènere. També es va aprovar la proposta de modificar el Reglament de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Barcelona. Tanmateix, ERC va valorar el text com a insuficient (falten temes cabdals per Esquerra com l’empoderament real dels veïns, així com l’elecció directa dels consellers de districte i les consultes veïnals) i ERC anuncià que es farien les al·legacions pertinents per tal d’enriquir el text. En relació a les proposicions, Esquerra va demanar d’estudiar la viabilitat d’un projecte que transformi el carrer Vilardell d’Hostafrancs en una futura rambla o plaça major.

Firentitats

Passegem pel Firentitats 2017

El dissabte 27 de maig ha tingut lloc al carrer de Sants la mostra del Firentitats de Sants, on les diferents associacions han pogut donar a conèixer les seves activitats al veïnat. Un dia esplèndid ha acompanyat la mostra, a la qual han estat presents els nostres consellers de districte, Marta Alonso i Jordi Fexas i la regidora d'ERC adscrita a Sants-Montjuïc, Montse Benedí. Els nostres companys de Sants2 Ràdio entrevistaren la regidora, moment que us mostrem a la foto. Confiem que la mostra d'entitats, exemple de dinamisme i del nervi que ha convertit Sants en un referent del model d'autorganització veïnal continuï molts anys amb el mateix èxit.

Revistes

Fem parada a La Marina

El dia 6 de maig vàrem tenir ocasió de compartir una estona amb els veïns  a la carpa muntada a la Plaça de La Marina. Podeu veure'n algunes fotografies Malgrat que el fort vent deslluí una mica l'acte, comptàrem amb una bona assistència de públic. Durant la parada es continuà amb la recollida de signatures pel referèndum, amb un notable interès per part de la ciutadania. La parada coincidí amb la Fira d'Entitats de La Marina al Passeig de la Zona Franca, que comptà amb una molt bona acollida.

Entrada al TSJC

Dempeus contra la repressió

Els dies 8 i 12 de maig d'aquest 2017 ha tingut lloc un dels epissodis més vergonyosos de la moderna democràcia espanyola. Obviant la separació de poders, sota les ordres de l'executiu i saltant-se tots els estàndards democràtics internacionals i la inviolabilitat del parlament, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, seguint instruccions del govern del PP, ha cridat a declarar la Mesa del Parlament de Catalunya per haver comès el terrible delicte de debatre sobre la independència. No cal dir que aquestes actuacions ens retrauen a èpoques fosques de funcionament de l'Estat Espanyol i posen greument en qüestió la pretensió d'homologació amb una democràcia occidental moderna de què sempre fa ostentació el govern central. El Poble de Catalunya, i ERC amb ell, fa costat als seus representants davant aquestes intolerables agressions. Els dos dies de la declaració de la Mesa, ERC Sants Montjuïc, junt amb l'ANC i altres entitats de la societat civil, fou present als actes de suport als nostres representants. Podeu veure'n unes fotos Podeu veure'n més a la galeria de fotos. No cal dir que malgrat llurs maniobres matusseres i la repressió que sens dubte intentarem, resistirem i votarem (Sí o No, tant se val !!). Perquè lla lluita per la llibertat i per la democràcia ens interpel·la a tots, i que ha triomfat a la història ha estat Atenes, no Esparta. La força i la repressió mai han aconseguit sobreposar-se a llarg termini a la voluntat democràtica del poble.  Ara, tampoc.

Bodega Republicana

A la Feria de Abril del Fòrum

Importa on anem, no d'on venim ERC ha muntat enguany caseta a la Feria de Abril de Catalunya, al Fòrum. Al llarg dels 10 dies que ha durat l'esdeveniment, els assistents han pogut gaudir d'actuacions musicals i de les típiques tapes i beures andalusos a la Bodega Republicana, on dos cartells mostraven la històrica vinculació del moviment sobiranista català amb el poble andalús. Estem orgullosos que més de la meitat de la població de Catalunya porti cognoms andalusos i lluiti  per un futur millor en una república catalana plural, inclusiva i democràtica. Músiques d'arrel catalana com la Rumba, o bailaoras com Carmen Amaya beuen directament de la tradició d'altres pobles d'Espanya i formen part de forma indiscutible del nostre patrimoni cultural. Sants-Montjuïc també ha estat present en la caseta d'ERC durant aquests dies. En concret, el dia 7 de maig compartírem una estona amb els nostres companys de Les Corts. Podeu veure a les fotos el nostre president, Pepe Pérez, en plena evolució. Una festa lúdica que ens ha agradat molt compartir amb tothom. Podeu veure'n més fotos a la galeria

XX anys del Zonasec