Sants - Montjuïc

Totes les notícies

Tots som Barcelona

Comunicat Oficial d'ERC davant l'atemptat del dia 17 d'agost a Barcelona

ERC Sants-Montjuïc s'adhereix totalment al comunicat de ERC Nacional que reproduïm a continuació. La nostra solidaritat amb les víctimes.  No aconseguiram escampar la por, no podran vèncer la nostra llibertat. Comunicat oficial d'Esquerra Republicana de Catalunya Esquerra Republicana condemna sense pal·liatius l'acció terrorista que ha tingut lloc avui a la ciutat de Barcelona i ofereix tot l'escalf i el seu més sentit condol als familiars i amics de víctimes i ferits.   Seguint les recomanacions dels cossos de seguretat, aconsellem que tothom es mantingui informat pels canals oficials i lluny de la zona on s'han produït els fets.   Esquerra Republicana ha suspès tots els actes previstos per avui. Els responsables d'Esquerra Republicana a la Generalitat i a l'Ajuntament treballen en aquests moments perquè Barcelona recuperi la normalitat com més aviat millor. .................... Esquerra Republicana condena sin paliativos la acción terrorista que ha tenido lugar hoy jueves 17 de agosto en la ciudad de Barcelona y quiere ofrecer sus condolencias y apoyo a familiares de víctimas y heridos.   Siguiendo las recomendaciones de los cuerpos de Seguridad, se aconseja a todo el mundo que se mantenga informado por los canales oficiales y lejos de la zona en la que se han producido los hechos.   Esquerra Republicana ha suspendido todos los actos previstos para hoy jueves. Los responsables de Esquerra Republicana en la Generalitat y en el Ayuntamiento de Barcelona trabajan en estos momentos para que Barcelona recupere la normalidad con la máxima celeridad. .................... Esquerra Republicana, the Republican Left of Catalonia, firmly condemns hideous terrorist attack of today Thursday August 17 in the city of Barcelona, and offers most sincere condolences and support to victims and relatives affected.   Following the advice of security forces, we want to assist in advising all citizens to keep away from the affected zone and keep informed through official sources.

PSMxSI

Seguim treballant pel Sí

Les diverses entitats de Sants, agrupades en la Plataforma Sants-Montjuïc pel Sí seguim preparant la campanya unitària per a explicar el nostre Sí rotund a la creació d'un nou estat que superi les xacres de l'estat borbònic i corrupte sorgit de la Transició, que clava les seves arrels en la secular història d'Espanya. Les entitats constituents del pacte: PDECat, RCat, SI, ERC, CUP, FAECH, Secretariat d'Entitats de Sants, Hostafrancs i la Bordeta, ANC (SMxI i PSxI), Coordinadora d'Entitats pel Poble Sec, Òmnium i CAL hem deixat de banda les nostres discrepàncies polítiques per lluitar per un be suprem pel nostre país i les futures generacions de catalans. que han de construir un país just, una República democràtica, inclusiva, solidària i social. Properament uns anunciarem un gran acte de presentació al nostre districte

Acte a la Rambla de Sants pel referèndum

Una República per viure-hi

El passat divendres 14, i com a inici de campanya davant el proper referèndum de l’1 d’octubre, Esquerra Republicana va organitzar l’acte “Una República per viure-hi” als Jardins de la Rambla de Sants, que va servir per explicar les propostes del partit republicà sobre com ha de ser el futur estat català. L'acte va ser presentat per Marta Alonso, consellera d’ERC al Districte de Sants-Montjuïc i comptà amb la presència de més de 300 persones. La consellera va remarcar la necessitat de canvis als nostres barris per fer-los més habitables. I que la possibilitat de fer-ho passava per la construcció d'un nou país. Fer barri és construir República, i sense aquesta difícilment tindrem mai els barris que volem i ens mereixem. Per la seva banda, la regidora d’ERC adscrita al nostre districte, Montse Benedí, va ser també crítica amb l'actual govern de la ciutat i les seves polítiques erràtiques i d'aparador en qüestions tant greus com l'habitatge."perquè volem construir una ciutat i una nova república per viure-hi dignament”. L'Alfred Bosch, portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona, va fer una intervenció destacant que l’Ajuntament no està fent les coses bé. I que un dels principals objectius ha de ser evitar que Barcelona segueixi expulsant als seus ciutadans, “demanem que la gent normal pugui viure en condicions normals”. El diputat al Congrés, Gabriel Rufián, va desgranar les raons i els motius pels quals els catalans no podem desaprofitar l'oportunitat històrica que ens brinda el referèndum d'autodeterminació per a començar a bastir la República Catalana. Sense urnes no hi ha democràcia, i sense República no hi ha canvi social. “Estem en això, simplement, per dignificar les nostres vides, si no, no tindria sentit, la gent no menja bandera, la gent no menja pàtria. Estem en això, per recuperar el país que ens van robar fa 80 anys davant dels seus fills i néts”, va sentenciar el nostre diputat al Congreso.

Plenari de districte

Quines propostes hem presentat al Plenari del Consell de Districte ?

Aquest dijous, 6 de juliol ha tingut lloc a la seu del districte el darrer plenari abans de vacances. En podeu veure un resum molt complet i detallat a la notícia que els nostres companys de el3.cat n'han fet en aquest enllaç Us passem un resum mès detallat dels precs i de les propostes presentades pel grup d'ERC: PREC Que durant l’època d’estiu, en la qual augmenta l’ús intensiu de l’espai públic, augmenten les temperatures i s’intensifiquen les males olors al carrer, s’augmenti el servei del baldeig d’aigua de carrers i places, especialment en aquells llocs del districte que tenim detectades més deficiències, per part dels efectius de neteja de la ciutat de Barcelona. PREGUNTA Quines són les mesures urgents i immediates que pensa emprendre l’Ajuntament de Barcelona per tal de donar compliment a les reclamacions del Síndic de Greuges de Catalunya en relació a la Rambla de Sants, per tal de protegir i garantir la intimitat i la seguretat d’un grup de veïns que tenen el vial elevat a tocar de la seva terrassa? PROPOSICIÓ Atès que els ajustaments pressupostaris dels darrers anys han provocat dilacions importants en l’escomesa de reformes i manteniments en els equipaments educatius del Districte i de la ciutat.   Atès que molts CEIPS del nostre territori necessiten escometre diferents tipus d’actuacions i inversions; com ara reformes de remodelació (CEIP Verdaguer), tancaments interiors(Ramon Cases), tancaments exteriors(El Bosc),pintura i manteniment...  Atès que moltes de les peticions de reformes, arranjaments i manteniments fetes per moltes escoles dels nostres barris compten amb  la voluntat d’esser escomeses per part del Consorci però no han estat encara establertes amb precisió la seva calendarització.  Que el Govern del Districte insti, a través de l’Ajuntament, al Consorci(CEB) a elaborar un cronograma, a dos anys vista, d’execució de les diferents actuacions que es podran escometre a les escoles del Districte.

Cartell sala d'estudi

Obert per estudis

Els nostres companys de les JERC han dut a terme durant el mes de juny una iniciativa que esperem tingui continuitat en futures edicions i que esperem serveixi per ajudar els nombrosos estudiants que durant els mesos de maig i juny pateixen la maledicció bíblica dels exàmens de final de semestre: obrir el casal com a sala d'estudi Tal i com podeu observar a la mostra del cartell, s'ha ofert el nostre casal als estudiants durant una bona pila d'hores. El casal disposa de WiFi gratuïta, servei de begudes a un preu mòdic i també taules i cadires que es poden desplegar amb molta facilitat.

Encartellada 28 de juny

Comencen els actes per demanar el Sí a la independència

El dia 28 de juny a la nit, tots els casals d'ERC d'arreu el territori hem participat en el primer acte de suport al Sí a la Independència de Catalunya. Simultàniament, militants dels diversos casals s'han repartit pel territori per tal de dur a terme una encartellada, de la qual us deixem unes imatges corresponents al nostre barri La campanya s'anirà concretant en diverses fases i té com a objectiu mobilitzar la ciutadania per tal que exerceixi el seu dret a pronunciar-se sobre el futur del nostre país, tant si el seu vot és afirmatiu com si no ho és, demanant a més, òbviament, el vot pel Sí a la Independència i aportant les raons que la justifiquen

Festa Major Font de la Guatlla

ERC a la Festa Major de la Font de la Guatlla

El divendres 1 de juny va començar la Festa Major de la Font de la Guatlla. Alguns membres del Casal vàrem tenir ocasió de compartir els actes que amb tal motiu dugueren a terme els veïns. Us en deixem algunes imatges. Bona Festa Major a tothom !

Pla equilibri Barcelona

Pla Equilibri BCN 2019-2039

Aquest dilluns dia 12 de juny ha tingut lloc al casal d'ERC de Sants-Montjuïc l'explicació del Pla Equilibri Barcelona 2019-2039 per part de Joan Rogés, membre del fòrum republicà d'urbanisme. El Pla Equilibri 2019-2039 es configura com un ambiciós projecte de ciutat. Es tracta d'un projecte de ciutat estructurat en tres fases: pla, programa i projecte. En aquests moments ens trobem en la fase de pla. L'embrió del pla és el programa d'ERC del 2014, en el qual es descrivia el concepte de Roda de les persones. El pla es desenvolupa pensant en la pota social de l'urbanisme. En aquests moments es defineix com a àmbit d'actuació perioritari el Besòs i Sants-Montjuïc. La ciutat, que no pot crèixer més en els eixos actuals, ha de bascular cap el nord. Les ciutats del segle XXI cerquen relacions harmòniques, més sostenibilitat i economia productiva. Equitat dins la ciutat. Cal definir àmbits d'actuació prioritaris. Hem observat com la ciutat  allunya equipaments i polaritza rendes. Per això hem de fer progrés sense vernir acompanyat d'especulació. Cal evitar la bombolla en els nous eixos de creixement: Sagrera/Rec Comtal especialment.  D'altra banda, la pota sud, Sants-Montjuïc és dels pocs llocs on encara podem fer habitatge. Es tracta de la porta comercial d'Europa i d'aquí el seu interès. Els barris propers a la muntanya també han de representar un punt d'actuació important: es tracta de fer crèixer la muntanya cap a la ciutat, no a l'inrevés. Convertim la ronda en un passeig per les persones, com a punt de relació Acabà la intervenció de Joan Rogés amb un animat col·loqui sobre la problemàtica específica de Sants-Montjuïc.

Mai caminaràs sol

Un cop més defensem la democràcia

Aquest dilluns dia 12 tots els partidaris de la llibertat d'expressió i de la democràcia ens hem trobat novament davant la seu del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya per tal de donar suport al membre de la mesa del Parlament Joan Josep Nuet. És públic i notori que les opinions de la seva formació- i les seves- difereixen del compromís d'ERC amb la independència i l'alliberament de Catalunya, però aquí hi ha quelcom més en joc: la llibertat del Parlament de Catalunya, emanada del seu poble, de debatre en llibertat qualsevol proposta, sense cap altra censura que la que hi puguin imposar els ciutadans en el moment de les eleccions. El company Joan Josep Nuet també ho ha entès així i per aquest motiu donà suport a la mesa del Parlament en el moment de debatre qüestions relatives a la independència. En el terreny de la llibertat d'expressió no hi pot haver dissensions i tebieses: tots hem d'estar presents amb una voluntat ferma i decidida d'oposar-nos a l'arbitrarietat i l'autoritarisme. La nostra lluita és la seva lluita. El company Nuet arribà acompanyat de nombrosos diputats, membres de la mesa i membres de la seva formació política. Fou rebut amb crits d'independència. Desitgem que en la nova república que construirem, ningú sigui mai més perseguit per les seves opinions polítiques o per defensar el dret dels altres a expressar-les, encara que no coincideixin amb les seves.