ERC Sants - Montjuïc

Marta Alonso, consellera de districte d'ERC a Sants-Montjuïc
Ref-1-O

Hem resistit, hem votat

Les cues d’esperança i il·lusió es van tornar per moments en cues d’horror, de por i desesperació. Desesperació per una repressió desmesurada, ingent i, sobretot, inhumana.
Però vam resistir.

Totes les escoles dels nostres barris i alguns, -no pas tots els que són sempre seu electoral- centres cívics valents i compromesos, tots ells van obrir les seves portes i van permetre la democràcia.

I sí, va arribar el dia en què no poguerem més i ho vam poder tot. Vam poder fer milers d’activitats a les escoles durant el cap de setmana, vam poder gaudir dels veïns i les veïnes que ens hem enfortit com mai, vam poder exercir el nostre dret, el nostre somni, la reivindicació de tants que fa anys que treballen, dels que hi són i en el record, a tots aquells que no hi són,  per aconseguir que aquell dia triomfés el poble.

Perquè això és el que vam ser, un sol poble, caminant, entre una amarga polseguera.

Vam viure moments d’horror, moments de desconcert i d’informació i imatges que mai oblidarem, de companys d’altres barris, d’altres pobles, que ens van fer tant mal com si les haguerem patit al propi cos; perquè som el mateix poble. I la sang que rajava d’alguns, eren les llàgrimes d’impotència dels altres.

I des d’aquestes humils línies, el que vull transmetre és agraïment. Agraïment profund a totes i tots els que vau fer possible la democràcia. I transmetre l’orgull immens dels llaços, vincles, abraçades, plors, tremolors, angoixes, il·lusions... de la unitat. Aquests dies he vist abraçades que temps enrere semblaven impossibles;  he vist com els impossibles esdevenien possibles, he vist com s’han creat lligams indestructibles.

Les resistències pacífiques van ser la millor arma davant l’amenaça. Però no comptàven amb que ni tenim por, ni callarem. Som i serem.