ERC Sants - Montjuïc

El PSC i l'article 155 al districte

Jordi Fexas, portaveu del grup municipal d'ERC al districte
155

LA PRESIDENCIA DEL CONSELL DE DISTRICTE (PSC-PSOE) IMPOSA FER EL PLENARI MÉS RIDICUL FET MAI AL DISTRICTE.

El Consell Plenari deL passat dijous 26 d’octubre passarà segurament a la història per haver estat el més breu que s’hagi produït mai; uns 8 minuts.
Atenent a l’excepcionalitat política i social que viu el país, d’involució política i retrocés de llibertats, el Grup Municipal Demòcrata, ERC i la CUP, van instar a la presidenta i a la Junta de Portaveus a ajornar el plenari, i a aprovar en Junta de Portaveus, si era necessari, qualsevol mesura de la part decisòria prevista en el plenari i que fos urgent la seva aprovació.

La negativa de la Presidenta i dels altres grups presents a la Junta de Portaveus, va provocar l’escenificació d’un dels plenaris més estranys i surrealistes que es recorden. Una durada de 8 minuts alterant tot l’ordre del dia i aprovant una sola mesura amb l’absència de 8 consellers i sense gairebé presència de veïns a les bancades.
Els grups absents van signar un escrit conjunt on explicaven els motius de la seva absència. En reproduïm un fragment:

“Avui (26-10-17), al Consell Plenari convocat, ens hagués agradat estar parlant i debatent sobre els projectes, demandes i problemes dels nostres barris. Perquè aquesta és la nostra responsabilitat com a servidors i representants públics, la qual emana d’un mandat democràtic expressat lliurement pels ciutadans d’aquesta ciutat i dels nostres barris.
Però precisament per això, perquè el principi democràtic del qual emana el nostre mandat i la nostra responsabilitat, es troba greument vulnerat i amenaçat al nostre país en aquests moments, que hem sol·licitat la suspensió i l’ajornament d’aquest Ple. I ho hem fet precisament per poder fer costat a les nostres institucions intervingudes i per denunciar la mateixa intervenció i segrest dels principis democràtics que donen sentit al seient que ocupem en el mateix Consell Plenari.”

El 155 al govern de la ciutat?

Que una organització política que aplaudeix, per complicitat o silenci, que atonyinin a les nostres àvies, s’intervinguin les nostres institucions o empresonin el nostre govern legítim democràticament escollit, tingui representació política al consistori de la ciutat. Ho hem d’acceptar, malgrat la tristor i la indignació que ens pugui provocar, com l’expressió que una part de la nostra ciutadania, pels motius que sigui, així ho veu o ho tolera. La democràcia sovint suposa defensar els drets dels que tenen per objectiu negar-te els teus.
Ara bé, que aquesta organització sigui al govern de la ciutat, quan  tots sabem que hi han geometries alternatives per formar un govern amb partits de posicionament democràtic, és, es miri per on es miri, una indignitat. Sra Alcadessa, no faci bona aquella dita en castellà del “dime con quién vas y te diré quién eres”.