ERC Sants - Montjuïc

ERC TENYEIX DE GROC EL MAPA DELS RESULTATS DEL 21D AL DISTRICTE

Jordi Fexas

El passat 21-D, la llista republicana va aconseguir treure els millors resultats, en termes relatius, de la ciutat al nostre Districte, i ens varem imposar com a força més votada. ERC-CatSí, amb un 23,8% dels vots i 23.524 votants, va obtenir els seus millors resultats en unes eleccions al Parlament.
Superant en tres punts la mitjana dels resultats obtinguts al conjunt de la ciutat, la llista encapçalada per Oriol Junqueras, empresonat preventivament de manera arbitrària, va aconseguir quedar per davant en tots els barris del Districte menys a les Marines i la Font de la Guatlla.
De les 114 seccions censals que té el Districte de Sants-Montjuïc, en unes 80 la llista que a Barcelona lidera l’Alfred Bosch va aconseguir ser la llista més votada.

Pel que fa als percentatges, destacar que amb el 24,2% al Poble Sec i el 25,6 a Sants, la nostra candidatura va imposar-se amb claredat en els dos barris més poblats del Districte. Els millors resultats però els va obtenir al barri de la Bordeta, com és habitual els darrers anys, amb un 25,9% dels vots emesos.

Pel que fa als resultats globals de les forces republicanes al conjunt del Districte, van obtenir un 47,1% dels vots, dos punts més que al conjunt de la ciutat i molt similar a la del conjunt del país. Per contra els partits anomenats del 155 o del bloc monàrquic es varen quedar a les portes del 40% dels vots.
Cal recalcar com a dada important a analitzar, que respecte a les eleccions del 27S de 2015, la suma dels partits independentistes en percentatge només ha crescut als barris de la Marina (2’2%) i a la Font de la Guatlla(1’3%). I aquest increment net percentual s’explica segurament pels bons resultats d’Esquerra Republicana en aquests barris. Si ho traduïm en vots i per fer-ho il·lustratiu a nivell de dades, diríem que el barri de Sants, amb 23.953 votants, els partits republicans han tingut un augment net de 179 vots respecte a les eleccions de 2015. Mentre que la Marina del Port, amb 17.311 votants efectius, ha aportat un increment net als partits independentistes de 777 vots. O el que és el mateix; dels 1051 vots que han crescut les forces republicanes, les Marines n’han aportat 801, quasi el 80%.

És a dir, que la clau de volta que ha permès als partidaris de la República Catalana incrementar en vots absoluts respecte el 2015 i mantenir els percentatges i la majoria absoluta, han estat els resultats obtinguts en barris com la Marina.

Voldria aprofitar per agrair a tots els veïns i veïnes dels nostres barris que el passat dia 21D van anar massivament a omplir les urnes. Gràcies a tots i totes per la vostra mostra de civisme en uns moments tant complicats com els que vivim. Gràcies perquè, malgrat ser unes eleccions convocades i imposades per uns representants polítics sense legitimitat per fer-ho, vareu expressar un mandat clar i majoritari de restitució de les nostres institucions, de rebuig a la imposició de l’article 155 i de voluntat ferma de seguir construint la República Catalana entre tots i per a tothom.

Gràcies també a aquells que malgrat no compartiu el mandat majoritari expressat a les urnes, vareu expressar també a les urnes la vostra visió del país i la societat que voleu. Un país i una societat diversa i plural, el futur del qual l’haurem de construir entre tots i totes. Amb el respecte a la diferencia a les minories però al mateix temps obeint els mandats de les majories socials expressades a les urnes.