ERC Sants - Montjuïc

METRO A LA MARINA, 40 ANYS DE LLUITA

Jordi Fexas, portaveu d'ERC al districte
Protesta Metro Marina

El passat 8 de setembre les estacions de Foc i Foneria, a l barri de la Marina del Port, entraven definitivament en servei al públic. Després d’anys d’expectatives frustrades, promeses incomplertes i tota mena de dificultats, algunes raonables i d’altres no tant, els habitants del darrer gran barri de la ciutat sense connexió amb la xarxa de metro, rebien quasi amb incredulitat una alegria incompleta però alegria al cap i a la fi.

Incompleta perquè el ramal sud de la L10 encara li queden estacions per posar en funcionament, les dues estacions no cobreixen la totalitat del barri, i la connexió amb el centre de la ciutat i d’altres zones encara requerirà de transbordaments, dos en molts casos, i més temps de desplaçament que des de molts altres indrets de la ciutat.

Tot i així, no podem deixar d’estar molt satisfets  per haver començat a  trencar la maledicció sobre l’aïllament, pel que fa a la mobilitat, d’aquest barri de la ciutat.  I si a algú cal felicitar per l’assoliment d’aquesta fita, no es tant a cap administració en concret sinó als habitants de la Marina, i sobretot al seu teixit associatiu i veïnal. Un moviment veïnal que ha treballat i lluitat sense defallir durant més de 40 anys perquè l’arribada de vagons als seu subsòl fos una realitat. Un èxit d’ells i per a ells.
Un cop dit això, perquè és de justícia i no podria ser d’altra manera. Ens agradaria dir que des de ERC-Sants-Montjuïc i el Grup Municipal d’ERC, la nostra satisfacció es doble. Doncs, i amb tota la modèstia i humilitat que calgui, les gestions i la nostra tenacitat incansable a l’hora de proposar solucions de finançament i acord entre la Generalitat-responsable de l’obra- i l’Ajuntament- coofinançador circumstancial- han donat els seus fruits.

Segurament la nostra tasca no és cap mèrit sinó que és l’obligació de qualsevol actor polític. Es   a dir, treballar per trobar solucions que resolguin els problemes que afecten a la ciutadania més enllà que les medalles partidistes vagin o no a parar en sac propi. Tenir en definitiva,  una visió republicana del compromís polític i el servei a la cosa pública, res publica,  i a la ciutadania.

Així doncs, des de el passat 8 de setembre, la Marina  està una mica més a prop nostre, i nosaltres una mica més a prop de la Marina. I això és bo per a la Marina però ho és tant o més pel conjunt de la ciutat.

I ara, doncs seguim! A seguir treballant perquè es completin la L9 i la L10. A que es completi la connexió per bus de les Marines amb tot el front marítim de la ciutat. I que comencem a projectar i a fer realitat la futura L2 que hauria de connectar de manera directe aquests barris amb el centre a través de Montjuïc.