Sants - Montjuïc

Jordi Fexas i Masanès, portaveu del grup de districte d'ERC Sants-Montjuïc

Fem barri. Construïm República

Companys

Salvador Dalí, en un dels seus moments de lucidesa extravagant, va proclamar allò de “ ser ultra local per ser universal” o que “allò més local és el més universal”. Perquè el que és del tot cert, és que la tangibilitat de les coses, de la vida, del que vivim la gent , son aquelles que es produeixen en els nostres entorns i espais més propers i pròxims. El nostre “demos” primari, com pot ser el barri,  és el que acaba sent el que ens permet, o no, connectar amb un projecte polític i social col·lectiu més ampli.

RENOVEM I REBLEM EL COMPROMÍS

President del Casal

Són moments de compromís.  I no és qualsevol paraula.  Compromís: d’origen etimològic llatí: tot posat al davant –com-pro-missum-. Quan fem servir aquest mot ho fem amb consciència, amb reflexió I amb decisió.  Malgrat l’ús continuat de la paraula que de vegades degrada el seu veritable i profund significat, posem en comú aquest significat per entendre’ns millor.  El nostre país i concretament el Principat es troba en un moment històric que ens fa protagonistes, posa a les nostres mans el destí d’un poble i el seu futur.

Poble Sec, convivència i seguretat

Quan un santsenc com jo, fill de Les Corts, els dic als meus amics del Poble Sec que son potser el barri que més admiro i que més em fascina del Districte, em somriuen primer amb un orgull mal dissimulat i després em conviden a no fer-los la pilota. Em diuen que em relaxi, que no estic de servei, i que no cal que faci de polític les 24 hores. Amb posat de pastoret escarmentat amb el llop, els dic, amb tota l’honestedat de la que soc capaç, que viuen en un barri “miracle”.

Equipaments i pla d'acció de districte

Lleialtat Santsenca

Joan de Sada, l’Orfeó, la Satalia, Palau de la Premsa, la Lleialtat, Can Batlló, carrer Diputació, carrer de l’Energia i la Química......  Tots aquests noms corresponen a espais al districte on en aquests moments hi tenim planificats, en execució  o en previsió, més de 35.000 m2 destinats a equipaments públics que haurien ser una realitat en els propers anys. Al districte tenim barris que necessiten i reivindiquen més equipaments de tot tipus, i n’hi ha fins i tot algun, com el meu, que com que no en tenim cap ja no sabem quin ha de ser el més prioritari.

Recull d'articles sobre el barri de Sants

Pressupostos

Els nostres companys de Sants 3 ràdio i El3.cat han publicat una sèrie de notìcies relacionades amb ERC que han anat tenint lloc durant el mes d'abril de 2016 Us posem a continuació els enllaços a les webs corresponents per tal que pugueu veure-les. L’Audiència Pública se centra en les queixes sobre el transport al barri, la inseguretat i el mal estat d’alguns carrers, dimecres 16 de març de 2016 http://el3.

Discurs de Jordi Fexas, cap del grup de districte amb motiu dels XXI Premis Nacionals Lluís Companys

Bon vespre a tothom.   Abans de començar, i tenint en compte que ens poden feru un escorcoll en qualsevol moment,  us volia donar una bona notícia. I es que intentaré ser breu. ANDY WARHOL deia que tots tenim dret a 15 minuts de glòria a la televisió o a allà on sigui.  Us prometo que avui faré un esforç per no gastar-los tots. El que us vull dir m'ho sé de memòria però sé que si vull complir la meva promesa es millor que el llegeixi.

Jordi Fexas

Discurs de presa de possessió del cap del grup d'ERC al Consell de Districte, Jordi Fexas

Discurs de presa de possessió de Jordi Fexas, el cap del grup d'ERC al Consell de Districte –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– Bona vespre a tothom,   Vull agrair abans que res la presència dels representants d'entitats i de tots els ciutadans que han volgut ser aquí avui, i dir-­vos que la institució sou vosaltres.

Jordi Fexas

A Sants -Montjuïc, Barcelona se la juga

La Barcelona del futur , capital de la justicia social, de la cohesió social, la ciutadania  compromesa i la República Catalana que volem construir,  se la juga als nostres barris.   No és cap afirmació sobrera ni cap eslogan electoral. És una constatació de la realitat. Els reptes de la ciutat tenen, en major o menor mesura, el seu epicentre o la seva rèplica als nostres barris.  Al Poble Sec, a la Marina, a la Bordeta, a Sants, a Sants Badal, a Hostafrancs o a la Font de la Guatlla patim els grans problemes que avui té plantejats Barcelona però al mateix temps hi han tots els potencials i les oportunitats que té la ciutat per fer-hi front.

Miquel Gilibert

Wag the dog

Wag the dog   L’any 1997, un mes abans que Bill Clinton fos assetjat sense pietat per les forces reaccionàries d’EUA degut a les seves debilitats sexuals, Barry Levinson estrenava un film, Wag the dog, que aquí es va traduit com a “Cortina de fum”. En aquesta pel·lícula, un president estadounidenc de bragueta fàcil, en veure perillar la seva reelecció a dues setmanes de les eleccions, munta una guerra fictícia contra.