ERC Sants - Montjuïc

Totes les opinions

Article de la nostra consellera Marta Alonso de la Sectorial de Justicia

En què s'ha convertit la justícia?

El concepte de justícia o més bé sobre la seva inexistència sota l'ordenament jurídic espanyol, està de rabiosa actualitat. Ara bé, això no és nou, tot i que moltes vegades ho analitzem i diagnostiquem tenint en compte només el curt termini, oblidant l'arrel del problema. Si partim de la premissa que les lleis sorgeixen d'una correlació de forces concreta, no podem oblidar, doncs, que les bases de l'actual sistema legislatiu les van pactar els sectors més claudicants de l'oposició amb uns franquistes que deixaren la seva empremta en aspectes essencials.

Jordi Fexas, portaveu d'ERC al districte

METRO A LA MARINA, 40 ANYS DE LLUITA

Protesta Metro Marina

El passat 8 de setembre les estacions de Foc i Foneria, a l barri de la Marina del Port, entraven definitivament en servei al públic. Després d’anys d’expectatives frustrades, promeses incomplertes i tota mena de dificultats, algunes raonables i d’altres no tant, els habitants del darrer gran barri de la ciutat sense connexió amb la xarxa de metro, rebien quasi amb incredulitat una alegria incompleta però alegria al cap i a la fi.

Manuel Pérez Nespereira, Secretari de Cultura d'ERC Sants-Montjuïc

Reflexions republicanes arran d'un audio

Publiquem a continuació pen seu interès i en la seva integritat la reflexió que el nostre company Manuel Pérez Nespereira ha fet en el seu blog a in.directe.cat arran de la recent polèmica amb el contingut de la conversa de Lluís Salvadó feta pública en diversos mitjans. Si digués que estic escandalitzat per l’àudio de Salvadó i d’altre no identificat encara, mentiria. Estic indignat, que és molt diferent.

Miquel Gilibert, Secretari de Comunicació d'ERC Sants-Montjuïc

Venen dies que duraran anys

Els darrers i tristos esdeveniments d'aquests dies de març posen tot el país davant del mirall i, al mateix temps, interpel·len la capacitat de la nostra societat de resistir amb les eines de la tolerància i de la democràcia, les embestides brutals d'un país que no ha deixat mai de ser autoritari. Tot plegat compta amb la indiferència culpable d'una Europa que sovint s'ha posat a sí mateixa com a exemple de democràcia i que, actualment, sap ser poca més que un gran espai d'intercanvi de mercaderies, béns i persones.

ERC TENYEIX DE GROC EL MAPA DELS RESULTATS DEL 21D AL DISTRICTE

Jordi Fexas

El passat 21-D, la llista republicana va aconseguir treure els millors resultats, en termes relatius, de la ciutat al nostre Districte, i ens varem imposar com a força més votada. ERC-CatSí, amb un 23,8% dels vots i 23.524 votants, va obtenir els seus millors resultats en unes eleccions al Parlament. Superant en tres punts la mitjana dels resultats obtinguts al conjunt de la ciutat, la llista encapçalada per Oriol Junqueras, empresonat preventivament de manera arbitrària, va aconseguir quedar per davant en tots els barris del Districte menys a les Marines i la Font de la Guatlla.

El 21D la democràcia només es pot conjugar amb República

Jordi Fexas

El proper 21D la gent d’ERC volem cridar als republicans, als demòcrates i a la gent de bé que creieu i us estimeu aquest país, a omplir un cop més les urnes amb tres missatges molt clars: llibertat, democràcia i República. És cert que seran unes urnes imposades paradoxalment a cop de porra i amenaça. Que aquest cop no són unes urnes nascudes de la voluntat expressada a les urnes. Però també és cert que a la gent d’aquest país, als demòcrates d’aquest racó de món, les urnes no ens fan por.

Jordi Fexas, portaveu del grup municipal d'ERC al districte

El PSC i l'article 155 al districte

155

LA PRESIDENCIA DEL CONSELL DE DISTRICTE (PSC-PSOE) IMPOSA FER EL PLENARI MÉS RIDICUL FET MAI AL DISTRICTE. El Consell Plenari deL passat dijous 26 d’octubre passarà segurament a la història per haver estat el més breu que s’hagi produït mai; uns 8 minuts. Atenent a l’excepcionalitat política i social que viu el país, d’involució política i retrocés de llibertats, el Grup Municipal Demòcrata, ERC i la CUP, van instar a la presidenta i a la Junta de Portaveus a ajornar el plenari, i a aprovar en Junta de Portaveus, si era necessari, qualsevol mesura de la part decisòria prevista en el plenari i que fos urgent la seva aprovació.

Marta Alonso, consellera de districte d'ERC a Sants-Montjuïc

Hem resistit, hem votat

Ref-1-O

Hem resistit, hem votat Les cues d’esperança i il·lusió es van tornar per moments en cues d’horror, de por i desesperació. Desesperació per una repressió desmesurada, ingent i, sobretot, inhumana. Però vam resistir. Totes les escoles dels nostres barris i alguns, -no pas tots els que són sempre seu electoral- centres cívics valents i compromesos, tots ells van obrir les seves portes i van permetre la democràcia.

Quim Bosch

Sobre les beques universitàries a Catalunya

Beques

15,6% d’estudiants, 11% de beques, 10% de diners A Catalunya hi ha el 15,6% dels estudiants universitaris de tot l’Estat, però el govern central només els dóna l’11,0% de les beques que atorga. Són, a més, beques amb menys diners que a la resta de l’Estat, perquè a aquest 11,0% de beques el govern central només hi destina el 10% del pressupost de beques. Aquesta segona dada potser és encara més escandalosa que la primera, perquè les taxes de les universitats catalanes són les més cares de tot l’Estat (el preu a Catalunya és gairebé el doble de la mitjana estatal).