Sarrià de Ter

Totes les notícies

Primeres Jornades de la Gent Gran a Sarrià de Ter

Del 29 de maig al 4 de juny, tindran lloc les Primeres Jornades de la Gent Gran a Sarrià de Ter.  La finalitat d'aquestes jornades és fer que les persones grans siguin les veritables protagonistes. Unes jornades on podrem gaudir d'una sèrie d'activitats participatives i on poder trobar-nos, xerrar i passar una estona plegats.

Descarrega't l'APP amb tota la informació de Sarrià de Ter

Després d'alguns problemes tècnics torna a estar operativa l'APP de Sarrià de Ter.  Us demanem disculpes d'avantamà per les molèsties que hagi pogut ocasionar. Us animem, per aquells que desitgin estar al dia de tota la informació municipal, a descarregar-vos aquesta aplicació gratuïta "SARRIA DE TER APP", disponible al Google Play i a l'Apple Store.  » https://play.google.com/store/apps/details?id=com.icontouchmobile.sarriaapp A l'App podeu trobar tot tipus d'informació municipal i permet ( previ registre sense cost ) rebre al vostre mòbil les informacions de l'Ajuntament de més interès mitjançant tecnologia PUSH. També us podeu comunicar directament amb el consistori mitjançant la bústia d'avisos i la foto denúncia. Altres espais són l'agenda, les notícies, la participació a enquestes, el lector de codis QR, informació sobre la línia de bus, rutes per conèixer el municipi... entre d'altres. Recordem a les empreses i comerços del poble que us podeu beneficiar d'aquesta APP gratuïtament. Podeu donar-vos d'alta i crear un espai de venta online i de comunicació amb els usuaris registrats que s'identifiquin com a seguidors dels establiments. Els hi podeu fer arribar ofertes i promocions exclusives o informar-los puntualment de les novetats i/o activitats. Així els usuaris registrats podran conèixer els establiments dels barris i assabentar-se de quan poden beneficiar-se de les diferents campanyes. Tanmateix animem a totes les entitats i associacions del municipi que hi tinguin un paper actiu i se'n puguin beneficiar en la comunicació amb els ciutadans/es de Sarrià de Ter. Per a més informació podeu contactar directament amb l'Ajuntament.

Convocatòria beques Escola Bressol Municipal 2017/2018

Del 12 al 23 de juny de 2017, ambdós inclosos, dins l’horari de 15:00 a 17:00 hores s’obre el període de presentació de sol·licituds per l’escolarització d’infants a l’Escola Bressol Municipal pel curs 2017/2018.   En el següent enllaç es podrà consultar les Bases de la convocatòria: Bases convocatòria Escola Bressol curs 2017-2018   Les condicions de beneficiaris/àries de les beques hauran de reunir una sèrie de requisits:   - Estar empadronats al municipi de Sarrià de Ter - Tenir un nen/a admès i matriculat a l’EB municipal per al curs 2017-2018 - Presentar la sol·licitud en el termini i la forma esmentats a les bases - No trobar-se en cap dels supòsits que impedeixen tenir la consideració de beneficiari, d’acord amb el que estableix l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. - No superar els llindars màxims de renda familiar que s’estableix a continuació: Famílies de dos membres: 21.102,00€ Famílies de tres membres: 27.711,00€ Famílies de quatre membres: 32.870,00€ Famílies de cinc membres: 37.301,00€ Famílies de sis membres: 41.580,00€ Famílies de set membres: 45.870,00€ Famílies de vuit membres: 49.644,00€ A partir del vuitè membre, s’afegiran 3.282,00€ per cada nou membre computable.   A fi de poder realitzar la sol·licitud es pot recollir directament a l’Escola Bressol o bé imprimir i emplenar el model en el següent enllaç: Sol·licitud 2017 Escola Bressol

L'Ajuntament de Sarrià de ter repartirà polseres identificatives per els malalts d’Alzheimer

La policia local de Sarrià de Ter, juntament amb el CAP  i Serveis Socials, ja disposa de la polsera identificativa per els malalts d’Alzheimer. Els Mossos d’Esquadra i FAFAC van presentar el passat 5 de maig una polsera de silicona, amb codi QR que servirà per a identificar a persones amb Alzheimer, en el cas de que aquestes es perdin.  La polsera identificativa no és en cap cas “ localitzadora ” i porta les dades del familiar i cuidador.  La Policia Local de Sarrià de Ter, ja disposa d’aquestes polseres. Es farà el repartiment de les mateixes en col•laboració amb els Serveis Socials del CAP que informaran a les famílies afectades del procediment per disposar d’aquest sistema d’identificació.

Concedides les subvencions a entitats esportives de Sarrià de Ter.-

És el municipi del Gironès que més diners destina als clubs esportius.- Un 20 % destinat exclusivament a l’esport  femení. El passat dimarts es van concedir les subvencions a entitats esportives corresponents al 2017. Tal i com es va implantar aquesta legislatura, els diners arriben als clubs abans de finalitzar la temporada per tal de poder tancar els pressupostos i poder elaborar els del proper curs. Enguany s’han destinat un total de 33.000 €, dels quals 30.000 € es reparteixen de forma ordinària i 3.000 € són per a activitats extraordinàries. Això converteix Sarrià de Ter en el segon municipi del Gironès que més diners destina a aquest concepte, només per darrera dels 75.000 € de Girona. Cal tenir en compte, però, que percentualment Sarrià de Ter destina un percentatge molt més alt que Girona si observem la població i el pressupost de cada Ajuntament. S’està molt per sobre dels 20.000 € de Salt, 12.000 € de Celrà o 8.000 € de Sant Gregori. El sistema de repartiment es fa a partir d’uns ítems i percentatges acordats pel Consell Esportiu Municipal, òrgan en el qual hi estan representats tots els grups polítics del consistori i de tots els clubs. Destaca en aquest sentit la clara aposta per l’esport femení. Un 20 % es destina exclusivament a jugadores, entrenadores i directives – 6.000 € -. Aquesta temporada la presència del gènere femení s’ha vist incrementada en un 33%, arribant a 342 jugadores i entrenadores i 16 directives a les 9 entitats del poble. El 50 % es dedica a l’esport de base (15.000 €), un 15 % a renovació de material esportiu (4.500 €), un 10 % a l’esport en categories estatals (3.000 €), i un 5 % a la promoció de l’esport en edat adulta (1.500 €). Es te en compte també la normativa vigent que estableix que no és pot subvencionar més del 70 % de la quantitat demanada i que s’ha de justificar el 100 % de la mateixa. Això fa que s’hagi produït un romanent de 780’71 € que passarà a la partida de subvencions extraordinàries.

La Piscina municipal obre més dies i manté els descomptes

Enguany l’equip de govern municipal ha decidit, per aquesta temporada, obrir abans i per tant, incrementar els dies d’obertura. Habitualment s’obria pels volts de Sant Joan (24 de juny) tot i que ja l’estiu passat es va inaugurar la temporada l’11 de juny. Enguany encara s’amplia més el calendari ja que s’obrirà el 6 de Juny per tal d’adaptar-se a l’horari intensiu del curs escolar. Així, del 6 al 23 de juny, la piscina s’obrirà a les tardes (15h a 20h) i la resta de l’estiu (fins al 31 d’agost) en horari complert de 10h del matí a 20h de la nit, i a partir d'aquesta hora la piscina es dedicarà a activitats esportives (cursos de natació, aquagim i aquazumba).  Tot i l’increment de dies, no s’ha modificat els preus més enllà del IPC. Així en relació a les darreres temporades. Així, el preu de l’abonament individual serà de 50’50€, el familiar de 84€ i l’entrada puntual d’un dia és de 10,20€. Igualment, es mantenen els descomptes socials per a les persones que ho necessitin. Així, els veïns i les veïnes majors de 65 anys i pensionistes gaudiran d'un descompte del 50% en el preu de carnets i entrades. Amb la presentació del carnet jove hi haurà un 10% descompte. I si els adults d'una Família estan a l'atur ( presentant documents acreditatius ) tindran un 30% de descompte de manera que la situació socioeconòmica familiar no repercuteixi amb les possibilitats d’oci dels més petits.

L’Ajuntament de Sarrià de Ter aprova diferents inversions i al mateix temps, redueix el deute

L’Ajuntament de Sarrià de Ter va aprovar ahir en ple, una modificació de crèdit (2/2017) que permetrà finançar diferents intervencions centrades en la reducció del deute del municipi, d’una banda, i obres de millora d’equipaments i entorn urbà de l’altra. En concret, la modificació de crèdit és d’un total de 483.136,69 € que es repartiran de la següent manera: 1. Amortització del deute: Es destinaran 125.000 euros a amortitzar el crèdit subscrit en el pla de pagament de proveïdors (l’any 2013). L’import viu d’aquest préstec és de 149.153 € i es liquidarà amb aquests 125.000 més 28.000 ja previstos al Pressupost per enguany. Inicialment aquest crèdit era per deu anys, i amb aquesta aportació quedarà totalment pagat, sis anys abans del previst. Cal recordar que en aquests moments, l’Ajuntament de Sarrià de Ter està pagant als proveïdors en 23 dies. Cal dir que amb aquesta reducció, es rebaixa encara més el nivell d’endeutament del municipi, que ja era baix, per sota del 40%. Força per sota de la mitjana del país. 2. Inversió al Pavelló Municipal: Una de les prioritats del poble pel que fa a les inversions pendents –tal i com es va posar de relleu amb el procés participatiusón les obres per finalitzar el Pavelló Municipal. En concret la mancances més evidents són la construcció de més vestuaris per als esportistes i àrbitres, la realització d’una rampa per millorar l’accés i evacuació de la grada de l’equipament. L’equip de govern ja va afirmar que les obres guanyadores en el procés participatiu constituirien mandat per a l’Ajuntament. Però també que la resta de projectes (els que no van guanyar) també entrarien en el full de ruta de la legislatura. Així, mentre s’han executat les millores als parcs infantils i segueix la tramitació de les obres al Centre Parroquial -obres guanyadores i que són vinculants-, es preveuen altres intervencions. La modificació de crèdit inclou 154.000 euros per fer front a les obres del Pavelló i així donar definitivament per resoltes les necessitats d’aquest equipament.

Projecte RESPIR per a persones grans depenents

Un 17% de la població de Sarrià de Ter és major de 65 anys (al Gironès aquest col·lectiu representa un 15% del total) i en concret, un 3% del total són més grans de 85 anys. Una de les conseqüències de l’envelliment progressiu de la població és un creixent nombre de persones grans dependents. Això té múltiples implicacions per les famílies, més enllà de les ajudes derivades de la llei de dependència que es puguin obtenir. La realitat es que molts dels cuidadors d’aquesta gent gran són no professionals amb el que això implica de càrrega personal. I per això es demanden, també, ajudes paral·leles dirigides als cuidadors. Això també passa a Sarrià de Ter. Aquesta és una situació que l’Ajuntament havia detectat i de fet, el programa de mandat de l’actual equip de govern s’havia fixat com a prioritat establir programes d’ajuda a aquestes famílies. Finalment, s’ha pogut concretar. Ahir al vespre es va presentar públicament el programa RESPIR a Sarrià de Ter. Es tracta d’un servei diürn d’atenció integral per a persones grans amb dependència i/o discapacitat i a les seves respectives famílies. L’objectiu concret és oferir un espai i un temps en el que s’acollirà a la persona depenent i així els cuidadors podran tenir un descans setmanal. Els cuidadors tenen la certesa i seguretat de que la persona al seu càrrec serà atesa i això els permetrà poder tenir moments de desconnexió molt necessaris també per a la seva salut. Al mateix temps, en aquest espai s’oferiran activitats especialitzades d’estímul pels usuaris relacionades amb la fisioteràpia, la teràpia ocupacional i la dinamització cognitiva. El servei que impulsa l’ajuntament de Sarrià de Ter a través de l’entitat Jubilus estarà gestionada per una psicòloga i una auxiliar de geriatria i tècnica en integració social. Hi ha la voluntat de consistori d’identificar els usuaris potencials a través de les tres potes de l’atenció social primària que avui ja treballen en l’anàlisi i la intervenció sociosanitària al municipi, és a dir: Oficina Municipal d’Atenció a les Persones, Serveis Socials municipals i l’Àrea Bàsica de Salut.

Neix "Veïns amb veu"

"Veïns amb Veu" és una iniciativa social participativa dins un projecte veïnatge intercultural al municipi de Sarrià de Ter. Aquest projecte és fruit d’una iniciativa conjunta de diferents entitats: Avancem Santa Clara, universitat de Girona (Grup de recerca Salut i Atenció Sanitària) i Jubilus, amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa” i el recolzament de l'ajuntament de Sarrià de Ter. Té per objectiu reforçar la xarxa de suport comunitari extensa per donar resposta a les necessitats sociofamiliars dels veïns i veïnes de Sarrià de Ter, posant èmfasi especial tan en l’atenció, la dinamització comunitària i la inserció sociolaboral com a primera condició per aconseguir una vida digna. El projecte abasta tres fases: Una primera de diagnosi que pretén aconseguir la complicitat de totes les entitats socials, sanitàries, culturals, de veïnatge, lúdiques i esportives del municipi amb la intenció de fer extensible el programa al màxim nombre possible de sarriencs i sarrienques . A dia d’avui, ja es porten més de 500 qüestionaris repartits i es segueix amb la seva distribució. Una segona fase on a partir del buidatge de les respostes d’aquests qüestionaris, s’objectivitzarà aquesta percepció que tenen les persones de Sarrià de Ter i es confeccionarà un mapa d’actius del municipi per a conèixer els recursos existents i proposar estratègies de millora. La tercera fase contempla el disseny i la implementació de programes formatius, la incorporació de protocols , la implicació de voluntaris per atendre i evitar situacions de risc d’exclusió social.