Sarrià de Ter

Totes les notícies

Cursos i Tallers 2017-2018 Centre Cívic la Cooperativa

El Centre Cívic La Cooperativa ja te enllestides noves formacions per al 2017 - 2018. Les inscripcions es podran realitzar del 14 al 29 de setembre als matins a les oficines de l'Ajuntament de Sarrià de Ter i a les tardes al Centre Cívic la Cooperativa de dilluns a divendres de 18h a 20h. Per a més informació us podeu d’adreçar a: Centre Cívic la Cooperativa Plaça Renaixença, s/n - Sarrià de Ter 972 17 21 02 centrecivic@sarriadeter.cat

Maties Martí, Pregoner Festa Major 2017

Maties Martí, un home senzill i discret, que ha deixat i deixa empremta en el nostre poble, amb la seva implicació al llarg dels anys en l’evolució social i política de Sarrià de Ter i amb el seu compromís incansable cap la recuperació i la divulgació de la cultural tradicional del nostre país.  Nascut a Sant Jordi Desvalls l’any 55, va mostrar des de ben petit inquietud per les ciències i les humanitats, que el porten a iniciar estudis de químiques i de psicologia a Girona. Als 19 anys arrela a Sarrià de Ter, on finalment, ha d’abandonar la seva vocació per ajudar a la família a la Carnisseria Martí de la Rasa. El seu caràcter voluntariós i de compromís cap els que l’envolten, el porta a participar activament de la vida cultural, social i política, començant per la seva implicació en l’associació de Veïns de Sarrià de Baix, i sobretot com a membre del Consell Municipal de Sarrià i de la Gestora per a la independència de Sarrià, fins a l’assoliment de la segregació de Girona l’any 83. En aquest mateix sentit, el trobem durant onze anys al capdavant de la Comissió de Festes de Sarrià de Baix i com a col·laborador des de fa més de vint anys a Ràdio Sarrià amb el programa «Coneguem i estimem la cultura catalana». Amb tota la seva trajectòria d’implicació a Sarrià de Ter, no és gens d’estranyar que des de fa més de deu anys, ocupi el càrrec de suplent del Jutge de Pau. És doncs un orgull poder fer aquest acte de reconeixement en Maties, oferint-li el balcó de l’Ajuntament, com a agraïment a tots aquests anys en que ha estat ell, qui ha donat molt al poble de Sarrià de Ter.

Programa de la Festa Major 2017

Ja la tenim aquí! La Festa Major ja està a tocar.. i aviat us arribarà el programa a les vostres bústies. Fes una ullada i viu la teva Festa Major!! PROGRAMA FESTA MAJOR SARRIÀ DE TER 2017  https://issuu.com/sarriadeter/docs/sarria_festa_2017

Acabes les obres de remodelació de la Plaça de l'Obra i aparcament rotonda Via Augusta.

Acabes les obres de remodelació de la Plaça de l'Obra i aparcament rotonda Via Augusta.  Aquestes actuacions formen part del paquet de mesures que l'Ajuntament de Sarrià de Ter va plantejar gràcies al superàvit pressupostari i que es van debatre en l'audiència pública dels pressupostos, amb un cost de 41.140 €  Tant una com l'altra eren obres molt necessàries pel que fa a accessibilitat. Especialment, la plaça de l'Obra, llargament esperada. En aquest cas, no només s'ha pavimentat tota l'àrea de la plaça si no que se'n ha millorat els desaigües i evacuació de les plujanes. Amb aquesta actuació, aquesta plaça es podrà tornar a recuperar com espai per a la celebració de ballada de sardanes, tal i com s'havia fet tradicionalment.

L’ajuntament ha emprès mesures legals en relació a la indústria paperera

L’ajuntament ha emprès mesures legals en relació a la indústria paperera, tal i com es va comprometre. En aquest sentit, s’ha concretat amb els serveis jurídics interns i externs municipals, les línies d’actuació que ja s’han impulsat.  El consistori exigeix a la Generalitat, que és qui va concedir el traspàs de llicència de la fàbrica, que prengui les mesures d’inspecció, control i sanció que corresponguin en base a l’article 74.3 de la Llei de prevenció i control ambiental de les activitats, així com que paralitzi cautelarment si correspon, l’activitat de l’empresa, fins que no es resolguin els problemes que s’estan patint aquest estiu. D’altre banda, cal dir, que segueix el procés sancionador imposat, i no es descarta que s’emprenguin de nous i més contundents, a través de mesures coercitives. Igualment, l’ajuntament ha adquirit una estació d’inspecció atmosfèrica que farà el control objectiu de qualitat de l’aire. Roger Torrent i Ramió                                      Narcís Fajula i Aulet Alcalde- President                                            Primer Tinent d’Alcalde

Comunicat referent a l'increment de molèsties de Paperera de Sarrià

Com ja hem anat dient, l’ajuntament és plenament conscient de les molèsties de pudors i sorolls, ocasionades per l’empresa Paperera de Sarrià, i per aquest motiu, fa mesos que s’està treballant intensament per a que l’empresa resolgui aquestes incidències.  Vist que en les darreres setmanes això no s'ha resolt, s'ha incrementat la pressió en vistes a l’increment de pudors i sorolls de la fàbrica. Una dinàmica acordada també amb els veïns. En aquest sentit repetim, de nou, que es va imposar un termini per anar resolent la problemàtica. Termini que avança i acaba en els propers dies. Ens mantenim en aquest avís.  Es per això que seguim treballant en la línia que ens vam comprometre: 1. Administració: sol·licitada la intervenció de la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic de la Generalitat de Catalunya,  2. Enginyeria: Control i intervenció del Serveis Tècnics d’Enginyeria del Consell Comarcal del Gironès, com a tècnic municipal. 3. Multa: Obertura d’un procediment sancionador per l’incompliment de l’Ordenança de Sorolls municipal. 4. Ambientòlegs: Contractació d’una Consultoria especialitzada en assessorament medi ambiental a qui se l’ha encarregat específicament i amb urgència un anàlisi de la qualitat de l’aire relacionat amb la salut. 5. Serveis jurídics: Durant aquesta setmana s'ha analitzat les vies legals de l'Ajuntament. I en aquest sentit es contracten serveis jurídics especialistes en procediments administratius d'aquest tipus.  Durant aquesta setmana, i especialment demà matí seguiran les reunions amb l'alcalde i diferents parts implicades. I en tot cas, la setmana vinent es concretaran les mesures que s’emprendran un cop finalitzat el termini que se’ls va donar per resoldre les incidències.

Bases reguladores de la convocatòria de selecció d’una persona encarregada del cementiri municipal

Avui s'ha publicat les bases per a la selecció d'una persona encarregada del cementiri municipal, el període de presentació de sol·licituds són de 15 dies hàbils que comencen a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació. En el següent enllaç es podrà consultar les Bases de la Convocatòria: https://tauler.seu.cat/pagDetall.do?idEdicte=118789&idens=1718640003

Accions contundents de l'Ajuntament vers les incidències de la Paperera de Sarrià

Benvolguts veïns, Som conscients de les molèsties que, fins aquest moment, està causant la indústria paperera al nostre poble. En som plenament conscients, entre d'altres coses, perquè també les percebem nosaltres i les nostres famílies. Les problemàtiques es resoldran. Segur. Farem que sigui així. Perquè ens interessa a tots. I estem fem tot el que cal per a què sigui el més ràpid possible. Fins ara, a través de l'Ajuntament i la Comissió de Seguiment s'havien acordat unes accions amb calendari concret per a solucionar cada element generador de molèsties. Un calendari que fins i tot s'ha avançat molts mesos. Però no n'hi ha prou. Vist tot plegat, ens sembla que no és suficient. Hem decidit emprendre accions molt més contundents. Amb l'esperit d'accelerar al màxim possible la solució. En aquest sentit cal dir que, des de divendres passat, dia 21, hem traslladat un avís a l'empresa per a què resolgui els problemes en un màxim de 15 dies. Si no fos així, emprendrem totes les accions d'altre tipus que estiguin en les nostres mans.  Al mateix temps, en el mes de juny es va instar al departament de Territori i Sostenibilitat, Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic a que prengués les mesures oportunes per instar a l’empresa a resoldre definitivament totes les incidències, atès que és precisament la Generalitat l’administració competent, donades les característiques de l’empresa, ja no només en concedir els permisos d’activitat, sinó i sobretot, d’exercir les funcions inspectores i sancionadores que corresponguin. Ens consta que des de la Generalitat ja s’estan fent els procediments corresponents. Mentrestant, com des de fa mesos, hem seguit amb el control acústic, fruit del qual, s'ha detectat que se sobrepassen determinats valors i per tant, es procedeix a sancionar la fàbrica. En definitiva, volem transmetre tota la nostra voluntat de resoldre la problemàtica. Fent el que faci falta. Volem que això s'acabi tant o més que tothom.