Sarrià de Ter

El Grup Municipal d'ERC-SDT finalitza la 5a Edició de les Reunions de Barri

Aquestes reunions es convoquen a finals d'any per tal de poder entrar les propostes dels veïns i veïnes abans de l'aprovació dels pressupostos de l'any següent.
La política és l'art de gestionar la caixa comuna que tots els ciutadans omplen amb els seus impostos. Els partits polítics quan dissenyen el seu programa de govern, fan les diferents propostes de despesa i inversió en funció de les necessitats que ells creuen que el poble necessita. Tanmateix, estructuren el seu projecte de govern tenint en compte els seus valors socials i culturals.

Fruit d'aquesta barreja, de necessitats veïnals i defensa d'un model social i cultural, el grup municipal d'ERC-SDT posa l'enfocament de la seva visió en el conjunt de mirades que els veïns han manifestat en les diferents entrevistes i reunions que s'han fet. El programa electoral amb el qual ERC-SDT es va presentar a les darreres eleccions constava d'onze capítols que signifiquen onze missions per millorar la qualitat de vida els sarrianencs i sarrianenques. En el seu conjunt, tenim 61 objectius a realitzar.

Recollits en les enquestes que vàrem fer els mesos anteriors a la data dels comicis electorals. Tots ells realitzables i consensuats amb els veïns, associacions i entitats del poble. Per tant,objectius convenients per totes les persones que viuen al municipi. Un cop constituït l'equip de govern i aprovat el cartipàs, l'alcalde, Narcís Fajula i els cinc regidors i regidores han començat a treballar en cadascun dels punts acordats en el projecte de govern.

Dins l'àrea de participació, transparència i comunicació, concretament en els punts 56 i 57, vàrem adquirir el compromís de promoure la participació ciutadana i reforçar la comunicació entre l'equip de govern i els veïns i veïnes. Així ho hem començat a fer. Ho hem fet amb les reunions amb el regidor de barri. Abans d'entrar en matèria cal puntualitzar que enguany ha estat un any extraordinari a Sarrià de Ter. Voltant les dates de Sant Joan, el mes de Juny, vàrem inaugurar la Vil·la Romana. Aquest mes de setembre passat hem estrenat Institut de formació secundària. Aquests fets han provocat un augment del moviment de persones i vehicles en els barris del Pla de l'Horta, Pla dels Vinyers i Sarrià de Dalt-Pla dels Socs. Per aquest motiu, el Pla de Mobilitat ha estat un dels temes presentats en aquestes trobades amb el regidor de barri.

Aquest pla començarà en el barri del Pla de l'Horta, ja que és el barri més afectat per les noves infraestructures. Més endavant, s'acabarà implantant en tot el terme municipal. Dit tot això, que no és poc, podem dir que les reunions amb els diferents regidors han estat molt productives. La participació veïnal ha estat de les més altes que hem tingut. N'hem convocat 5, una a cada barri, Sarrià de Dalt-Pla dels Socs, Pla dels Vinyers, Pla de l'Horta, La Rasa i Sarrià de Baix.

El diàleg entre els components de l'equip de govern i els veïns i veïnes participants ha estat fluid i profitós. Per part de l'Ajuntament s'han comunicat, a més del Pla de Mobilitat, punt 32 del nostre programa, la recollida selectiva de les deixalles porta a porta, l'estat de la via verda que passarà per Sarrià de Ter, punt 33, la nova ordenança de guals, el canvi d'enllumenat cap a la tecnologia led, punt 21, i les taules mediambientals. Tanmateix, un cop explicats els punts anteriorment exposats, les persones assistents varen manifestar les seves inquietuds i fer propostes de millora a cada barri.  El regidor de barri va prendre bona nota i moltes de les inquietuds manifestades es varen començar a posar en marxa l'endemà mateix de la reunió.

El nostre compromís es fonamenta en els fets. Som de pensament estoic. Som el que fem.