Sarrià de Ter

Accions contundents de l'Ajuntament vers les incidències de la Paperera de Sarrià

Benvolguts veïns,

Som conscients de les molèsties que, fins aquest moment, està causant la indústria paperera al nostre poble. En som plenament conscients, entre d'altres coses, perquè també les percebem nosaltres i les nostres famílies.

Les problemàtiques es resoldran. Segur. Farem que sigui així. Perquè ens interessa a tots. I estem fem tot el que cal per a què sigui el més ràpid possible. Fins ara, a través de l'Ajuntament i la Comissió de Seguiment s'havien acordat unes accions amb calendari concret per a solucionar cada element generador de molèsties. Un calendari que fins i tot s'ha avançat molts mesos.

Però no n'hi ha prou. Vist tot plegat, ens sembla que no és suficient. Hem decidit emprendre accions molt més contundents. Amb l'esperit d'accelerar al màxim possible la solució. En aquest sentit cal dir que, des de divendres passat, dia 21, hem traslladat un avís a l'empresa per a què resolgui els problemes en un màxim de 15 dies. Si no fos així, emprendrem totes les accions d'altre tipus que estiguin en les nostres mans.

Al mateix temps, en el mes de juny es va instar al departament de Territori i Sostenibilitat, Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic a que prengués les mesures oportunes per instar a l’empresa a resoldre definitivament totes les incidències, atès que és precisament la Generalitat l’administració competent, donades les característiques de l’empresa, ja no només en concedir els permisos d’activitat, sinó i sobretot, d’exercir les funcions inspectores i sancionadores que corresponguin. Ens consta que des de la Generalitat ja s’estan fent els procediments corresponents.

Mentrestant, com des de fa mesos, hem seguit amb el control acústic, fruit del qual, s'ha detectat que se sobrepassen determinats valors i per tant, es procedeix a sancionar la fàbrica.

En definitiva, volem transmetre tota la nostra voluntat de resoldre la problemàtica. Fent el que faci falta. Volem que això s'acabi tant o més que tothom.

Anem fent tots els passos que pertoquen i estan a les nostres mans. I es probable que això no sigui percebut així fins que es resolgui. Entenem el malestar i crispació. Ho entomem com a representants municipals que som. Tanmateix, insistim, ningú més que nosaltres vol que desapareguin els problemes de sorolls i olors.

Roger Torrent i Ramió
Alcalde de Sarrià de Ter