Sarrià de Ter

Totes les notícies

La bona gestió permet fer una Modificació Pressupostària per valor de 447.436€

L'equip de govern ha pogut afegir aquesta quantitat de diners gràcies a Liquidació del 2018. En el Ple Ordinari del mes de Juliol celebrat el passat dia 24 a l'Ajuntament de Sarrià de Ter, es va aprovar amb 11 vots a favor (ERC, PAS i PSC) i 2 abstencions (JxS i C's) la segona modificació pressupostària d'enguany. En aquesta ocasió puja a 447.436 € provinents del romanent de l'exercici anterior. L'equip de govern ha volgut destacar que gràcies a la bona gestió a nivell econòmic feta en anys anteriors, ara es poden permetre fer aquestes inversions i millores sense haver de  demanar crèdit a entitats bancàries. Majoritàriament hi ha dos blocs que s'emporten la major quantitat d'inversió. D'una banda 150.000 € destinats a les obres del dia a dia de manteniment i senyalització, obres i serveis urbans, clavegueram i jardins. Algun imprevist que ha obligat a fer actuacions d'urgència i les inclemències meteorològiques han obligat a realitzar obres que no estaven previstes. Per tal també d'afrontar algunes millores a l'entorn del nou institut i per tenir les esquenes cobertes en cas d'alguna altra  necessitat, s'ha ampliat la partida pressupostaria fins a aquesta xifra. El segon gran bloc va destinat a les reformes de l'Escola Montserrat. El manteniment de l'edifici correspon al consistori municipal, i per aquest motiu any a any es van fent inversions. En aquesta ocasió, però, es farà més a fons i es treballarà en diferents punts de l'edifici, sobretot per eliminar problemes de seguretat cap als seus usuaris. El cost s'ha pressupostat en 140.000 €.  La tercera partida en ordre de quantitat és la corresponent a Govern Obert i Transparència, amb una inversió de 49.297 €. Correspon a dos projectes per tal d'acostar el dia a dia de l'Ajuntament a tots els veïns i per a facilitar l'accés d'aquests a tota la documentació i informació. D'una banda s'instal·larà un sistema de videostreaming i videoacta que permetrà seguir en directe els Plens Municipals amb imatge i so, des de qualsevol dispositiu amb internet.

Cartipàs Municipal Ajuntament Sarrià de Ter

El cartipàs de l'Ajuntament de Sarrià de Ter, pel mandat 2019 - 2023, estructura l’organització del govern municipal d’acord amb la següent distribució de càrrecs, àrees i regidories:   1. Alcaldia: Narcís Fajula i Aulet. Portarà les àrees de: Territori, Serveis Públics, Urbanisme, Mobilitat, Seguretat Ciutadana, Protecció Civil i Taula de gestió dels impactes mediambientals.   2. 1a Tinença d’alcaldia: Encarna Jiménez Yeste. Portarà  l’Àrea de Serveis a les Persones. 3. 2a Tinença d’alcaldia: Jordi Estefanell i Medina. Portarà  l’Àrea de Cultura.   4. 3a Tinença d’alcaldia: Desirée Arasa i Jiménez. Portarà l’Àrea de Desenvolupament Local.   5. 4a Tinença d’alcaldia: Josep M. Santiago i González Portarà. l’Àrea de Govern Obert.  Aquests són els quatre tinents d’alcalde, que són els que configuren, juntament amb l’alcalde, la Junta de Govern Local. Les funcions de la Junta són les que delega el Ple i l'alcalde. El nombre màxim de membres de la Junta de Govern és un terç dels regidors. Els altres regidors, amb delegacions de govern que no són membres de la Junta, poden ser convidats per l'alcalde, però hi assisteixen amb veu i sense vot.    La Comissió Delegada de Regidors    L’Alcalde delega, en el conjunt dels regidors que formen part del Govern municipal, les àrees de govern per àmbits de treball. Cada regidor i regidora té la responsabilitat de liderar cadascuna d’aquestes àrees i gestionar-ne el seu dia a dia. Per coordinar-se, els regidors conjuntament amb els tinents d’alcalde i l’alcalde es reuneixen un cop per setmana en la Comissió Delegada de Regidors.  Per aquest mandat, les delegacions i els/les responsables són els/les següents:    ● Serveis socials, Gent Gran i Salut: Desirée Arasa i Jiménez ● Igualtat: Raquel Sala i Rodríguez ● Esports: Josep M. Santiago i González   ● Dona: Raquel Sala i Rodríguez ● Cultura: Jordi Estefanell i Medina ● Festes: Jordi Estefanell i Medina ● Joventut: Raquel Sala i Rodríguez ● Ensenyament: Encarna Jiménez Yeste  Medi Ambient: Raquel Sala i Rodríguez ● Ocupació, Promoció i Desenvolupament Local: Raquel Sala i Rodríguez ● Administració i Personal: Desirée Arasa i Jiménez ● Participació i transparència: Josep M.

Lourdes, Texll, Imma i Josep Maria

Si som republicans és perquè estem convençuts que la República és el millor instrument per donar respostes a les demandes dels nostres conciutadans. És el millor instrument per construir la comunitat. De fet, per això treballem. I ho fem amb honestedat pensant sempre amb el bé comú. Dedicant-hi una part important de les nostres vides, restant temps a estar amb les nostres famílies. Això és el que han fet la Lourdes, la Txell, l'Imma i en Josep M. Pensar i treballar pel seu poble. Per millorar la seva comunitat, que vol dir, millorar les condicions de vida dels seus veïns i veïnes. Volem agrair el seu esforç sincer i compromès. Les hores i els maldecaps que els ha suposat. Però sobretot volem agrair-los el fet que hagin estat uns grans companys i companyes, uns excel·lents regidors i regidores del seu poble. Han dignificat la política municipal. Segur que seguireu ajudant treballant per un Sarrià de Ter millor i la República dels nostres fills. Gràcies per la feina, Gràcies per ser-hi, Gràcies per el vostre compromís.

EXPOSICIÓ FOTOGRÀFICA DE PARLEM DE SARRIÀ A LA SALA DOLORS XABÉ

El proppassat divendres dia 7 de juny es va inaugurar l’exposició fotogràfica de la revista Parlem de Sarrià  a la sala Dolors Xabé de Sarrià de Ter.   Parlem de Sarrià és un magazine de publicació trimestral que té per objectiu reflectir les activitats culturals, artístiques, recreatives i esportives de Sarrià de Ter. Parlem de Sarrià és, doncs una revista escrita en llengua catalana que s’edita des de fa 25 anys amb la finalitat de combinar la informació i la cultura locals amb la divulgació cultural d’abast més ampli. Sota l’emblema de GERDS de TER, entitat cultural que edita la revista, interacciona un grup de persones, dones i homes, vinculades amb el present, passat i el futur de Sarrià de Ter. És per aquesta raó que un dels objectius generals del grup és el de la divulgació i promoció culturals en totes les seves vessants, sigui a través de les publicacions, les conferències, els concerts, les exposicions o la promoció teatral. El grup sarrianenc GERDS de TER, és doncs, una entitat amb seu al municipi de Sarrià de Ter, sense ànim de lucre la finalitat de la qual és la divulgació de la cultura des d’una perspectiva local vers una projecció a tots els temes de la cultura global. En aquest cas, dues entitats sarrianenques han unit esforços per exposar un conjunt de fotografies que recullen els principals fets socials, culturals i esportius escaiguts a Sarrià de Ter en els darrers anys. És a dir, les fotografies més significatives del fons editorial fins la revista número 100. Tanmateix s’ha fet el reconeixement fotogràfic als seus protagonistes.

Inauguració de Biciescapa a Sarrià de ter

Fa proximadament un any i mig quan en Ramon Escapa es va adreçar a l’Ajuntament per tal de parlar-nos del projecte que s’havia proposat portar a terme a Sarrià de Ter ,ens va motivar i engrescar, però certament no coneixíem la seva història ni la seva perseverança . Ens vàrem informar i vàrem anar a conèixer el projecte que feia mes de 30 anys que estava en marxa a Sabadell i l’havia convertit en un dels espais de referència de la bicicleta. Des de Erc i dins les nostres possibilitat, l’evolució del projecte i la creació de un espai únic, a Girona, on poder viure el món de la bicicleta ahir 30 de Maig del 2019 va ser la culminació . Des de Erc creiem fermament amb l’Espai Biciescapa de Girona l’impuls per seguir convertint Sarrià de Ter un espai de referència esportiu i de transformació de un espai que es va inicial al 1870 amb la primera fàbrica de Paper Sarrià de Ter.