Segarra

Totes les notícies

Sant Guim substitueix l’enllumenat dels nuclis agregats del municipi⁣

⁣L’ajuntament de Sant Guim de Freixenet substitueix l’enllumenat públic de tots els nuclis del municipi, a excepció de Sant Guim.⁣ Així, les poblacions d'Altadill, Amorós, Castell de Santa Maria, Freixenet de Segarra, la Rabassa, La Tallada, Masies de Melió, Sant Domí i Sant Guim de la Rabassa passaran a utilitzar enllumenat de baix consum. A part de la substitució dels 280 punts de llum les actuacions també aniran dirigides al manteniment i adaptació del quadre elèctric, amb instal·lació de rellotges astronòmics.⁣ El pressupost total de l'actuació és de 83.319€, que estarà finançada per la Diputació de Lleida, mitjançant fons FEDER i del Pla de Dinamització Territorial de Presidència de la Generalitat. Segons Francesc Lluch, alcalde de Sant Guim de Freixenet, es tracta d'un 'canvi que repercutirà de forma positiva en els percentatges d’estalvi dels veïns i veïnes del municipi i serà una bona política en benefici de la sostenibilitat'.⁣ ⁣

FOTO: Consell Comarcal de la Segarra

El Consell Comarcal adquireix dispositius GPS per a persones que viuen en entorns de violència.

El Consell Comarcal de La Segarra ha adquirit 10 dispositius de GPS per a persones que viuen en entorns de violència i conflicte. Aquests aparells, que disposen de trucada d’emergència, són 8 dispositius en forma de penjoll i dos rellotges que permeten que la persona en situació de risc pugui emetre un senyal d’ajuda en situació de perill. Aquest servei  forma part de les actuacions de l'àrea del Servei d’Informació i Atenció a les Dones, i és possible gràcies a la coordinació entre el Departament de Treball Social i Famílies i l’Institut Català de les Dones.  El president del Consell Comarcal de la Segarra, Francesc Lluch, ha manifestat que aquest mecanisme 'està pensat per a tota mena de perfils en situació de risc, com per infants i joves que viuen en entorns de conflicte, i es tracta d'una eina que pretén millorar l’atenció als col•lectius que pateixen directament o indirectament la violència de gènere'. 'Es tracta d'una iniciativa pensada per a donar resposta a la voluntat de posar al centre la persona i el seu entorn, i actuar preventivament amb els col•lectius de risc'.

Sant Guim de la Plana arranja els camins rurals de tot el municipi

L'Ajuntament de Sant Guim de la Plana ha dut a terme una actuació de millora de tota la xarxa de camins del municipi. Aquesta tasca, imprescindible per a fer front a la campanya agrícola d'estiu en condicions, ha estat necessària degut al mal estat dels camins com a conseqüència de les pluges de la pasada primavera. Igualment, s'ha dut a terme el desbrossat de les carreteres de Vicfred i de Comabella.  Aquestes intervencions han tingut un pressupost de 11.800€ per a l'arranjament de camins, que serà finançat pel Pla de Camins de la Diputació de Lleida, i de 3.400€ per a la part del desbrossat de carreteres, finançat en bona part per l'Àrea Tècnica de la Diputació de Lleida i la resta a través de fons propis.

Oriol Junqueras es reuneix amb alcaldies de Ponent

L'Oriol Junqueras va obtenir divendres el tercer grau penitenciari. Poc després es va desplaçar a la demarcació de Lleida per a mostrar el suport a alcaldes i alcaldesses d'ERC i copsar de primera mà la situació derivada de crisi de la pandèmia de la Covid-19. La reunió, a la que van assistir alcaldies d'Esquerra de la Federació de Lleida, entre elles el Paer en Cap de Cervera, Joan Santacana, i diversos representants polítics de la demarcació, va tenir lloc al castell de Ciutadilla.

Chakir el Homrani visita la Paeria de Cervera

El conseller Chackir el Homrani visita la Segarra

El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, ha visitat aquest dijous la Segarra. Durant la jornada, que ha estat la primera visita oficial a Cervera, ha estat rebut pel Consistori Municipal a la Sala de Plens de la Paeria, on ha signat el Llibre d’Honor, i posteriorment ha visitat els joves que participen al Camp de treball “Grafitis inclusius” a l’avinguda de l’Esport, una activitat que segons el Homrani, és “important per garantir els drets dels infants i adolescents i gaudir del lleure després dels mesos de confinament”. Els joves que participen en aquest camp de treball duen a terme intervencions d’art urbà sobre un mur de pedra de més de 200 metres a l’avinguda de l’Esport, pinten un mural dedicat a la igualtat, l’esport i la inclusió., i participen en el dia a dia de les activitats que es fan a la Casa Dalmases i el Centre Ocupacional l’Espígol. El Camp de treball està organitzat per la Direcció General de Joventut i la gestió va a càrrec de la cooperativa de lleure Quàlia del Grup Alba. El conceller de Treball, Afers Socials i Famílies, el Homrani ha manifestat que “el treball conjunt entre la Generalitat i la Paeria de Cervera permet tirar endavant en polítiques socials, d’igualtat i ocupació, les quals no serien possibles sense arrelament al territorio, doncs els dos ens compartim l’objectiu de construir una comunitat diversa i cohesionada”. Seguidament, el Homrani ha visitat el Consell Comarcal de la Segarrai en concret l'Àrea de Promoció Econòmica, presentant-li el "Pla Estratègic per al Desenvolupament Local i l'Ocupació de la comarca: Segarra 2025". El conseller ha valorat positivament el treball d’elaboració del pla estratègic del Consell Comarcal de la Segarra, i ha remarcat que és la ‘millor eina per a poder prioritzar les polítiques públiques al territori’. “Fer-ho de forma participativa sempre assegura que allò que es faci sigui revertit positivament al territori”.

Rosa Mas i Joan Santacana, escollits presidenta i secretari general de l’executiva de la Federació Comarcal d’ERC a la Segarra

La Federació Comarcal d’Esquerra Republicana de Catalunya a la Segarra ha celebrat aquest matí el congrés en el que s’ha escollit la nova permanent comarcal. El congrés, al que la militància ha pogut assistir de forma presencial o telemàtica, ha tingut lloc al Centre Obrer de Cervera, i ha escollit Rosa Mas com a presidenta i Joan Santacana com a secretari general de l’esmentada executiva comarcal. Gairebé una trentena de militants han participat en aquesta convocatòria d’ERC a la Segarra, aprovant per unanimitat la candidatura encapçalada per Mas, que ja ha exercit de presidenta comarcal durant el darrer any i mig, i per  Santacana.   La seva candidatura, una llista paritària formada per 6 homes i 6 dones, consta amb representació diversa i plural de membres provinents del món municipalista, així com també de representants de la militància de base d’Esquerra Republicana de Catalunya a la Segarra, està formada per Ramon Armengol, com a secretari d’Organització, Francesc Lluch, com a secretari d’Administració i Finances, Pilar Subarroca, com a secretària d’Imatge i Comunicació, Verònica Serrulla, com a secretària de les Dones, Joan Noguera, secretari de Política Municipal, Virginia Coman, secretària de Ciutadania, Ramon Castelló, secretari de Transició Ecològica, Xavier Pintó, secretari d’Acció Política, Àngels Bacardit, secretària de Salut i Afers Socials, i Montserrat Farrera, secretària de Política Cultural i Turisme.  L’objectiu de la nova permanent comarcal serà el d’apropar la tasca política d’ERC a la ciutadania i potenciar-ne la implantació arreu de la comarca, per a consolidar-la com a primera força i referent polític a la Segarra. Mas, ha destacat que ‘partim del compromís de desenvolupar la tasca des de l’executiva comarcal i de fer-ho des de la defensa dels valors republicans, com són la igualtat, l’honestedat, la transparència, la perspectiva del bé comú, i el convenciment absolut, que la política és una eina al servei de les persones per a millorar el seu benestar’.

Un arc de Sant Martí a cada balcó

Passos de vianants pintats amb l’arc de Sant Martí. Balcons amb banderoles multicolors. Motius diversos que, amb imaginació, simbolitzen el compromís amb els drets i les llibertats del col·lectiu LGTBI. Motius que, enguany, també denuncien la repressió a l’estat espanyol. Fa poques setmanes es coneixia la resolució del tribunal Suprem que sentenciava que exhibir banderes no oficials a l’exterior dels edificis públics és il·legal, “encara que no substitueixin, sinó que concorrin, amb la bandera d’Espanya i les altres legalment o estatutària instituïdes”. Res de nou. A Catalunya ja sabem per experiència, que això de les banderes, banderoles o cartells reivindicatius no agrada. És allò que ja fa temps denunciava l’Ovidi Montllor, hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense. Perquè molt sovint, per molt que els missatges siguin un clam a la democràcia, en defensa dels drets i les llibertats, la intolerància, que no té parles, colors, ni accents, actua purament amb voluntat repressora i odi a la diversitat. Aquest 28 de juny, 51 anys després dels fets d’Stonewell, en què un 28 de juny de 1969 la policia va irrompre a un punt de trobada habitual del col·lectiu a Nova York i es van desencadenar un seguit de revoltes, data que va esdevenir el moment fundacional del moviment LGTBI, la bandera de l’arc de Sant Martí, ha onejat més que mai. I si durant dècades les mobilitzacions i reivindicacions del col·lectiu de lesbianes, gais, trans i bisexuals han servit per avançar en la conquesta de drets i llibertats, enguany també ha lluït com a denuncia de la repressió contra tots els drets i llibertats, més enllà d’aquest col·lectiu. Però si ens centrem en les reivindicacions del 28 de juny, al nostre país malauradament es visibilitza una realitat, i és que encara queda molta LGTBIfòbia. La discriminació i la violència que pateix aquest col·lectiu és ben palesa a la nostra societat i és per això des d’Esquerra Republicana cada any ens sumem a la mobilització, en record dels fets d’Stonewall, per reivindicar el compromís en la lluita contra la discriminació i l’estigma que pateixen les persones a causa de la seva orientació sexual o identitat de gènere, per denunciar la repressió i la violència que pateixen les persones LGTBI, per visibilitzar el col·lectiu LGTBI i perquè, en definitiva, creiem fermament que hem d’avançar cap a una República respectuosa amb la diversitat sexual.

Aprovats els ajuts de la Diputació de Lleida per als serveis d’urgència social i teleassistència dels consells comarcals

El Ple telemàtic de la Diputació de Lleida, va aprovar el passat dijous 18 de juny, el Pla econòmic per al finançament dels serveis socials bàsics de teleassistència i prestació d’urgència social dels consells comarcals de l’anualitat 2020, per un valor total de 901.000 €, davant l'increment de despesa que han hagut d'assumir aquests en l'atenció social de persones vulnerables amb la crisi sanitària. Els ajuts es reparteixen en funció dels aparells de cada comarca, pel que fa a la teleassistència i en base al número d’habitants pels ajuts d'urgència social. Així, 41.440 € arribaran a la nostra comarca de La Segarra. També, es va aprovar el Pla de Cooperació Municipal per fer front a les despeses de funcionament de les llars d’infants de titularitat municipal del curs 2018-2019 per un valor de 3.431.900 €,  amb 107.300 € per als municipis de La Segarra que tenen llar d’infants municipals, els quals són Guissona, Plans de Sió, Ribera d’Ondara, Sanaüja, Sant Guim de Freixenet, Sant Ramon i Torà. Aquest Pla incrementa l’aportació de la Diputació de Lleida al finançament del funcionament de les llars d’infants fins arribar als 1.000 € per alumne, tenint en compte que la crisi sanitària provocada per la Covid-19 ha suposat un increment de les despeses dels ens locals i també una disminució dels ingressos derivats de les taxes i preus públics. La distribució dels diners es fa en funció de la mitjana d’alumnes matriculats en cada llar d’infants de titularitat municipal durant el curs escolar 2018-2019. Per altra banda, el passat mes de maig, l’Institut d’Estudis Ilerdencs va aprovar un pla de subvencions especial destinat a ajudar els ajuntaments a reactivar la contractació d'activitats culturals que han estat bruscament aturades a causa de la pandèmia de la Covid-19 i les mesures de confinament, unificant  diverses línies d'ajuts anteriors en una convocatòria d'un milió i mig d'euros que s'abonarà als ajuntaments, entitats menors descentralitzades i consells comarcals en la modalitat de pagament avançat.

Joan Santacana: ‘Serem un equip de govern d’esquerres i independentista on la presa de decisions polítiques serà per consens de totes les regidores i regidors que en formen part’

Esquerra Republicana de Catalunya – Moviment d’Esquerres i la Candidatura d’Unitat Popular-Amunt composaran el nou Equip de Govern de Cervera   El nou paer en cap, Joan Santacana, acompanyat dels membres del seu grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya – Moviment d’Esquerres, Mercè Carulla, Ricard Vicente i Meritxell Ramon i dels regidors del grup de la Candidatura d’Unitat Popular – Amunt, Mireia Brandon i Jordi Pons, han presentat aquest migdia el nou govern de la paeria de Cervera.   Aquests dos grups han anunciat avui que constituiran un govern estable i cohesionat en minoria a l’Ajuntament cerverí per als propers tres anys i que esdevindrà ‘un govern d’esquerres, on la presa de decisions polítiques serà per consens de totes les regidores i regidors que en formen part’. Alhora que es comprometen a ‘treballar per assolir un benestar social transversal i a fer-ho des de l’esfera pública, que permet un repartiment més equitatiu dels recursos, davant de l’esfera privada que genera massa sovint privilegis i desigualtats’.   Per Santacana és cabdal escoltar la veu de les cerverines i els cerverins, ‘la Paeria planificarà sense apriorismes, actuant de baix cap a dalt, i en estreta col·laboració amb les lluites socials i la defensa del territori, i amb els moviments veïnals i populars de Cervera’. Es precisament per aquest motiu que un dels punts concrets del d’aquest govern d’ERC-MES I CUP-Amunt serà la creació de fòrums de participació a nivell institucional i social.   De la mateixa manera també ha manifestat que el nou govern que presideix treballarà al costat del centenar de treballadors i treballadores de que disposa actualment la Paeria ‘que són els que realment fan que la maquinària municipal funcioni, mentre nosaltres només diem com ha de funcionar; vull reconèixer la seva feina i espero que puguin trobar en nosaltres el suport necessari per què la puguin dur a terme de la millor manera possible’.