Segarra

Totes les notícies

El Consell Comarcal de la Segarra aprova els pressupostos per a l'exercici 2020

El Consell Comarcal de la Segarra va aprovar els pressupostos per a l’exercici 2020 aquest passat dimecres dia 12 gràcies a l’abstenció de la consellera comarcal de la CUP i de dos membres de l’equip de Junts x Catalunya.   Segons el president del Consell Comarcal de la Segarra, Francesc Lluch, la tramitació d’aquesta proposta econòmica ha estat possible gràcies a l’acord a què ha arribat l’equip de govern amb Junts x Catalunya, un acord que ‘permetrà reduir el dèficit de la institució comarcal en 15.000 € i per tant, reduir l’aportació que han de fer els ajuntaments de la comarca per a eixugar-lo’. En aquest sentit, s’ha reduït el salari de la gerència comarcal de 42.000 € a 38.500 €, la retribució del vicepresident 1er de 21.000 € a 18.000 €, i les assignacions per assistències als plens del Consell Comarcal, que passaran de 165 € a 140 € i a les juntes de Govern, que es redueixen de 165 € a 90 €. Les quantitats que es percep per assistència al Consell d’Alcaldes, òrgan consultiu del Consell Comarcal, es mantenen en 165 €. Per a Joan Santacana, conseller comarcal responsable de l’àrea de serveis de règim intern, ‘queda clara, doncs, la ferma voluntat, el compromís i la implicació de l’equip de govern del Consell Comarcal de la Segarra per tirar endavant la comarca, sacrificant les seves retribucions i afrontant els reptes de governar amb minoria, situació que es contraposa a les retribucions en àmbits sense responsabilitat de govern, com és el consell d’alcaldes, que no es veuen afectades’.  Joan Santacana ha manifestat que ‘es podria haver optat per altres fórmules més solidaries, amb més implicació per part de tots, però aquesta ha estat la posició de l’equip de Junts x Cat, que en definitiva i sense tenir cap responsabilitat de govern manté amb poques variacions les seves retribucions, en detriment de les que rebrà l’equip de govern’. A proposta del grup de Junts x Cat, també es va proposar la reducció de les assistències a la junta d’administració de l’empresa de Gestió d’Aigües de la Segarra, proposta, que paradoxalment, només va rebre el suport dels consellers i conselleres d’ERC i la CUP, atès que tot el grup de Junts x Cat es va abstenir.

Joan Santacana i Verònica Serrulla, nous representants de la Segarra a l'executiva de la Federació Regional d'ERC de Lleida

La Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya escull a Miquel Serra com a president i a Montserrat Fornells com a secretària general. Joan Santacana i Verònica Serrulla representen a la comarca de la Segarra, com a secretari de Coordinació Sectorial i com a secretària de les Dones   Els prop de 200 militants que han assistit al Congrés de renovació dels càrrecs de l’Executiva Regional de la Federació de Lleida d’Esquerra Republicana que s’ha celebrat avui a la localitat de Sant Martí de Maldà han donat el seu suport, per pràctica unanimita, a la candidatura unitària encapçalada per l’exalcalde d’Alcarràs, Miquel Serra, com a president, i l’alcaldessa de Vilanova de l’Aguda i diputada al Parlament de Catalunya, Montserrat Fornells com a secretària general.   Els dos candidats, que es rellevaran els càrrecs a partir de 2022, han presentat una llista, formada per dos militants de cada comarca de la demarcació de les sis comarques de la demarcació i dos més en representació de la secció local de Lleida pel seu volum de militant, totalment paritària com exigeixen els estatuts de la formació política aprovats el darrer 21 de desembre en un Congrés Nacional celebrat a Barcelona.   Així doncs, la Segarra serà representada a l’Executiva Regional de la Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana per la regidora de Guissona Verònica Serrulla, que assumeix la secretaria de les Dones i pel cap de l’oposició i portaveu de la formació republicana a la Paeria de Cervera, Joan Santacana que serà al capdavant de la secretaria de la secretaria de Coordinació Sectorial.   Més Ponent, més país, Sumem pel Territori és el nom d’aquest projecte polític que el mateix Santacana ha qualificat de molt encertat ‘en un moment de país complicat en el qual és més necessari que mai, que unim esforços al nostre territori, per seguir enfortint el projecte municipal i conjuntament puguem ajudar a traçar un projecte polític per Ponent i pel país que ens porti a la República catalana’.

El Grup Municipal d’ERC-AM de Guissona presenta el seu butlletí semestral

El Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya – Acord Municipal a Guissona ha publicat el butlletí corresponent al primer semestre de legislatura, per tal de donar a conèixer la feina que els regidors i regidores del grup han dut a terme en aquest període.  El podeu trobar al següent enllaç:  http://locals.esquerra.cat/documents/butlletins/guissona-butlleti-gussona-7-pdf

Francesc Lluch escollit secretari de l’Associació d’Iniciatives Rurals de Catalunya (ARCA)

El president del Consell Comarcal de la Segarra i alcalde de Sant Guim de Freixenet, Francesc Lluch, ha estat escollit recentment secretari de la Junta Directiva de l’Associació d’Iniciatives Rurals de Catalunya (ARCA).  Lluch forma part d’aquesta organització en representació del Consorci per al Desenvolupament de la Catalunya Central, Grups d’Acció Local al que està adscrita la comarca de la Segarra. ARCA és la xarxa regional de desenvolupament rural de Catalunya, una entitat que dóna suport i representa als 12 Grups d'Acció Local catalans encarregats del Desenvolupament Local Participatiu LEADER, que té com a objectiu ‘ser l’òrgan de coordinació de tots els grups de treball que gestionen aquests fons de desenvolupament europeus, uns fons dissenyats per a dinamitzar el món rural i impulsar-ne la diversificació econòmica, crear llocs de treball, fomentar l’arrelament al món rural’, segons manifesta Francesc Lluch. Un dels objectius d’aquests programes s’emmarca dins l’àmbit de la sostenibilitat, així ‘treballen per a mitigar el canvi climàtic i per a la protecció dels recursos naturals, així com també pretenen estimular la innovació i la transferència de coneixements en el sector agroalimentari, un sector molt important a les nostres contrades’. Francesc Lluch remarca que ‘en aquests moments està oberta la cinquena convocatòria per a la diversificació econòmica de les zones rurals Leader, adreçada principalment a actuacions per la millora dels processos de transformació i comercialització dels productes agraris, la creació i desenvolupament de microempreses i PIMES, el foment d’activitats turístiques, i la conservació i millora del patrimoni rural’. Els ajuts destinats a aquesta convocatòria 2014-2020 tenen un pressupost de 7.6 milions d’euros a càrrec d’una partida del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya i estan cofinançats pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

Participants a l'Instawalk al pessebre vivent de Sant Guim de la Plana

Lluch: ‘El pessebre de Sant Guim de la Plana és un reflex de la nostra identitat, un nexe d’unió entre la gent de la comarca i un motor de promoció dels valors que ens distingeixen’

El president del Consell Comarcal de la Segarra, Francesc Lluch, la consellera comarcal responsable de l’àrea de turisme, Montserrat Farrera i l’alcalde de Sant Guim de la Plana, Josep Llobet, acompanyats d’altres representants polítics, han visitat aquest dissabte dia 28 el pessebre vivent de Sant Guim de la Plana. La visita s’emmarca dins de la trobada de més de 50 instagramers promoguda pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i per l’Àrea de Turisme del Consell Comarcal de la Segarra. Josep Llobet, alcalde de Sant Guim de la Plana, ha donat la benvinguda al grup d'instagramers, que també han visitat el castell de Vicfred, fent una presentació del municipi i dels seus principals recursos. Llobet ha destacat que el ‘pessebre és una activitat que atreu el turisme de proximitat i un element que consolida la identitat del territori’. Així mateix, ha remarcat ‘la situació geogràfica del municipi, doncs Vicfred és un mirador espectacular d’aquestes contrades’. Montserrat Farrera, responsable de l’Àrea de Turisme del Consell Comarcal de la Segarra, ha destacat que ‘el pessebre dels oficis de Sant Guim de la Plana, és un element més de la nostra riquesa cultural, clau per a desenvolupar un turisme de qualitat, i un factor singular que contribueix en l’especialització i per a diferenciar l’oferta turística de la comarca de la Segarra’.   El president del Consell Comarcal de la Segarra, Francesc Lluch, ha manifestat que la recuperació d’aquesta activitat, després d’una aturada de dos anys, ‘és una bona notícia per la Segarra, perquè aporta un atractiu turístic amb un alt valor afegit, ja que és un pessebre que ens ensenya els antics oficis, és un reflex de la nostra identitat, un nexe d'unió entre gent de la comarca, i un motor per a la promoció dels valors que ens distingeixen, els trets patrimonials, històrics, culturals i les tradicions d’aquesta terra’.   Sant Guim de la Plana, 28 de desembre de 2019

ERC la Segarra us desitja unes bones festes!

La Federació Comarcal d'Esquerra Republicana de Catalunya de la Segarra us desitja unes bones festes, amb l'esperança i la il·lusió d'un 2020 republicà, ple de drets i llibertats!  No volem deixar passar aquesta ocasió per recordar l'excepcionalitat que estem vivint un any més. Presos polítics i exiliats: us volem a casa! Salut i República!

Fornells: ‘Cal un diàleg en igualtat de condicions, però per això és necessari posar fi a la repressió que estem patint’

La Federació Comarcal d’ERC de la Segarra ha celebrat el congrés anual aquest diumenge dia 22 de desembre a Sant Guim de Freixenet, després de visitar el Sindicat Agrícola d’aquesta localitat segarrenca, un edifici modernista declarat bé cultural d’interès nacional, que fou construït el 1921 per l’arquitecte Cèsar Martinell. L’acte ha comptat amb la presència de la diputada al Parlament Montserrat Fornells.   Durant la sessió, la presidenta d’ERC a la Segarra, Rosa Mas, ha fet balanç de l’anyada política, de les darreres tongades electorals i dels objectius del pla de treball de la darrera legislatura, d’on en destaca un ‘representatiu increment de militants i amics, així com també de dones a l’estructura orgànica del partit; la tasca duta a terme per a la feminització del partit també s’ha transcrit en un increment de la presència de dones a nivell institucional’. Rosa Mas també ha destacat, en referència a la campanya de les eleccions municipals, ‘el gran esforç dut a terme arreu de la comarca, del que en destaca l’increment de les candidatures presentades, 18 de 21 municipis, l’increment regidors i regidores i de vots’.   La diputada al Parlament, Montserrat Fornells, ha destacat que ‘“ara és moment de persistir, de sumar i seguir endavant per assolir els objectius que tenim com a país, assolir la República Catalana, així com també consolidar el projecte republicà a la comarca. Fem-ho junts, coordinats i  amb fermesa, perquè serem més forts i aconseguirem el que ens proposem’. ‘Volem la independència per construir un país millor, més lliure i pròsper, per a millorar la qualitat de vida de tots els nostres ciutadans i ciutadanes’.   La republicana, fent referència a les negociacions per a la formació a l’estat espanyol, ha insistit en que ‘cal un diàleg en igualtat de condicions, però per això és necessari posar fi a la repressió que estem patint. Cal poder parlar de tot, sense condicions, per resoldre el conflicte, negociant en una taula entre iguals, entre governs, amb un calendari establert i unes garanties de compliment dels acords’.

Presentació del Pla d’Acció Comunitària Inclusiva de la Segarra

Aquest dimecres s’ha presentat el Pla d’Acció Comunitària Inclusiva de la Segarra, en un acte que ha estat presidit pel president del Consell Comarcal de la Segarra, Francesc Lluch. Aquest Pla és una eina per a donar resposta al II Pla Estratègic de serveis socials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, una eina de planificació estratègica, metodològica i operativa de les polítiques socials municipals i comarcals, que s’ha elaborat a partir d’un procés participatiu amb una participació molt diversa d’arreu de la comarca i que té com a objectiu millorar la qualitat de vida de les persones de la comarca.

Jenn Díaz: ‘En les polítiques d’igualtat és clau la lluita contra els tabús i a favor del trencament dels estereotips culturals'

La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya de Guissona ha organitzat aquest dilluns dia 16 de desembre la xerrada ‘'Contra les violències masclistes, propostes feministes'’, a càrrec de l’escriptora i diputada al Parlament de Catalunya Jenn Díaz.   L’acte, que ha estat presentat per les regidores a l’Ajuntament de Guissona Verònica Serrulla i Ester Marsol, ha versat sobre el feminisme, la violència estructural de la societat envers les dones o la discriminació que aquest col·lectiu pateix, més accentuat quan el fet de ser dona es combina amb altres condicions com la pobresa o el racisme. La diputada Jenn Díaz ha glossat sobre polítiques feministes definint que ‘la lluita a favor de la igualtat té una resistència natural que sorgeix arran de segles de domini del patriarcat, i que no és res més que una lluita de poders, una lluita per la dominació i pels espais’. Quant a les polítiques d’igualtat, Díaz ha citat experiències com el Parlament de les Dones, i ha destacat la necessitat d’intervenir sobre l’agenda política del país amb eines que puguin ‘treballar en l’elaboració de les lleis, la reforma de les que ja existeixen i les pràctiques del dia a dia al Parlament, per a que puguin esdevenir veritables polítiques d’igualtat sota els paràmetres de l’equitat i la perspectiva de gènere i, que eliminin les bases discriminatòries del sistema patriarcal’. En aquest sentit, la republicana ha explicat que aquestes iniciatives es poden materialitzar ‘per exemple tenir en compte informes d’impacte de gènere en els pressupostos, fent que les línies de subvencions en l’àmbit de la cultura tendeixin a la paritat, o impulsant que la sanitat pública tingui perspectiva de gènere, perquè les dones tenen especificitats diferents que les de l’home i les malalties ens afecten d’una manera diferent’’. La diputada ha remarcat també que a més a més, també és molt rellevant la ‘lluita contra els tabús i a favor del trencament dels estereotips culturals’.