Segarra

Cervera commemora l'Any Josep Benet

Aquest dissabte dia 19 es va iniciar el cicle d’actes commemoratius que Cervera durà a terme durant la setmana de la Isagoge, i que s’emmarquen dins la celebració de l’Any Josep Benet en motiu del centenari del seu naixement.

Els actes, organitzats per la Paeria de Cervera, el Museu Comarcal de Cervera i Òmnium Cultural Segarra-Urgell, van iniciar amb la descoberta d’una placa a la casa natal de Josep Benet, polític, historiador i editor, que fou nomenat Fill Predilecte de Cervera (1991) i guardonat amb el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes (1996) i la Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya (2000). Durant tota aquesta setmana tindran lloc un reguitzell d’actes que aniran desglossant el llegat de Benet, a través de l’exposició en moviment “La ciutat de Josep Benet” acompanyada de xerrades, una taula rodona, la projecció dels enregistraments de diversos programes de televisió i fins a una activitat infantil que versaran sobre la figura de Josep Benet.

Josep Benet i Morell (1920-2008), és una figura cabdal en la història del nostre país, destacant-ne una trajectòria vital de compromís tenaç de l’antifranquisme a primera línia des de la clandestinitat fins a la transició democràtica, i la lleialtat absoluta davant la cultura, la llengua i la memòria històrica del nostre país. Benet també va destacant en la seva activitat com a escriptor i editor.

Aquest homenatge, tan necessari com imprescindible, posa en relleu i recupera el llegat d’una personalitat que ha deixat empremta en el nostre patrimoni i que va ser l’epicentre de l’activisme en molts àmbits de la realitat catalana durant dècades del segle passat i sense el qual no es podria explicar bona part de la cultura, la política i la memòria actual del nostre país.