Segarra

El ple de la Paeria de Cervera aprova una moció de suport a l'amnistia

El ple de l'Ajuntament de Cervera, celebrat ahir dimarts 23 de març, va aprovar la moció presentada pels grups d'ERC-MES-AM, JUNTS i CUP amb els vots favorables de tots els grups excepte els dos vots contraris del grup del PSC.

La moció reclama el lliure exercici dels drets polítics i denuncia que aquest dret tingui com a única resposta la via de la justícia penal. La llibertat d'expressió, de reunió i manifestació, de participació política per mitjà de l'elecció de representants o per l'expressió directa d'una decisió, constitueixen mecanismes bàsics i essencials d'una societat democràtica.

Igualment, la moció insta a les Corts espanyoles a que aprovin una Llei d'Amnistia que, sense renunciar a l'exercici dels drets vulnerats, inclòs el dret d'autodeterminació, comporti l'extinció de qualsevol tipus de responsabilitat penal i administrativa, inclosa la del Tribunal de Comptes, per tots els actes i expressió d’unes idees, sentiments o símbols amb intencionalitat política vinculats a la lluita democràtica per l'autodeterminació de Catalunya, qualsevol que fos el seu resultat, tipificats com a delictes o com a conductes determinants de responsabilitat administrativa realitzats des de l'1 de gener de 2013 i fins el moment de l'entrada en vigor de qualsevol que sigui llur denominació i contingut. Per a la seva plena efectivitat, aquesta amnistia haurà d'anar acompanyada d'una solució efectiva al conflicte polític amb l'Estat espanyol que inclogui el reconeixement del dret d'autodeterminació de Catalunya.

La iniciativa dels grups sobiranistes, demana també la immediata posada en llibertat de les preses i presos polítics, així com que es reparin els danys causats a les persones represaliades, a les seves famílies i als col·lectius dels quals formen part, i s’hauran de preveure mesures en relació a tots els responsables de la repressió de drets fonamentals.

• Ple ordinari 23 de març de 2021