Segarra

Mercè Carulla: ‘Cal que des de les institucions s’aposti per a la implementació de Rodalies a Lleida’

El president del Consell Comarcal de la Segarra i alcalde de Sant Guim de Freixenet, Francesc Lluch, i la portaveu del grup d’ERC a la Diputació de Lleida i regidora a la Paeria de Cervera, Mercè Carulla, han participat a la reunió de la Plataforma per la millora de la línia de tren Lleida-Manresa que ha tingut lloc aquest dimarts.  La convocatòria té com a objectiu impulsar la implementació de la xarxa ferroviària de rodalies a Lleida.

La portaveu del grup d’ERC a la Diputació de Lleida, Mercè Carulla, ha manifestat que ‘cal que des de les institucions s’aposti per a la implementació de Rodalies a Lleida, per a garantir un transport públic de qualitat, sostenible i que serveixi com a eix vertebrador del territori, com a eina per a afavorir la promoció econòmica de les nostres terres i per prevenir el despoblament’. Carulla, que és regidora a la Paeria de Cervera, ha afirmat que ‘des d’ERC i com a cerverina, creiem que és una aposta necessària pel territori i per a la nostra societat. Una necessitat reclamada des de fa molt temps per la ciutadania i que ara sembla que pot arribar donar els seus fruits. Des de Diputació es vetllarà per a què es duguin a terme totes les millores anunciades a la reunió i que no es quedi només en fum’.

Per a l’alcalde de Sant Guim de Freixenet, Francesc Lluch, ‘la reivindicació de disposar d’una línia ferroviària ben connectada i eficient és històrica al nostre territori, i és una manca que cal revertir, com a mesura d’equilibri territorial i com a eina de cohesió social que proporcioni també major connectivitat i qualitat de vida a la ciutadania i millor competitivitat a les nostres comarques’. Lluch ha remarcat que ‘la millora de les comunicacions de la comarca de la Segarra és una de les prioritats del pla estratègic comarcal’.