Segarra

Totes les notícies

Bernat Solé i Diana Ribas presenten el llibre de Raül Romeva "Ubuntu. La república del bé comú".

L’eurodiputada i portaveu del grup d’ERC al Parlament europeu, Diana Riba, el conseller d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Bernat Solé i el regidor a l’ajuntament de Guissona i candidat a les eleccions al Parlament Josep Esquerra, han participat en la presentació a la Segarra del llibre de Raül Romeva “Ubuntu. La república del bé comú”, acte que s’ha celebrat via telemàtica aquest dimecres. El regidor a l’Ajuntament de Guissona i conseller comarcal, Josep Esquerra, ha donat la benvinguda i ha encetat l’acte parlant de la repressió a la que estem subjectes, que pocs dies ha tornat a materialitzar-se amb la inhabilitació per part del TSJC del conseller Bernat Solé per la seva participació en l’organització de l’1 d’octubre, i en el fet que la presentació d’un llibre del Raül Romeva, no pugui tenir la presència del propi autor. Per la seva banda, Bernat Solé, ha manifestat que el llibre ‘Ubuntu. La república del bé comú’, és un exercici de retrobament d’un mateix, o del país en sí mateix, que convida a desprendre’s de la retòrica, dels eslògans, de paraules i promeses, i pretén posar en valor tot allò inalienable, intrínsec, i a buscar l’essència del model que volem per a nosaltres i per als altres, ens convida a reflexionar sobre què necessita el país i com volem que sigui, partint del principi de l’ubuntu, un concepte africà que versa sobre la necessitat de poder assolir la felicitat només si els altres l’assoleixen’. El conseller ha defensat que la filosofia que emana d’aquest llibre, es vincula directament amb els objectius de desenvolupament sostenible que estableix l’Agenda 2030 de les Nacions Unides, una eina que ‘ha de ser la gran palanca de canvi per una política que estigui al servei de les persones’. Diana Riba, al seu torn, ha explicat que el llibre va ser escrit des de la presó, i que Romeva el va acabar just a l’inici de la pandèmia, i ha afirmat que aquesta obra ‘interpel·la a tothom, i referma el missatge de que no podem ser feliços si la gent no és feliç, no podem viure en una societat justa mentre en aquesta es donin actes de desigualtats o injustícies’.

El Consell Comarcal de la Segarra consolida per aquest 2021 els programes del Servei d’Ocupació de la Generalitat

El Departament de Promoció Econòmica del Consell Comarcal ha rebut la resolució favorable, per part del SOC, per a projectar aquest any 2021, 5 programes d’inserció laboral per un import de 490.000 € amb què donarà feina a un centenar de persones de la comarca que actualment estan a l’atur. Els programes als que accedirà el Consell Comarcal de la Segarra són el 30 Plus, Pràctiques Garantia Juvenil, el Pla de reactivació socioeconòmica, l’UBICAT i el programa Treball i Formació.Segons el regidor de Guissona i conceller comarcal de l’àrea de promoció econòmica, Josep Esquerra, ‘aquests programes tenen la finalitat d’afavorir la inserció laboral a la comarca i permetran contractar tècnics per a desenvolupar el pla de reactivació socioeconòmica per a fer front als efectes de la Covid19, tècnics per als programes 30 Plus, UBICAT i Garantia Juvenil, amb l’objectiu de dur a terme polítiques actives d’ocupació. Per acabar, el programa Treball i Formació permetrà incorporar personal per a complementar serveis comarcals en els que ha augmentat la demanda arran de la pandèmia'. Tots aquests programes estan subvencionats pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i pel Servicio Público de Empleo Estatal-Ministerio de Trabajo, Migraciones y Seguridad Social, mentre que el Consell Comarcal s’encarrega d’executar-los.

Presentació del llibre "Ubuntu. La república del bé comú", de Raül Romeva

El proper dimecres dia 27 de gener tindrà lloc la presentación del llibre Ubuntu. La república del bé comú, de Raül Romeva, un llibre escrit des de la presó de Lledoners. L’acte comptarà amb l'eurodiputada i portaveu d’ERC al parlament europeu, Diana Riba, el conseller d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Bernat Solé, i del regidor a l’Ajuntament de Guissona i candidat a les eleccions al Parlament, Josep Esquerra, i es durà a terme via telemàtica el dimecres 27 de gener a les 19:30 h de la tarda. Cal fer les inscripcions al correu electrònic fedlleida@esquerra.cat per obtenir l'enllaç a la presentació via Zoom. Us hi esperem!

Josep Esquerra: ‘Des d’ERC fem una aposta clara pel sector primari del nostre país’.

El candidat a les eleccions al Parlament Josep Esquerra, acompanyat de l’alcalde de Sant Guim de Freixenet i president del Consell Comarcal de la Segarra, Francesc Lluch, la diputada al Parlament, Montserrat Fornells i la senadora Sara Bailac, han estat a Sant Guim de Freixenet, on han pogut visitar el sindicat agrícola i el Pastoret de la Segarra. El Sindicat modernista de Sant Guim de Freixenet s’ha convertit recentment en un nou equipament municipal després que l’Ajuntament i els propietaris signessin un contracte de cessió en règim de lloguer per un període de 60 anys. En aquest sentit, Francesc Lluch, alcalde de Sant Guim de Freixenet, ha destacat ‘la importància de recuperar el patrimoni històric dels nostres pobles, aquí a Sant Guim tenim la sort de tenir un edifici obra de l’arquitecte modernista Cèsar Martinell que està classificat com a BCIN, amb aquest contracte es podrà dur a terme la rehabilitació de l’edifici per tal de conservar-lo com a element patrimonial, així com també transformar-lo en un espai multifuncional per al municipi’. Els republicans han visitat també l’empresa local el Pastoret de la Segarra dedicada a l’elaboració de productes làctics artesanals. El candidat al Parlament i conseller comarcal de promoció econòmica, Josep Esquerra, ha destacat ‘la importància de tenir empreses agroalimentàries al món rural, que donen oportunitats de treball, permeten fixar la població al territori, i permeten donar valor al sector agroalimentari, un sector que ha de ser prioritari a les nostres contrades’. El conseller comarcal de promoció econòmica ha reivindicat que ‘des d’ERC fem una aposta clara pel sector primari del nostre país, pels productes de proximitat i de qualitat, per garantir que tothom en el món de la pagesia i la ramaderia pugui guanyar-se la vida dignament’.

La biblioteca de Sant Guim de Freixenet reobre les portes

La biblioteca de Sant Guim de Freixenet ha reobert aquesta setmana passada oferint exclusivament el servei de préstec els dimecres de 17.00 h a 19.00 h, d’acord amb els protocols de prevenció davant la pandèmia de la Covid establerts en aquest momento, ús obligatori de mascareta i gel hidroalcohòlic a l’entrada, i amb la voluntat de que el servei no decaigui i es pugui restablir com abans el més aviat posible. Per tal de facilitar la rotació dels llibres, l’Ajuntament ha disposat un punt de lliurament o de recollida dels llibres a les oficines de l’Ajuntament, de dilluns a divendres, prèvia sol·licitud per whatsapp al telèfon 654504306. D’altra banda, la Biblioteca de Sant Guim de Freixenet, enguany ha adquirit llibres nous gràcies a una subvenció de l’Institut d´Estudis Ilerdencs.

El Ple del Consell Comarcal de la Segarra aprova la Declaració d’ERC de la Segarra “Un repte global a escala local en la necessària transició cap a les energies renovables”.

El Ple del Consell Comarcal de la Segarra en sessió ordinària del dia 23 de desembre de 2020, va aprovar amb els vots a favor dels grups d’ERC i la CUP la Declaració d’ERC de la Segarra davant del model d’implantació de l’energia eòlica i solar al territori “Un repte global a escala local en la necessària transició cap a les energies renovables”.   La Segarra actualment compta amb dos parcs eòlics que disposen de 18 aerogeneradors i 35 MW totals, un 2,3% de la potència eòlica actual a Catalunya. Tanmateix, dels avantprojectes que s’han presentat a la Ponència d’Energies Renovables, més del 20% es concentren a la comarca de la Segarra, en concret, amb la proposta d’instal·lar més de 150 aerogeneradors amb una potència de gairebé 800 MW. Des d’ERC creiem que és necessari replantejar aquest model que concentra tota la producció en unes zones concretes, i tenir en compte els potencials de producció de cada zona, així com també preveure sistemes d’equilibri i compensació territorials. Actualment, estem davant del gran repte de la transició ecològica, però cal fer bé les coses, partint dels objectius de treballar sota la perspectiva del bé comú i de la participació ciutadana, tenint especial cura en la protecció del territori, dels espais agraris i els forestals i tots els aspectes paisatgístics.   És per això, que creiem que és necessari un pacte de país per a definir un nou model de producció, transport i consum de l’energia que permeti deixar de dependre dels grans oligopolis energètics, i passar a un model distribuït, equilibrat, de proximitat, democràtic, sostenible i eficient. Un model descentralitzat, amb implicació municipal, prioritzant espais antropitzats, zones industrials, on sigui viable establir espais per a desenvolupar comunitats energètiques. Podeu llegir el document sencer al següent enllaç: http://www.ccsegarra.cat/actualitat/certificat-aprovacio-de-la-declaracio-sobre-la-implantacio-energies-renovables-a-la-comarca.

El ple de l’Ajuntament de Sant Guim de Freixenet aprova els pressupostos per al 2021

El ple de l’Ajuntament de Sant Guim de Freixenet ha aprovat per unanimitat la proposta de pressupostos per a l’exercici 2021 per un import de 1,5 milions d’euros, en el que destaca el capítol d’inversions i la provisió per a la posta en marxa del centre de dia. L’alcalde de Sant Guim de Freixenet, Francesc Lluch, ha destacat que aquest pressupost ‘posa molt d’èmfasi en l’apartat d’inversions, doncs més del 39% correspon a aquest apartat, en concret 611.775,31€ del total de 1.557.708,64€’. D’entre les inversions previstes, en destaca 511.522€ que aniran destinats a la reposició de infraestructures i béns destinats a l'ús general, que inclou la pavimentació d’alguns carrers i renovació de clavegueram (188.924€), l’adequació de la plaça La Segarra (105.606 €), l’asfaltat de carrers (51.921 €), la canonada d’aigua al Turó del Magre (53.058 €), la millora de les piscines (53.176€) o la compra de dues furgonetes municipals (35.000 €). Lluch també ha destacat que durant el 2021, ‘un cop els efectes de la pandèmia minvin, i la situació sanitària ho permeti, esperem obrir el centre de dia, per això hem previst una despesa de 30.000 € per a la posta a punt, perquè aquest és un servei molt necessari per a atendre les necessitats de les persones grans, i més especialment per aquelles que requereixen d’assistència en les activitats de la vida diària, és un servei que permet la recuperació i el manteniment de l'autonomia personal i social’.   Sant Guim de Freixenet, 17 de gener de 2021

Foto: Ajuntament de Torà

El ple de l’Ajuntament de Torà aprova el projecte per a la connexió de la xarxa d’aigües amb la xarxa de la Mancomunitat d’Abastament d’Aigües del Solsonès

El ple de l’Ajuntament de Torà va aprovar per unanimitat el projecte executiu per a la connexió de la xarxa d’aigua del municipi de Torà amb la xarxa d’aigua de la Mancomunitat d’Abastament d’Aigües del Solsonès (MAAS), una obra que permetrà millorar la qualitat de l’aigua del municipi. Les obres consistiran en la instal·lació d’una canonada de 4.671 metres que permetrà connectar aquestes dues xarxes des del dipòsit de la Mancomunitat que es troba al Serrat de la Vila del terme municipal de Biosca, fins al dipòsit de Guillons, al terme municipal de Torà. La nova canonada no necessitarà de cap bombeig atès el desnivell que existeix entre els dos punts. El pressupost total d’aquesta obra és de 199.838 euros i està previst que s’executi durant els propers mesos. El seu finançament es durà a terme amb una subvenció de l’Agència Catalana de l’Aigua de 93.344,12 € i dues subvencions de la Diputació de Lleida de 63.554,04 euros i 25.000,00 euros. Torà, 17 de gener de 2021

Marta Vilalta: ‘L’impuls del patrimoni industrial i la seva recuperació són imprescindibles com a eina per a donar una empenta important en la reactivació econòmica’

La primera candidata i secretària general adjunta d'Esquerra Republicana de Catalunya, Marta Vilalta i els candidats Josep Esquerra i Sara Domenjó,  juntament amb l’alcalde de Cervera, Joan Santacana, la portaveu al grup d’ERC de la Diputació de Lleida i regidora a la Paeria de Cervera Mercè Carulla, el president del Consell Comarcal de la Segarra i alcalde de Sant Guim de Freixenet, Francesc Lluch i la presidenta de la Federació Comarcal d’ERC de la Segarra, Rosa Mas, han estat aquesta tarda a Cervera, on han visitat el sindicat agrícola, l’Associació Emaús Rural, la Universitat i l’edifici de Sant Domènec. En la visita a l’edifici de la Farinera del Sindicat Agrícola de Cervera, edifici modernista projectat per l'arquitecte César Martinell, la candidata republicana Marta Vilalta ha manifestat que ‘l’impuls del patrimoni industrial i la seva recuperació són imprescindibles com a eina per a donar una empenta important en la reactivació econòmica de la zona, així com també en la promoció del turisme i el valor que suposa des de la perspectiva arquitectònica i històrica’. Aquest edifici modernista serà l’objectiu d’un nou projecte impulsat per la Paeria de Cervera que pretén donar-li un nou ús, així, l’alcalde Joan Santacana ha detallat que ‘es treballa des de dues vessants diferents, el turisme cultural, que s’ha convertit dins la nostra societat en un exponent econòmic a tenir en compte, sobretot, en àrees geogràfiques debilitades econòmicament, i en segon terme, la reactivació d’una economia sostenible que permeti agrupar els productors locals per tal d’afavorir el treball cooperatiu i potenciar el consum de productes km0’. Segons Mercè Carulla, regidora de Cultura, Promoció Econòmica i Turisme, ha informat que el projecte contempla també un ‘espai d’acollida de visitants i oficina de gestió, i dependències municipals, acollint un punt d’atenció ciutadana a la planta baixa per a contribuir en acostar els serveis a la ciutadania d’aquesta part de la ciutat i reduir la fractura que representa la via del tren’.