Segarra

Totes les opinions

Rosa Mas, presidenta de la Federació Comarcal d'ERC a la Segarra

Tornarem a vèncer

Enguany serà un 11 de setembre estrany, atípic, que de ben segur ens deixarà amb un regust amarg. Una Diada que haurem d’afrontar amb serenitat. Sens dubte, la crisi esdevinguda arran de la Covid-19 ens planteja moltes incerteses, però també molts reptes com a poble. Tanmateix, malgrat el coronavirus, no podem oblidar que tenim pendent la recerca de la resolució definitiva del conflicte nacional, que passa per l’exercici del dret a l’autodeterminació del nostre poble, i l’amnistia de la causa general independentista.

Francesc Lluch i Majoral, alcalde de Sant Guim de Freixenet i president del Consell Comarcal de la Segarra i Rosa Mas i Fustà, presidenta de la Federació Comarcal d’ERC de la Segarra.

Per un model de transició energètica planificat i que tingui en compte el territori

Darrerament, a les nostres contrades ens hem vist immersos en un debat sobre la implantació de noves instal·lacions d’energia eòlica que ens porten a debatre de fons, el model de transició energètica que volem. Una cosa és clara, tenim un repte global molt important en aquest sentit, que inevitablement ens posa davant del mirall i ens porta a fer dues reflexions. La primera és que la transició energètica és imprescindible per avançar cap a un futur sostenible.

Mercè Carulla i Castells, regidora a la Paeria de Cervera i portaveu del grup d’ERC a la Diputació de Lleida, Verònica Serrulla i Lorente, regidora a l’Ajuntament de Guissona i secretària de la dona de la Federació Regional d’ERC de Lleida i Rosa Mas i Fustà, presidenta de la Federació Comarcal d’ERC de la Segarra.

Un arc de Sant Martí a cada balcó

Passos de vianants pintats amb l’arc de Sant Martí. Balcons amb banderoles multicolors. Motius diversos que, amb imaginació, simbolitzen el compromís amb els drets i les llibertats del col·lectiu LGTBI. Motius que, enguany, també denuncien la repressió a l’estat espanyol. Fa poques setmanes es coneixia la resolució del tribunal Suprem que sentenciava que exhibir banderes no oficials a l’exterior dels edificis públics és il·legal, “encara que no substitueixin, sinó que concorrin, amb la bandera d’Espanya i les altres legalment o estatutària instituïdes”.

Feminisme: una lluita per la igualtat.

Sorprèn que avui, en ple segle XXI, la lluita feminista faci sentir incòmodes a alguns ciutadans. Sorprèn, perquè el moviment a favor dels drets de les dones, una reivindicació per a fer evidents les desigualtats de gènere i posar els mecanismes per a combatre-les, és un punt a l’ordre del dia i una campanya que, per imperiosa necessitat, no només s’ha de treballar en aquestes dates, al voltant del 8 de març, Dia Internacional de les Dones.

Mercè Carulla i Castells, regidora a la Paeria de Cervera i portaveu del grup d’ERC a la Diputació de Lleida.

El nou pressupost de la Diputació de Lleida

El passat divendres dia 21 de febrer, el Ple de la Diputació de Lleida va aprovar el pressupost per a l’exercici 2020, amb el suport dels grups d’ERC, JxCat i Unitat d’Aran. Un pressupost un 3,3% superior que el del 2019 i que incrementa fins a un 42% les inversions i ajuts previstos.  37.550.000 € per al món local, als quals cal sumar els 10 M€  per al desplegament de la fibra òptica que s’incorporaran al pressupost d’enguany en fer la liquidació de l’anterior, i també els 8.

Montserrat Fornells i Solé, alcaldessa de Vilanova de l’Aguda i diputada al Parlament de Catalunya, Mercè Carulla i Castells, regidora a la Paeria de Cervera i portaveu del grup d'ERC a la Diputació de Lleida i Rosa Mas i Fustà, presidenta de la Federació Comarcal d’ERC de la Segarra.

Acord per als pressupostos del govern de la Generalitat.

Recentment el vicepresident del govern i conseller d’Economia i Hisenda Pere Aragonès feia públic l’acord entre el govern de la Generalitat i els Comuns per a l’aprovació dels pressupostos per al 2020, un acord que suposa un increment de la despesa en 3.070M€ respecte l’any 2017 per tornar als nivells previs a la crisi i que té com a objectiu treballar pel bé comú i la prosperitat compartida.