Segarra

Totes les opinions

Rosa Mas i Fustà, presidenta de la Federació Comarcal d’Esquerra Republicana de Catalunya a la Segarra

Ara fa 90 anys

Fa poc menys d’un mes, recordàvem que els dies 17, 18 i 19 de març de 1931 tenia lloc la Conferència d’Esquerres Catalanes a Barcelona, una trobada que pretenia la creació d’un nou partit d’esquerres, democràtic i catalanista. Aquest nou partit, que representava moltes sensibilitats i tradicions diferents, es forjava amb uns principis fonamentals: la justícia social, el republicanisme i la llibertat nacional de Catalunya.

Mercè Carulla i Castells, regidora a la Paeria de Cervera i diputada portaveu d'ERC a la Diputació de Lleida

Una edició molt especial del Festival de Pasqua de Cervera

Aquesta passada Setmana Santa s’ha dut a terme l’11è Festival de Pasqua de Cervera. Una cita pels amants de la música clàssica, i en aquest cas, per la música clàssica catalana. Aquest ha estat un Festival especial per diferents motius. El primer, el menys important, però no pas per mi, és que es tracta del primer Festival que es du a terme sent-ne jo la regidora de cultura. Qui em coneix, sap com m’estimo la música, i en aquest cas la música clàssica.

Un pardal en una branca

Començarem amb una cita d’un autor anònim que diu: “Un ocell posat en un arbre mai té por de que la branca es trenqui perquè la seva confiança no és a la branca sinó en les seves pròpies ales”. n moltes ocasions el nom pot confondre ja que, per exemple, un au o un ocell és una espècie animal però el pardal és un animal de l’espècie dels ocells i és comú a Catalunya però, popularment, el mot “pardal” també fa referència a una persona astuta que obra en profit propi.

Grup d'ERC-AM a l'Ajuntament de Sant Ramon

L'últim ple de la legislatura a Sant Ramon?

Després de la constitució del nou consistori el 15 de juny del 2019, va aprovarse el cartipàs municipal en el que s’estableix que les sessions ordinàries es convocarien cada tres mesos essent aquest termini el termini màxim dicta la normativa en un municipi com el nostre. Tenint en compte que el primer ple ordinari es va convocar el 30 de setembre del 2019 i que des d’aquesta data i fins a dia d’avui sols se n’han convocat tres més, els números es fan ràpid i, a dia d’avui, ja s’haurien d’haver celebrat un total de sis plens ordinaris.

Grup d'ERC-AM a l'Ajuntament de Sant Ramon

Cornuts i a pagar el beure

La política és una eina molt útil per governar sempre que s’utilitzi parlant, dialogant, consensuant, solucionant... però quan un càrrec públic utilitza la política de forma pervertida o l’utilitza per obtenir un benefici propi aquesta no sol acabar gaire bé. Presumir de diàleg i no aixecar-se de la taula de negociació, pels que ho coneixem, és un insult i significa presumir del que no es té ni es fa! Alguns càrrecs públics sembla que es creguin ser “reis” o “emperadors” però la qüestió és que més d’hora que tard la veritat aflora.

Gemma Martínez i Sangrà, alcaldessa de Sanaüja i consellera comarcal de Serveis Socials, Salut i Igualtat

El valor d'un poble

No vull parlar de despoblament, sinó de repoblament. És una manera de pensar en positiu. Hem de pensar com evitar el despoblament o incentivar el repoblament? Evidentment lluitar contra el despoblament és difícil i incentivar el repoblament, també. Una de les causes que provoca que la gent marxi de municipis petits, és la falta de serveis bàsics. Per aquí és on hem d'incentivar la incorporació de noves tecnologies i solucions assistencials.

Elisabet Jové i Farré, regidora a l’Ajuntament de Ribera d’Ondara i consellera comarcal d’Ensenyament i Cultura

La importància de la cultura en temps difícils

En una situació complicada com la que estem vivint a causa de la pandèmia provocada per la COVID-19, des del Consell Comarcal de la Segarra hem seguit apostant per la cultura. És cert que no hem pogut realitzar totes les activitats previstes, però n’hem realitzat una bona quantitat de les quals us n’explico algunes. Malgrat les dificultats hem pogut lliurar el premi literari 7lletres en la seva 15a edició fent possible que hi hagués una guanyadora, la Sra.

NEUS RAMONET, CANDIDATA A LES LLISTES D'ERC A LLEIDA I VERÒNICA SERRULLA, REGIDORA A GUISSONA I SECRETÀRIA DE LA DONA DE LA FEDERACIÓ DE LLEIDA

El feminisme i Esquerra Republicana

Volem ser com la societat a qui aspirem a representar. I precisament per això una de les banderes transversals que alça Esquerra Republicana és la feminització de la política. Per què? Perquè el feminisme és una forma de lluita per la igualtat de totes les persones, siguin quins siguin els seus orígens, condicions sexuals, afinitats polítiques i creences. I per tant ho és també per les dones que som en política.

SARA DOMENJÓ, CANDIDATA DEL JOVENT REPUBLICÀ EL 14F

Revertim el despoblament

La manca de relleu generacional i l'expulsió dels i les joves del nostre territori provoca un despoblament progressiu, una perdua dels valor i les tradicions culturals propies i de la pèrdua de talent que es veu obligat a marxar fora. La candidata del Jovent Ponent a les eleccions del 14F explica la seva visió i algunes propostes. Amb la pandèmia s’ha vist accentuada la necessitat de descentralitzar la digitalització.