Segarra

Totes les opinions

Mercè Carulla i Castells, regidora a la Paeria de Cervera i portaveu del grup d’ERC a la Diputació de Lleida, Verònica Serrulla i Lorente, regidora a l’Ajuntament de Guissona i secretària de la dona de la Federació Regional d’ERC de Lleida i Rosa Mas i Fustà, presidenta de la Federació Comarcal d’ERC de la Segarra.

Un arc de Sant Martí a cada balcó

Passos de vianants pintats amb l’arc de Sant Martí. Balcons amb banderoles multicolors. Motius diversos que, amb imaginació, simbolitzen el compromís amb els drets i les llibertats del col·lectiu LGTBI. Motius que, enguany, també denuncien la repressió a l’estat espanyol. Fa poques setmanes es coneixia la resolució del tribunal Suprem que sentenciava que exhibir banderes no oficials a l’exterior dels edificis públics és il·legal, “encara que no substitueixin, sinó que concorrin, amb la bandera d’Espanya i les altres legalment o estatutària instituïdes”.

Feminisme: una lluita per la igualtat.

Sorprèn que avui, en ple segle XXI, la lluita feminista faci sentir incòmodes a alguns ciutadans. Sorprèn, perquè el moviment a favor dels drets de les dones, una reivindicació per a fer evidents les desigualtats de gènere i posar els mecanismes per a combatre-les, és un punt a l’ordre del dia i una campanya que, per imperiosa necessitat, no només s’ha de treballar en aquestes dates, al voltant del 8 de març, Dia Internacional de les Dones.

Mercè Carulla i Castells, regidora a la Paeria de Cervera i portaveu del grup d’ERC a la Diputació de Lleida.

El nou pressupost de la Diputació de Lleida

El passat divendres dia 21 de febrer, el Ple de la Diputació de Lleida va aprovar el pressupost per a l’exercici 2020, amb el suport dels grups d’ERC, JxCat i Unitat d’Aran. Un pressupost un 3,3% superior que el del 2019 i que incrementa fins a un 42% les inversions i ajuts previstos.  37.550.000 € per al món local, als quals cal sumar els 10 M€  per al desplegament de la fibra òptica que s’incorporaran al pressupost d’enguany en fer la liquidació de l’anterior, i també els 8.

Montserrat Fornells i Solé, alcaldessa de Vilanova de l’Aguda i diputada al Parlament de Catalunya, Mercè Carulla i Castells, regidora a la Paeria de Cervera i portaveu del grup d'ERC a la Diputació de Lleida i Rosa Mas i Fustà, presidenta de la Federació Comarcal d’ERC de la Segarra.

Acord per als pressupostos del govern de la Generalitat.

Recentment el vicepresident del govern i conseller d’Economia i Hisenda Pere Aragonès feia públic l’acord entre el govern de la Generalitat i els Comuns per a l’aprovació dels pressupostos per al 2020, un acord que suposa un increment de la despesa en 3.070M€ respecte l’any 2017 per tornar als nivells previs a la crisi i que té com a objectiu treballar pel bé comú i la prosperitat compartida.