ERC al Segrià

25N, Dia Internacional contra la violència envers les dones

Manifest de Dones d'Esquerra Republicana

Avui   i   cada   dia,   volem   manifestar   el   nostre   rebuig   cap   aqualsevol   tipus   de   violència   masclista   i   fer   un   pas   més   en   elcompromís per eradicar aquesta vulneració de Drets Humans.
Volem denunciar fermament la violència que pateixen les donesi que es manifesta de moltes maneres com una conseqüència, i uninstrument alhora, de la desigualtat entre homes i dones, i de lesrelacions de dominació que existeixen.
La violència masclista inclou la violència sexual, la violènciaeconòmica,   la   violència   simbòlica   i   totes   aquelles   situacions   dediscriminació patides per les dones pel simple fet de ser-ho. I que nodiferencia   entre   edats,   classes   socials,   procedències   o   altresestructures socials. El degoteig constant d’assassinats no és més quela punta de l’iceberg d’una problemàtica estructural de la nostrasocietat. Aquest any s’han produït 32 feminicidis als Països Catalans.
I és per això que volem un estat amb una base feminista, unaRepública Catalana que prioritzi acabar amb les violències envers lesdones, no només els casos més visibles, com els assassinats i lesviolacions, sinó també les violències quotidianes que passen mésdesapercebudes i que són més difícils d’atacar però que legitimen ireforcen   un   sistema   discriminatori.   Una   República   Catalana   ambpolítiques   públiques   encaminades   a   la   prevenció   centrada   en l’educació afectivo-sexual que generi noves maneres de relacionar-se.
L’única   manera   d’assolir   els   nostres   objectius   feministes   ésimplicant-nos, transformant-nos en agents transformadors, des de laciutadania fins a les institucions públiques, per garantir els drets deles   dones   i  la   denúncia   de   les   violències   masclistes.   Volem   una societat de dones i homes lliures on la violència contra les dones encap cas estigui legitimada sinó que es condemni i es rebutgi. Perquèles dones volem ser lliures, no valentes.