ERC al Segrià

Agricultura revisarà la problemàtica del reg a Plans del Sas

En un dinar amb pagesos de Rosselló, Teresa Jordà ha reconegut que el sector agrícola necessita de moltes millores i adaptacions i que les pensa defensar allà on el departament pugui incidir, ja que només així serem capaços d’assegurar el proveïment alimentari i la continuïtat del sector a Catalunya.

Teresa Jordà, Consellera d’Agricultura, s’ha reunit amb pagesos de Rosselló per conèixer de la seva pròpia veu quines són les seves principals preocupacions, pocs mesos abans de començar la campanya de la fruita dolça. La impossibilitat d’establir un reg amb condicions als Plans del Sas, la PAC (Política Agrària Comunitària)  i la sobre població de conills han estat algunes de les preocupacions que els pagesos han posat damunt de la taula.

Jordà ha explicat que el primer que necessita el sector per garantir la seva continuïtat és un pressupost suficient, tant per part de la Comissió Europea com de l’Estat espanyol i de la Generalitat de Catalunya, "perquè creiem fermament que és necessari assegurar la continuïtat del sector primari en les seves vessants més importants: la de producció d’aliments sans, bons i segurs per a tota la societat i la de gestió del territori, element vertebrador clau per tenir un país modern i equilibrat.”

En aquest sentit Jordà s’ha compromès a parlar amb el Departament de Territori i Sostenibilitat per trobar una solució als problemes de reg a Plans del Sas, “i procurarem donar-vos resposta i en la mesura que estigui a les nostres mans, una solució, abans de l’estiu. És important que el sector i el Departament mantinguem reunions constants. La nostra línia de treball és aquesta, treballar conjuntament amb el sector i implicar-lo en la presa de decisions”, ha afirmat la consellera.

La titular d’Agricultura finalment també ha explicat que des del Departament treballen per la reforma de la PAC “la PAC és una eina fonamental per al sector i el seu futur i així ho defensarem en tots els escenaris on hi tinguem veu, ja que només així assegurarem el nostre proveïment alimentari, la totalitat de la gestió del territori i l’orientació del nostre país cap al futur”.