La selva

Valoració del Referèndum d'Autodeterminació

Com a President de la Comarcal d'ERC a La Selva i en nom dels membres que en formem part, vull traslladar un missatge d'agraïment de manera efusiva i sincera a tota la ciutadania de la comarca pel seu compromís de civisme i de responsabilitat durant la jornada electoral del Referèndum d'Autodeterminació de Catalunya celebrada el passat diumenge 1 d'octubre.

També vull fer arribar un felicitació molt especial a totes les persones que van participar en l'organització de la votació i a tots aquells ciutadans i ciutadanes que van demostrar les seves profundes conviccions democràtiques i de defensa de les llibertats individuals, col·laborant i participant activament durant moltes hores per tal que tots els seus veïns i veïnes poguessin exercir el seu dret a vot. Milions de gràcies als quals a primera hora estàveu al carrer o que fins i tot hi vareu passat la nit, a la gent de les meses, als qui vàreu custodiar a casa o allà on fos les urnes, paperetes i sobres, als apoderats, als qui vàreu salvar les paperetes i als qui vàreu protegir amb els vostres cossos les 770.000 que varen estar requisades de potencials votants procedents de quatre-centes escoles diferents.. Tot gràcies a una ciutadania organitzada i decidida.

Personalment em sento orgullós dels meus companys de la Comarcal amb una menció especial a l'Andreu, el nostre assessor per la Selva, que ha organitzat i treballat amb una dedicació cega per poder arribar a tot arreu i a tothom i possibilitar, d'aquesta manera, que totes les selvatanes i selvatans poguessin exercir aquest dret inalienable com és el dret d'expressió. A la resta de comarcal, en especial a l'Ester, l'Eduard i en Josep; als consellers comarcals que han estat presents en la majoria dels actes que s'han dut a terme a la nostra comarca, i per descomptat un més que sincer reconeixement a la determinació de tots aquells alcaldes i alcaldesses per fer-ho possible tot i saber al que s'exposen.

El meu més absolut reconeixament a la feina feta per Òmnium i l'ANC que han col·laborat en tot aquest procés. També als grups polítics i a les diferents entitats de caràcter municipal que també s'han sumat en l'esforç conjunt per preparar i organitzar un normal desenvolupament en una jornada de pura democràcia.

Dit això, i en nom de la Comarcal d’ERC, ens sumem a la condemna de tot el país a l'onada de repressió injustificada que es va viure en molts punts del Principat durant el dia 1, al mateix temps que volem transmetre tot el suport i escalf a les persones ferides, a qui desitgem una recuperació ben ràpida. Una repressió que va alterar, en algunes ocasions, el normal desenvolupament de la jornada electoral, al mateix temps que la ciutadania de Catalunya donava una nova lliçó de creativitat democràtica, de compromís cívic, d'esperit pacífic i de solidaritat humana. En cap cas l'estratègia de la por i la violència no va fer recular el referèndum, l'exercici democràtic. La sintonia entre govern, parlament i població no va defallir en cap moment. Les fileres de votants armats amb butlletes blanques, pel no o pel sí no van amainar en cap moment fins al tancament dels col·legis, a les vuit del vespre. L'alegria col·lectiva compartida amb petons, abraçades, somriures, encaixades amb gent desconeguda amb els quals la qual descobries una complicitat desconeguda no fa més que enfortir un sentiment que va molt més enllà de qualsevol cosa que no sigui la defensa de les llibertats del nostre poble, el poble català.

Encara que aquesta revolució  neixi de la societat civil, hem de ser conscients que sense la valentia del Govern de la Generalitat, no hagués estat possible. El President Carles Puigdemont junt amb el Vicepresident Oriol Junqueres han demostrat el coratge i la fermesa pròpia de persones conscients que estan al davant d'un repte que pot capgirar el futur de milions de persones. El contundent missatge institucional del president Carles Puigdemont d'aquest dimecres dia 4 amb un "així no majestat" en resposta al dur discurs que el dia abans havia pronunciat el Cap de l’Estat, ha estat, una mostra més del que hi ha a cada costat: la infàmia, la indecència i la violència enfront, només, de la dignitat. La força de la dignitat de la gent del nostre país i a la que cal afegir-hi  la de la gent de tots els pobles d’Espanya que han sortit al carrer o han manifestat públicament per denunciar el que és intolerable. Tot el contrari d'un Parlament Europeu que en un debat extraordinari, aquest dimecres, els grans grups han donat suport a la doctrina Rajoy, si bé és cert que han condemnat (amb la boca petita) la violència policial que ha ocupat portades arreu del món.

Tot i la repressió, Govern, Parlament i tots els ciutadans ens hem de mantenir ferms i actuar els pròxims dies d’acord amb el mandat nítid de constituir la República catalana, al mateix temps que us demanem el rebuig més enèrgic a la violència policial i la defensa més entusiasta a la democràcia.

Visca Catalunya lliure i republicana!!