La selva

“L’esforç i el lideratge de l’Ajuntament és vital que vagi sempre acompanyat de la col•laboració del poble” afirma Xavier Prat, alcaldable 2019 per ERC a Sant Hilari Sacalm

Bé Xavier, aquest any et presentes com a cap de  llista per ERC a Sant Hilari, explica’ns una mica perquè decideixes fer aquest pas.

Tot va començar fa molt temps, la política sempre m’havia agradat moltíssim. Diguem que les inquietuds internes, la manera com s’han desenvolupat les coses al poble, el fet que es perdés el grup d’Esquerra Republicana de Sant Hilari perquè no va sortir cap regidor a l’Ajuntament i el meu historial (vaig participar al 13D, a les consultes, sóc cofundador de l’ANC, estic vinculat en molts entorns, etcètera) em van fer veure que al meu poble li faltava una mica més i em vaig empènyer –també em van empènyer- a formar i reformar la nova ERC de Sant Hilari.

Els meus companys i jo ens vam començar a moure, a buscar gent, a parlar amb els vilatans del poble i, en definitiva, vam començar de nou. Perquè simplement hem començat de nou, és nova Esquerra i tots són cares noves. Els nostres companys anteriors ens han cedit el pas amablement i, a partir d’aquí, després de parlar molt, vam prendre la decisió: que jo fos l’alcaldable del poble. Jo en tenia ganes, els companys en tenien ganes i el poble crec que en té ganes, sobretot de canvis.

Podríem dir que comença una nova etapa per ERC Sant Hilari?

Completament segur. No és perquè nosaltres ho hàgim buscat sinó perquè les circumstàncies del poble ens hi han portat. Com que ens hi han portat, nosaltres ens hi hem agafat. L’Esquerra d’abans portava molts anys treballant i s’havien fet molts esforços però les coses de vegades degeneren.

Veien això i les persones que ens vam ajuntar nosaltres, el suport d’amics i també el d’ERC la Selva, la comarcal, vam decidir que tiràvem endavant. Va costar un any i mig prendre la decisió, vam tenir molta feina (i en tenim encara més), però sabem que estem fent un bon paper, que tenim unes bones idees i que podem aportar molt al poble.

Quins valors defensa la candidatura d’ERC Sant Hilari Sacalm?

Respecte i col·laboració entre persones i entitats. L’Ajuntament és un òrgan constituït per diferents persones del poble que “governen” però el que realment dirigeix és el poble. La força entre l’Ajuntament i el poble per a mi és molt important, la corresponsabilitat és dels dos, si el consistori fa una cosa i el poble també la fa, farem futur. Si l’Ajuntament té unes idees però no tenen el suport del poble, hem begut oli!

Tots hem de sumar i l’important és que tots anem a una. La cooperació, l’entrega, el valor, el treball, l’esforç i el lideratge d’un Ajuntament és vital perquè funcioni tot junt, però sempre amb la col·laboració del poble.

I quin és el poble que voldria constituir la vostra candidatura?

Un poble amb moltes persones humanes, amb respecte i col·laboració. Vetllant sempre pel benestar social i l’aplicació de noves tecnologies amb unes comunicacions adequades i una indústria neta que porti ocupació.

Sobretot, un poble que fomenti el turisme, però un turisme que quan la gent vingui quedin meravellats! Sabem que no som perfectes però buscarem aquesta perfecció. Treballarem per tindre un Sant Hilari atractiu des de diferents àmbits, amb una natura molt bonica, amb paratges, amb àrees al bosc que facin sentir a la gent com a casa.