La selva

"Tenim energia per tirar endavant el projecte, treballant amb i per les persones" afirma Eva Viñolas, alcaldable de Susqueda per a les municipals 2019

1. Susqueda, amb 52 quilòmetres quadrats d'extensió i 92 habitants és un municipi, si més no, singular. Quines serien les tasques quotidianes de la vida política al municipi?

Si em permets, voldria fer una petita introducció del municipi de Susqueda. Susqueda té tres veïnats, tots ells separats per molts quilòmetres de camins. Jo sempre dic que Susqueda és un municipi diferent. És un micropoble en habitants, però una macro poble en territori. I el que més ens diferència de la resta és que no tenim poble. El nostre poble és dins les aigües de l’embassament fa ara 50 anys. Aquest fet va marcar un abans i un després pel nostre municipi. Un canvi en l’estil de vida dels susquedencs i susquedenques que després de l’embassament han seguit vivint o bé han vingut a viure-hi.

Les tasques quotidianes de la vida política al municipi em preguntes, per començar et diré que jo sempre dic que a Susqueda jo no faig política, faig veïnatge. Sé el nom de tots els veïns i veïnes, on viuen, el nom de la casa on viuen, quines poden ser les seves dificultats per accedir a casa seva, ... per tant, són veïns que pot ser que durant el dia poden tenir una necessitat puntual que hàgim de solucionar des de l’Ajuntament o de les persones que hem estat elegides per a representar-los.

2. Quines considera que són les mancances més rellevants?

Les mancances més rellevants podríem començar per dir la manca de l’habitatge, tot seguit continuar per la mobilitat, l’accés a les noves tecnologies i l’atenció a la gent gran.

3. Quins són els objectius principals que us plantejaríeu per aquest mandat?
  • Mobilitat: seguir prioritzant l’accés dels veïns a casa seva, sens dubte
  • Participació ciutadana: seguir amb els pressupostos participatius que hem dut a terme per primera vegada el 2018; cercar el contacte directe amb els veïns tot i que tenen el teu telèfon donar espais com els esmorzars amb l’alcaldessa per a intercanviar opinions i/o suggeriments.
  • Medi Ambient: Accés a la deixalleria mancomunada de la Cellera de Ter; ja hem complert amb l’objectiu de la gestió de residus marcada pel 2020 tot i això seguir compromesos amb els objectius marcats.
  • Urbanisme: Oferir la creació d’una borsa d’habitatges buits als propietaris que vulguin apuntar-s´hi.
  • Gent gran: Servei de farmàcia i transport a la carta, perquè puguin seguir mantenint la qualitat de vida actual i no hagin de marxar.
  • Turisme: Desenvolupar la part de Vescomtat de Cabrera que ens toca vers el Castell de Fornils.
  • Noves teconologies: Caldrà incidir en aquest aspecte en la cobertura de mòbil a tot el municipi i també el senyal d’internet.
  • Jovent:Tenir-los present en tot moment. Són el nostre futur, estar amb ells sempre.
4. Com definiria la llista d'ERC Susqueda per a les municipals 2019?

La llista de la qual formo part és una llista de persones que trepitgen i viuen Susqueda. Som persones implicades en el teixit associatiu del municipi, persones que hi som sempre que es demana voluntaris, persones responsables i transparents que trepitgem i estimem el nostre municipi.

Venim de diferents àmbits i diferents veïnats, això ens enriqueix com a llista. Tots amb moltes ganes de fer i de comprometre’ns pel bé del municipi. Amb energia per tirar endavant el projecte de la candidatura pels pròxims 4 anys. Crec que parlo amb nom de tots tres si dic que treballarem per les persones i amb les persones amb il.lusió.

No ens fa por equivocar-nos si amb la nostra equivocació aconseguim millorar la vida dels susquedencs i susquedenques, que és en definitiva el nostre objectiu. “Avancem junts per Susqueda.”