La selva

"El camí a seguir és la cooperació entre Ajuntament i entitats com a fórmula de participació ciutadana per aconseguir projectes d'èxit" afirma Joan Martí, alcaldable de Santa Coloma de Farners

1. Ens podria explicar breument que és fer política per a vostè i com ho trasllada al municipi?

Fer política per mi no és res més que posar-me a disposició de la ciutadania, aportant propostes i solucions a problemes que afecten el conjunt de la ciutadania. Dit d'una altra manera, és posar per davant el bé públic en contraposició als interessos privats.

2. Actualment, quines considera que són les mancances més importants a Santa Coloma de Farners? Heu planificat línies d'acció per revertir-les?

Santa Coloma de Farners ha patit una manca de previsió en termes de sòl industrial, que ha afectat la recuperació i consolidació de l'ocupació, i per tant de la qualitat de vida dels nostres conciutadans. Això s'ha de revertir amb l'aprovació del POUM, i amb la propera recepció del polígon industrial del Mas Llorenç, que serà possible gràcies a l'exempció energètica atorgada per la Generalitat després de les accions realitzades per l'Ajuntament. La conseqüència positiva serà la instal·lació de noves empreses i per tant, la creació de nous llocs de treball.

Un altre tema que ens afecta a tots, i que cal no ignorar, és la manca de civisme d'uns quants que condiciona la vida de tots. Ho veiem tot sovint en l'estat dels punts d'aportació d'escombraries o en la brutícia dels carrers. Hem realitzat campanyes de civisme, que es continuaran fent, però creiem fonamental implicar encara més la ciutadania mitjançant la recollida d'escombraries amb el model "porta a porta". Aquest model ha demostrat allà on ja està en funcionament que acaba premiant els bons ciutadans i posant encara més en evidència els incívics, a banda d'altres avantatges evidents: es guanya espai a la via pública, la gent gran ho té molt més fàcil per llençar les escombraries (les passen a recollir per casa!), i contribuïm a fer la nostra societat més sostenible, tot generant menys residus.

I finalment, un dels temes més preocupants és la manca d'habitatge en condicions a preus assequibles en el mercat de lloguer. Aquesta mancança condiciona l'emancipació de molts dels nostres joves, a més de la dificultat que tenen moltes famílies per trobar un lloc digne per viure a un preu raonable. Des de l'Ajuntament hem treballat posant a l'abast dels més desafavorits un conjunt d'habitatges de caràcter social, però encara és insuficient per respondre a la demanda real que hi ha. Cal treballar encara més amb la resta d'administracions (sobretot la Generalitat) per trobar solucions a aquest greu problema.

3. Quins són els reptes principals que us plantejaríeu per aquest mandat?

Volem consolidar aquells projectes emblemàtics que hem iniciat en l'actual mandat, pensats sobretot per fugir de polítiques d'aparador i oferir respostes a les necessitats dels colomencs: un model d'administració propera i eficient gràcies a la combinació de l'administració electrònica (que permet atendre els ciutadans les 24 hores durant els 365 dies) i l'Oficina d'Atenció Ciutadana, amb una atenció presencial de qualitat i personalitzada.

Tanmateix, mantenir i consolidar aquesta combinació d'èxit entre oferta cultural i lúdica que fa de Santa Coloma de Farners un magnífic destí turístic: preservar i potenciar el nostre entorn natural privilegiat per viure'l a peu o en bicicleta, gaudir de les aigües termals, i tastar i compartir els productes gastronòmics de qualitat que hem sabut convertir en tret d'identitat, com les galetes o la ratafia. En aquest sentit, el model de la Festa de la Ratafia, veritable referent a nivell de país, ens indica el camí a seguir: cooperació entre Ajuntament i entitats com a fórmula en participació ciutadana per aconseguir projectes d'èxit. Sobretot, tenint en compte la gran riquesa del teixit associatiu a Santa Coloma de Farners.

4. Per acabar, si hagués de definir la llista d'ERC Santa Coloma amb 3 adjectius, quins serien?

Honestedat, compromís i preparació.

Els integrants de la candidatura d'ERC a Santa Coloma som persones honestes, sense interessos amagats ni hipoteques que puguin condicionar la nostra acció de govern. Estem compromesos amb el servei públic als colomencs, veritable objectiu de la nostra acció política. I som persones preparades, per coneixement i experiència, per afrontar amb les majors garanties els reptes de la política municipal.