La selva

Carme Ruano, alcaldable d'ERC Amer, assenyala que "la meva candidatura és treballar per la gent d'Amer, liderant i dirigint tot un equip humà per realitzar una bona feina"

Expliqui'ns una mica els motius que la van portar a prendre la decisió de presentar-se com alcaldable d'ERC Amer per a les municipals 2019.

En les Municipals del 2015, em van venir a buscar per formar part de la llista que es va fer en aquell moment. Feia temps que tenia certa inquietud per conèixer des de més a prop la política municipalista, i sense dubtar-ho, vaig dir que sí. Aleshores ocupava el 3r lloc.

El gener del 2018 vaig tenir l'oportunitat d'entrar a l'Ajuntament d'Amer com a Regidora de Turisme, Promoció Econòmica i Xarxes Socials i fins ara. Durant aquests mesos m'he adonat que m'agrada estar a primera línia, treballar per millorar el meu poble, i m'ha donat prou confiança per fer un pas endavant i liderar un bon equip, on plegats podem fer un projecte il·lusionant per Amer.

Que significa fer política per a vostè?

El meu objectiu no és fer política.

Encara que sigui estrany, la meva candidatura no "és fer política" sinó treballar per la gent d'Amer, liderant i dirigint tot un equip humà per realitzar una bona feina, on les decisions siguin consensuades. No vull ser alcaldessa, vull fer d'alcaldessa de tots.

Objectius per aquest mandat?

Principalment ens basarem en 3 grans àrees, sense menysprear la resta:

Seguretat ciutadana i accessibilitat

Tenim un problema de barreres arquitectòniques que hem de mirar d'eliminar, voreres estretes, escales, pas de vianants sense massa visibilitat....

Així com, venda i consum de drogues, que s'hauria de vigilar amb major presència policial i la connexió d'alguna càmera de vigilància en llocs concrets.

Facilitar la gestió de residus

Un tema que em preocupa moltíssim. Tenim un poble que no està massa conscienciat en el tema del reciclatge, estem molt per sota de la mitjana de la província. S'ha de treballar en l'aprenentatge sobre aquest tema per assolir el que demana la UE per d'aquí a pocs anys.

Participació ciutadana

Volem que una part de les decisions i projectes que es facin, vinguin d'un consens amb el poble. Que la gent ens faci arribar la seva opinió i des de l'Equip de Govern gestionar-ho.

Finalment, si hagués d'escollir 3 valors per definir la vostra candidatura, quins serien?

Honestedat, anar sempre amb la veritat per davant, encara que això en un principi sigui objecte de conflicte.

Transparència, el govern local és de tothom, i això significa obrir-lo i que sigui accessible.

Igualtat, una llista oberta a tots i totes en les mateixes condicions, sense cap mena de diferència per edat, gènere, etc.