Simat de la Valldigna

L'Ajuntament de Simat de la Valldigna aprova la moció de Per Simat Esquerra que dóna suport a batlles i batllesses investigats per col·locar urnes

Regidora Per Simat Esquerra
El Ple de l'Ajuntament de Simat de la Valldigna celebrat ahir 25 de setembre aprovava una moció presentada pel grup municipal Per Simat Esquerra amb els vots favorables d'Esquerra Unida, Compromís, PSOE i Per Simat Esquerra.

La regidora de Per Simat Esquerra, Imma Cunyat, denunciava l'actitud hostil i autoritària de l'Estat espanyol cap a Catalunya, més semblant a la Turquia d'Erdogan que a la d'un estat democràtic.

En paraules d'Imma Cunyat " lamentem que el govern central envie a la Guàrdia Civil a imprentes a confiscar paperetes, buscar urnes i imputar alcaldes i alcaldesses en compte de buscar on estan els milers de milions d'euros concedits a la banca. Hem retrocedit 40 anys".

En la moció s'exposa que posar urnes no és cap delicte. De fet, els demòcrates posem urnes per preguntar a la ciutadania quin futur volen per al seu País, per a Catalunya; en canvi qui lleva les urnes són els colpistes i els autoritaris. A més a més, recull el dret dels catalans i catalanes a exercir el dret a decidir el seu futur.

En els punts d'acord, l'Ajuntament de Simat de la Valldigna mostra la seua solidaritat i suport amb els batlles i batllesses catalans imputats, així com amb les persones, institucions i col·lectius que aposten mitjançant les urnes per decidir democràticament el seu futur. Així mateix, manifesta la seua repulsa a aquelles institucions i col·lectius que impedeixen el dret de votar. Encoratja que es busque una solució política i no jurídica i repressiva. Per últim, aquest acord s'ha de comunicar a la Generalitat Valenciana, a la Generalitat Catalana, als grups parlamentaris del Parlament Català i Valencià, al Govern de l'Estat espanyol, als grups parlamentaris del Congrés dels Diputats, al Parlament Europeu i als seus grups polítics.

Imma Cunyat acabava dient “ desitgem que una festa democràtica com és poder votar l’1 d’octubre, acabe sent un gran dia, històric i amb una gran participació de catalans i catalanes.