ERC Sitges

Totes les notícies

Presentació del llibre d'en Sergi Sol " Oriol Junqueras, fins que siguem lliures"

Sergi Sol presenta el llibre "Oriol Junqueras, fins que siguem lliures" a una Biblioteca Roig i Reventós plena. Aquest dijous 21 de març del 2019 una seixantena de persones s'han aplegat a la Biblioteca Roig i Reventós per compartir amb Sergi Sol, Maxi Calero, Jordi Milà i Pep Picas la presentació del llibre "Oriol Junqueras, fins que siguem lliures" del sitgetà Sergi Sol. L'acte l'ha obert Pep Picas a la guitarra acompanyat de Giuseppe a l’acordió. A continuació, Jordi Milà ha recordat els anys de joventut que compartia classe i lluites amb Sergi Sol, l'autor del llibre. "Des de jove ja era un compromès amb la causa, és paradoxal que ara alguns el titllin de moderat". Seguidament, Maxi Calero, amic íntim de Junqueras ha explicat les anècdotes més personals de l'Oriol en les campanyes a les eleccions municipals de Sant Vicents dels Horts o la tasca que li va encomanar el dia abans d'ingressar a presó "Cuida dels meus i cuideu de vosaltres, i això hem fet des d'aquell dia, perquè el que diu l'Oriol va a missa". Per últim, Sergi Sol ha presentat el Junqueras més polític i, alhora, més humà. L'ha definit com un home coherent i conscienciat, Amb mirada llarga i fermes conviccions. Assegura que 500 nits de presó no l'han fet retrocedir ni un moment. Per acabar s'ha dirigit a Aurora Carbonell: "Avui he vist l'Oriol al tribunal suprem i li he dit que avui presentava el llibre a casa a Sitges, ell m'ha dit, ara quan vagis a Sitges li dius a l'Aurora que fa 500 dies que sóc a la presó i que no vull ni plors ni laments. L'11 d'abril faig 50 anys i només vull un regal, que guanyi les eleccions a Sitges perquè el que necessitem és el màxim de municipis republicans". Per tancar, Pep Picas ha interpretat un seguit de poemes i cançons que han culminat en l'estaca cantada per tots els presents.

L'1 d'abril comencen les obres de l'escola Agnès de Sitges

Segons ha comunicat el regidor d'ensenyament Eduard Terrado, el proper dia 1 d'abril començaran les obres de construcció de l'Escola Agnès de Sitges. Felicitem la comunitat educativa i la feina ben feta pel regidor d'ERC, que amb la seva perseverança i bona feina a aconseguit que per fi l'escola deixi els barracots i ben aviat pugui gaudir d'unes noves instal·lacions.

Presentació d'Aurora Carbonell com a cap de llista d'ERC Sitges

Esquerra Republicana de Catalunya a Sitges,  va presentar ahir la seva llista per les properes eleccions municipals del mes de maig. Acompanyats pel President del Parlament, MH. Roger Torrent, la candidata a l'alcaldia Aurora Carbonell i diferents components de la llista, van explicar la feina feta durant la lesgislatrua que ara s'acaba i algunes de les principals propostes que des de ERC volem tirar endavant durant els propers quatre anys.

Dia internacional de les dones

Un any més estem honorant la valentia d'aquelles 129 Treballadores, dones valentes i lluitadores pels drets de les dones obreres, aleshores tractades injustament com, lamentablement segueix passant. 129 dones obreres que van deixar la seva vida cremades vives per fer una vaga. ERC des de la seva fundació fa més de 86 anys, ha comptat amb dones implicades en la lluita pels drets de les dones i els drets humans en general. La llista és molt extensa, totes elles perseguides, represaliades, acusades, empresonades o exiliades sols pel fet de ser dones i lluitar pels  seus drets. Totes elles acusades de Rojas Propagandistas o Rojas separatistas. Deixeu-me nomenar-ne algunes: Catalina Casas, Angelina Sanz, Natividad Yarza, Magdalena Moya, M. Dolors Bargallò, Enriqueta Galligant, Francesca soler, Antonia Freixas i Jovè.........   I moltes més que anomenarem en pròximes ocasions. Dones que van seguir lluitant fins al final de les dictadures, en la clandestinitat, patint humiliacions i menyspreus. En la República, les dones van poder gaudir de més llibertat i reconeixement, encara que insuficient, però això va durar poc degut a la dictadura Franquista. A la mort del dictador, s'inicia un període de reconeixement de drets en general que afavorirà també a les dones , però d'una manera tímida i insuficient, són molts anys de dura lluita, amb resultats molt insuficients. Últimament sonen veus esfereïdores, jutges, fiscals, dirigents polítics d'extrema dreta, amb possibilitat de governar.  Si fos així, perdríem en poc temps de tot el que ha costat tant d’aconseguir. NO HO PODEM PERMETRE. Les dones d'ERC seguirem lluitant per totes les dones del món, siguin d'on siguin, parlin com parlin pel que fa a la Llibertat Igualtat i Fraternitat. Estarem al seu costat, per aconseguir els drets que ens corresponen i mereixem. Necessitem estar unides en la causa. Sortim doncs totes als carrers aquest 8 de Març i cada dia que faci falta, amb dignitat, sense por i fem sentir els nostres clams de llibertat.

Ja funcionen les noves escales de l'Hort Gran

Avui s'han posat en funcionament les noves escales a l'Hort Gran, una llarga reivindicació dels vïns de la zona. Aquestes escales s'han renovat totalment, degut a que les es van instal·lar fa uns anys, eren per interior el que causava junt amb el vandalisme les constants averies. Demanem el màxim de col·laboració ciutadana en la conservació d'aquest i de tot el mobiliari urbà de la nostra Vila.