ERC Sitges

Dia Internacional de l'Orgull LGTBI+

Aquest 28 de juny, tornem a commemorar el Dia Internacional de l’Orgull LGTBI+, aquest any marcat per les circumstàncies excepcionals de la crisi sanitària de la COVID-19 i, amb el confinament, tristament s'ha fet palesa la discriminació latent del col·lectiu LGTBI+, fins i tot en entorns familiars.

En la nostra vila, l'esforç des del govern municipal en adherir-se a nombrosos municipis de Catalunya pintant un pas de vianants amb l'arc de Sant Martí ha estat rebut amb comentaris declaradament discriminatoris amb evident LGTBI-fòbia, tot emmirallant la societat actual amb clars valors heteropatriarcals assentats en el més ranci tradicionalisme.

Per aquest motiu, des d’Esquerra Republicana a Sitges, com a baluard del respecte per a la igualtat de tracte per a les persones sense discriminació per a la seva diversitat, fem una crida per a recolzar tota acció per tal de reclamar els drets fonamentals de cada persona a viure amb dignitat la seva identitat en la més àmplia diversitat.

En el nostre municipi, disposem d'un punt SAI, com a punt d’informació pel col·lectiu i, alhora, d’ajuda per aquelles persones que sofreixin discriminació pel fet de pertànyer al col·lectiu LGTBI+. APROFITEM-HO!

Sitges, suposadament referent com a municipi obert i respectuós amb la diversitat, no pot permetre la més mínima mostra de LGTBI-fòbia, no només als subcol·lectius més representats a dins com són els homosexuals i les lesbianes, sinó, també i sobretot, a les persones trans, les quals pateixen doble discriminació, fins i tot a vegades dins del feminisme.

Alhora, diem NO a les decisions de la Justícia espanyola les quals ens allunyen de la llibertat d’expressió, com és la prohibició de col·locar la bandera de l’arc de Sant Martí als balcons dels ajuntaments. Sitges diu: PROU! Per això, a Sitges la bandera irisada llueix a la façana de l’ajuntament, com a símbol de suport, visibilització i llibertat d’expressió.

Els nostres drets són els vostres drets.

El nostre orgull és el vostre orgull.

Alejandra Villar Caziani
Secretaria LGTBI+ i cultura