ERC Sitges

Article d'opinió - UN ANY D'EXECUTIVA

Un any d'executiva

Iniciava aquest nou trajecte polític en la meva vida creient plenament en el  grup de persones que havia confiat en mi i que formàvem la nova executiva de la secció local d'Esquerra Republicana a Sitges. Ho fèiem amb molta il·lusió, amb la intenció de treballar en tot moment per Sitges amb la primera dona republicana alcaldessa de Sitges, l’Aurora Carbonell, a la vegada que amb la il·lusió de fer camí amb la nostra militància amb l’objectiu d'ampliar la nostra família republicana.

La realitat és que en aquests 365 dies hem viscut tota mena d’esdeveniments. D'entrada, treballar la campanya d’eleccions estatals amb un acte amb el conseller Chakir el Homrani, les quals van donar com a resultat que Esquerra Republicana tornés a guanyar a Sitges amb un total de 3.174 votants, convertint-se alhora en la primera força de Catalunya. Al llarg de l’any, també s’han realitzat diferents actes, com la xerrada pel Dia Internacional de la lluita contra el càncer, redaccions de manifestos, com el del Dia de la Dona Treballadora o el del Dia Internacional contra la LGTBIfòbia, o suports com el de la Plataforma Verda de l’Autòdrom. Alhora, hem participat políticament dins el partit a nivell comarcal com regional.

Tanmateix, no tot ha estat agradable, ja que s’han viscut situacions insostenibles, com les viscudes per part de l'oposició primer amb la moció de reprovació a la nostra alcaldessa presentada per Junts per Sitges, la qual va ser contrarestada amb rapidesa per la nostra alcaldessa, i segon amb una possible moció de censura antinatural entre JxS, C’s, PSC i NH, generant molts interrogants i ocasionant paral·lelament i com a contraresposta una ampliació del govern municipal per tal de donar estabilitat, un pas gens fàcil i amb molts entrebancs enmig de les converses primer amb els pressupostos enmig. Tanmateix, es van aprovar els pressupostos i es va arribar a l’acord d’ampliació del govern amb el PSC i el Margalló, després de diverses assemblees, com la que va realitzar la nostra secció local el divendres 19 de juny, aportant així estabilitat a Sitges.

Alhora, el 2020 està sent un any complicat, primer amb una gran tempesta, el Glòria, deixant la nostra vila devastada i destrossada, havent d‘afrontar el govern una gestió ràpida, tot i comptar amb una oposició poc constructiva.

I el que ningú esperava era una pandèmia mundial, deixant una nova situació i panorama per a tots. Per sort, a Sitges, el govern va saber gestionar des del primer minut la situació, tot sabent controlar el virus, posant les persones al capdavant de tot i procurant que actualment no s’esdevinguin rebrots. Des de l’executiva, hem estat al peu del canó donant cobertura a les accions del govern municipal, així com realitzat videoconferències amb la militància per tal de restar informada.

És evident que queda molt treball per fer i que ningú s’esperava tot el que s’esdevindria aquest any, ni jo mateix celebrar el nostre any d’executiva amb tots aquesta situació global. Tenim molt camí al davant i molt per aprendre, però òbviament ho continuarem fent amb la mateixa il·lusió i empenta que vam començar, tot combinant-ho amb la nova situació existent, que ens reclama més que mai, sempre respectant les mesures de seguretat establertes. Tot això, per continuar fent avançar Sitges.

Toni Muñoz
President de la Secció Local d'Esquerra Republicana a Sitges