SITGES

Argumentari de Aurora Carbonell ·Turisme de Setmana Santa·

• Joan Marc Roca
Aquesta Setmana Santa hem tingut una alta ocupació hotelera, els bars i restaurants han treballat molt i espero que els comerços també ho hagin notat. Unes dates on Sitges s'omple a vessar i on tornem amb la dicotomia que els residents ens sentim aclaparats.

És cert que costa caminar, trobar lloc per dinar o descansar a la platja però també és cert que el motor econòmic més important de Sitges és el turisme i que molta gent viu directa o indirectament d'aquest sector. La temporada baixa és molt dura de passar i aquestes festes abans de l'estiu van molt bé per a molta gent.

Des de la regidoria de turisme treballem per aconseguir aquest complicat equilibri entre resident i visitant. El que s'intenta és que no vingui tothom al mateix temps, a la mateixa hora i als mateixos llocs. No és fàcil, però per això fem actes lúdics fora de les temporades altes, per desestacionalitzar, fem activitats en diferents zones de Sitges (no tot és Fragata i passeig) i en definitiva ens marquem uns objectius que més que "promocionar" Sitges perquè vingui molta gent, promocionem per poder "escollir" els turistes que ens vinguin a visitar.

En aquest sentit en breu presentarem el Pla de Qualitat de Sitges, destinació turística sostenible i intel·li gent 2017-2021. Primer serà presentat al Consell de Turisme i més endavant a tota la ciutadania.

Un pla per consensuar un full de ruta entre el sector públic i el sector privat partint de la idea que la gestió turística ens implica a tots i totes i per tant hem d'anar en la mateixa direcció. Aquest Pla de ciutat busca establir els àmbits d'actuació perquè Sitges esdevingui i sigui reconeguda com a destinació singular i líder a Catalunya, posant en valor la seva diversitat i els seus trets diferenciats que la fan tan autèntica i atractiva.

Aurora Carbonell i Abella
Regidora de Promoció Econòmica, Turisme i Platges