Solsona

Totes les notícies

A Solsona, aquest dimecres, acte unitari pel SÍ al Referèndum d'independència

El president de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Jordi Sánchez; el vicepresident segon d'Òmnium Cultural, Joan Vallvé; el membre del Secretariat Nacional de la CUP, Eduardo Cáliz; i l'alcalde de Solsona d'ERC i diputat de Junts pel Sí al Parlament de Catalunya, David Rodríguez; protagonitzaran l'acte unitari pel SÍ que tindrà lloc aquest dimecres 20 de setembre, a les 20:30 hores, al Teatre Comarcal de Solsona. Aquest acte és promogut per l'agrupació d'entitats solsonenques El Solsonès pel SÍ. L'acte, sota el títol "REFERÈNDUM. ON SOM? I DEMÀ?", tindrà lloc a només 11 dies de la celebració del Referèndum per decidir el futur polític de Catalunya i quan més s'ha incrementat la repressió de l'Estat contra les forces polítiques que defensen la participació en la jornada electoral de l'1 d'octubre.

Esquerra engega la campanya pel SÍ a la República catalana al Solsonès

Militants, amics i simpatitzants d’Esquerra Republicana al Solsonès han sortit aquesta passada nit a les 00:00h del 15 de setembre als carrers de Solsona per iniciar la campanya pel SÍ a la República catalana, amb motiu del Referèndum per la independència de Catalunya. S'ha realitzat una penjada de cartells i pancartes. La formació republicana té el compromís de tirar endavant la campanya fins arribar a l’1 d'octubre perquè la ciutadania del Solsonès pugui rebre tota la informació que encara pugui necessitar per acabar de decidir el seu vot i, per tant, ha previst alguns actes que els solsonencs podran anar sabent a mesura que avanci la campanya. Ha reblat, fent-se seves les paraules de l'alcalde de Solsona, David Rodríguez, que "si volen fer-nos por des del govern espanyol, que sàpiguen que no en tenim".

Presentació feta a diversos municipis solsonencs (font: Cristina Bernardo)

El Solsonès coneix "in situ" la Llei del Referèndum

Sota l’organització de l’agrupació d’entitats solsonenques El Solsonès pel Sí, durant els mesos d’agost i setembre, l’alcalde de Solsona, David Rodríguez d’ERC, ha visitat i visitarà diferents municipis de la comarca del Solsonès en tant que és diputat al Parlament de Catalunya pel grup parlamentari Junts Pel Sí. El motiu és presentar, amb els suport dels corresponents alcaldes, la Llei del Referèndum d’Autodeterminació, aprovada recentment pel Parlament de Catalunya, que serà la base de totes les garanties jurídiques per fer el Referèndum i resoldre tots els dubtes del públic assistent sobre la contesa del Referèndum del dia 1 d'octubre. Fins al moment els municipis que ha visitat són:   * Olius el 30 d’agost   * La Coma i la Pedra, Guixers i Sant Llorenç de Morunys el 31 d’agost   * Pinós l'1 de setembre   * Lladurs el 4 de setembre   * Llobera el 5 de setembre   * Odèn el 12 de setembre   * Pinell de Solsonès el 13 de setembre   * Navès el 15 de setembre   * Clariana de Cardener el 19 de setembre La ronda de visites als diferents municipis solsonencs seguirà durant el mes de setembre. Les properes seran:   * Riner el 21 de setembre a les 20:30h a la Casa Gran del Miracle   * Castellar de la Ribera el 24 de setembre a les 20:30h al local social   * La Molsosa el 26 de setembre a les 20:00h al local social

Els alcaldes d'ERC al Solsonès signant el document de compromís

Els alcaldes d'ERC al Solsonès signen el compromís amb el referèndum

Totes les alcaldies d'ERC al Solsonès (Llobera, Pinell de Solsonès, Sant Llorenç de Morunys i Solsona) han signat el document de compromís amb el referèndum, deixant pal·lès el seu suport i col·laboració amb la celebració del referèndum de l'1 d'octubre de 2017. Els alcaldes es comprometen a col·laborar en totes les actuacions que el Govern els demani, posant "a disposició de l'organització del referèndum els locals habituals on se celebren totes les conteses electorals" dels municipis.

Actes de campanya al Solsonès

El proper dimecres dia 9, a les 8 del vespre i al Centre Cultural de Sant Llorenç de Morunys, es realitzarà un acte de campanya electoral de cara a les eleccions del proper dia 20. Hi participaran la presidenta del Consell Comarcal, Sara Alarcón, i l'Alcalde de Solsona i Diputat al Parlament de Catalunya, David Rodríguez, a més dels representants del Solsonès en les candidatures d'ERC al Senat i al Congrés, Xavier Castellana i Josep Maria Parcerisa, respectivament. Els mateixos intervinents participaran en l'acte de Solsona programat per al proper divendres dia 11 a les 9 del vespre a la Sala Polivalent. En aquest cas, l'acte comptarà també amb la intervenció del cap de llista d'ERC per la circumscripció de Lleida, Xavier Eritja.

Xavier Castellana, representant del Solsonès al Senat per ERC

Xavier Castellana, regidor de Riner, serà el representant del Solsonès a la candidatura d'ERC al Senat com a titular de la mateixa. Castellana ja havia estat cap de llista de la candidatura d'ERC al Congrés dels Diputats en les darreres eleccions generals. Per la seva banda, Mia Parcerisa serà el representant del Solsonès en la candidatura d'ERC al Congrés. En aquest cas ho farà com a primer suplent de la llista. Parcerisa havia estat membre de la candidatura d'ERC a l'Ajuntament de Solsona en les eleccions del passat mes de maig.

David Rodríguez, nou diputat al Parlament de Catalunya

L’alcalde de Solsona, David Rodríguez, ha estat elegit diputat de Junts pel Sí al Parlament de Catalunya per Lleida, després que la seva llista s’hagi imposat amb deu escons en aquesta demarcació (ocupava el novè lloc). Rodríguez compaginarà ambdues funcions, si bé una vegada prengui possessió de l’acta de diputat renunciarà al sou de l’alcaldia.    El batlle entoma aquesta nova etapa amb il·lusió, ja que “significa que el Solsonès tornarà a tenir una veu al Parlament i això serà positiu per a la comarca, ja que treballaré des del territori i per al territori”. De fet,“aquest va ser el motiu principal pel qual vaig acceptar la candidatura”, afirma Rodríguez. A nivell personal, també se sent motivat a participar en la política catalana pel “moment excepcional que viu el país”.   De totes maneres, “la primera dedicació” del solsoní “continuarà sent l’alcaldia”, assegura el batlle. “És la que em sento més legitimat a exercir i la que em plau més”, reconeix. Amb tot, les obligacions parlamentàries l’obligaran a renunciar a l’exclusivitat.    Per aquest motiu, les últimes setmanes s’ha realitzat una reformulació de les àrees de gestió de l’Ajuntament i s’ha recuperat la figura del gerent, ocupada a través d’una designació interna, ja prevista en la relació de llocs de treball aprovada en l’anterior mandat. Així mateix, David Rodríguez avança que una vegada prengui possessió de l’acta de diputat renunciarà a la remuneració d’alcalde, que és de 45.000 euros bruts l’any.     Rodríguez, alcalde per ERC des del gener del 2010, serà el cinquè diputat de Solsona dels últims vint anys. Primer ho va ser l’exregidor i expresident del Consell Comarcal Joan Serra i Caball (1992-1995); després l’exalcalde Ramon Llumà i Guitart (1999-2003); l'exregidor i expresident del Consell F. Xavier Ballabriga i Cases (2003-2006) i Mireia Canals i Botines (2010-2014). Els quatre que el van precedir ho van ser de CiU.

Junts pel Sí s'imposa com a primera força a Solsona amb el 64,91% dels vots en uns comicis que baten el rècord històric de participació, que arriba al 77,84%

La candidatura de Junts pel Sí s'ha imposat com a primera força més votada també a Solsona en les eleccions al Parlament de Catalunya d'aquest diumenge, 27 de setembre, amb el 64,91 per cent dels vots (3.124). En segon lloc, la CUP ha assolit el 9,37 per cent de sufragis (451), seguida de Ciutadans, amb el 7,38 per cent (355).    El PSC s'ha posicionat a la capital del Solsonès en el quart lloc, amb el 6,09 per cent dels vots (293); mentre que el PP n'ha aconseguit el 4,38 per cent (211) i Catalunya Sí que es Pot, el 3,39 per cent (163). Entre la resta d'opcions que no han assolit el llindar del 3 per cent de vots hi ha Unió (2,99%).    Una de les protagonistes d'aquesta singular contesa electoral és l'elevada participació, que a Solsona ha batut el seu rècord històric i ha estat del 77,84 per cent, 5,2 punts superior a la del 1984, any que havia marcat el sostre amb el 72,6 per cent, i més de 7 punts per damunt del 2012.    Amb aquests resultats l'alcalde de Solsona, David Rodríguez, que ocupava el novè lloc de Junts pel Sí, ha estat elegit diputat per Lleida. El batlle compaginarà ambdues funcions.    Consulteu aquí els resultats a Catalunya. Consulteu aquí els resultats al Solsonès.  Consulteu aquí els resultats a Solsona. Font: Ajuntament de Solsona

Els vuit consellers comarcals d’ERC-AM

Representants de diferents municipis de la comarca Una setmana després que Sara Alarcón es presentés com a candidata a la presidència del Consell, la mateixa formació, posa cares als set representants restants, que formaran el nou govern de l’ens comarcal. Seguint els mateixos criteris d’equitat i equilibri, els càrrecs electes escollits són regidors i alcaldes dels diferents municipis de la comarca.   Així doncs, els representants comarcals són:   -         Benjamí Puig: alcalde de Pinell, inicia la seva tercera legislatura. En la passada i, des del 2010, fou també, portaveu d’ERC al Consell Comarcal. -         Josep Colell: alcalde de Llobera, inicia també, la seva tercera legislatura. En la passada, va ser també, conseller comarcal. -         Albert Bajona: regidor de Clariana de Cardener. Recull un gran bagatge, ja que fou anteriorment, alcade de Clariana i conseller comarcal de govern, portant l’àrea de Serveis Social. Actualment, també serà diputat a la Diputació de Lleida. -         Sílvia Solé: regidora d’Odèn, comença actualment la seva segona legislatura. En la passada, fou també, consellera comarcal. -         Ma. Pilar Fons: regidora de Navès. Inicia una nova etapa en política des de les passades eleccions municipals. -         Josep Lluís Caelles: regidor d’Olius. El seu bagatge es remunta al primer govern d’esquerres a Solsona l’any 2007. Va portar les àrees de Governació, Comerç i Turisme. -         Francesc Xavier Mas: alcalde de Sant Llorenç de Morunys, des d’on inicia la seva segona legislatura. En la passada, fou alcalde durant la segona meitat del mandat. De la formació, Piteus per Sant Llorenç, en les passades eleccions el seu grup va concórrer sota la marca Acord Municipal per ERC.   Una altra manera de governar Tots ells, veuen aquesta nova etapa com un fet rellevant per la comarca. El seu repte és ensenyar que hi ha una altra manera de governar.