Solsona

Properament ERC, l’Agrupació d’Electors Independents del Solsonès i la CUP signaran l’acord que ho farà possible

Benjamí Puig, Alcalde de Pinell i actual president del grup d’ERC-Acord Municipal al Consell Comarcal, serà amb tota probabilitat el proper President del Consell Comarcal del Solsonès. Així ho han manifestat els principals valedors del pacte en una roda de premsa conjunta.
L’acord preveu la participació de l’Agrupació d’Independents en els òrgans de govern de la institució si bé el pes de la gestió recaurà en mans d’ERC-Acord Municipal. A més, es deixa oberta la porta a la incorporació de la CUP en el govern comarcal.
Tal i com ha manifestat Benjamí Puig, “es tracta d’una oportunitat històrica que no podíem deixar escapar. Ara ens toca perfilar el govern i començar a treballar de valent en benefici de la comarca”. A més, ha destacat Puig, “volem canviar el tarannà que hi ha hagut fins ara al Consell i per això ens proposem de sumar el màxim de sensibilitats possibles. És per aquest motiu que també oferim a la CUP la seva participació en els òrgans de govern de l’ens”. També ha agraït a l’Agrupació d’Independents la seva “sensibilitat amb el canvi que la comarca necessita i que els resultats electorals reclamaven”. “Ha estat molt fàcil arribar a l’acord”, ha afegit. Finalment, ha remarcat que properament és prevista la signatura del document de l’acord que farà possible la governabilitat del Consell Comarcal els propers quatre anys.
Per la seva banda, i en representació de l’Agrupació d’Electors Independents del Solsonès, Antoni Márquez, ha destacat “la necessitat d’un canvi real en la gestió de la primera institució comarcal. Després dels resultats electorals del passat diumenge 24 de maig, havíem de ser fidels a l’expressió de la ciutadania manifestada a les urnes de propiciar un canvi al Consell. Nosaltres no ens vàrem desvincular de CiU per continuar fent les coses de la mateixa manera. És per aquest motiu que creiem convenient i necessari facilitar el govern de la comarca a ERC”. Márquez també ha volgut, en representació del grup comarcal de les candidatures independents al Solsonès, “expressar l’agraïment a totes les veïnes i veïns dels municipis on hem concorregut i que han dipositat la confiança en les nostres llistes. Els votants ens han encomanat amb el seu recolzament la gestió dels nostres municipis”. I ha recordat que aquest recolzament ha permès l’obtenció de la representació al ple del Consell Comarcal amb 2 representants. Els Consellers independents s’alternaran durant la propera legislatura (2 anys cadascú) perquè tots els municipis on hi han regidors d’agrupacions independents puguin ser-hi presents. Finalment ha conclòs que “els Independents estarem amatents perquè la gestió al Consell Comarcal sigui acurada, legal, transparent, propera i proporcional per a tots els habitants del Solsonès i participarem en els òrgans de decisió per a vetllar perquè les decisions siguin el més correctes possible”.
El darrer en intervenir ha estat Òscar Garcia, en representació de la CUP. Ha recordat que el passat divendres 5 de juny de 2015 Alternativa per Solsona-CUP va convocar a la ciutadania de Solsona a una Assemblea Oberta per sotmetre a debat i opinió pública quin paper ha de jugar aquesta nova formació en la propera legislatura dins de l’Ajuntament i el Consell Comarcal. En aquesta assemblea es varen decidir, per consens, unes prioritats d’actuació pel que respecta al consell comarcal. Així, Garcia ha manifestat que “la primera prioritat és capgirar l’actual govern de Convergència i Unió al Consell Comarcal, ja que, tal i com varem defensar durant la campanya electoral, es considera que la seva gestió ha estat opaca i poc propera a les necessitats reals de la ciutadania i els ajuntaments de la comarca. La segona prioritat és que aquest canvi de govern també impliqui una nova manera de funcionar de l’ens comarcal. Aquesta es concretarà mitjançant un document de mínims que, durant les properes setmanes, s’elaborarà i es discutirà en una nova Assemblea. Posteriorment, es presentarà al futur govern d’ERC al Consell Comarcal i servirà com a base de possibles negociacions per a ocupar algun càrrec dins l’ens”.
En l’acte de presentació de l’acord hi han estat presents: Benjamí Puig, alcalde electe de Pinell per ERC – Acord Municipal, Antoni Márquez, regidor electe d’Olius i candidat a l’alcaldia per l’Agrupació d’Electors Independents d’Olius i Òscar Garcia, regidor electe de l’Ajuntament de Solsona per Alternativa per Solsona – CUP, a més d’altres electes d’ERC – Acord Municipal i Alternativa per Solsona -CUP.