Taradell

Totes les notícies

erctaradell, Mercè Cabanas, ERC, Taradell, eleccions municipals

Us presentem la llista que acompanyarà Mercè Cabanas a les eleccions municipals

Aquest divendres 5 d'abril, a la sala Lluïsos de Can Costa i Font, vam celebrar una assemblea oberta a tota la militància, simpatitzants, amics i independents que formen part de la candidatura, que va servir per ratificar la resta de persones que acompanyaran Mercè Cabanas com a alcadable per Taradell. En un breu discurs abans de la votació, la Mercè va explicar que "hem fet una llista diversa -ni ens coneixíem abans! Hem buscat bones persones, honestes i implicades socialment en el poble, amb disponibilitat de temps, capacitat de treball i de reflexió en equip. No som els més experts en algunes coses, però amb sentit comú i dedicació podem fer molt". Així mateix, va explicar una de les idees compartida per tota la gent que ha volgut sumar-se al nostre projecte, que és "preservar els valors genuïns d’un poble com Taradell, autèntic, no d’aparador, on la convivència, l’harmonia, la tranquil·litat, el diàleg i la cooperació siguin la norma". Amb l'aprovació de l'assemblea d'aquest divendres, la llista de candidats i candidates, amb les cares ja conegudes a mitjans del passat mes de març (recordem, Joan Canó, Núria Arau i Lluís Rodríguez) quedarà finalment completada de la següent manera: Mercè Cabanas Joan Canó Núria Arau Lluís Rodríguez Lídia Alonso Berta Camprubí Toni Pérez Míriam Martínez Lleïr Pladevall Cinta González Pau Rosique Èlia Brussosa Salvador Clot SUPLENTS Xevi Blancafort Laia Zhi Riera Lluís Pujadas Imma Sala Adrià Tuneu Rosa Viadiu Tot seguit la nostra candidata va voler desgranar, a mode de decàleg, algun dels punts que han de guiar l'equip humà que es presenta per governar l'Ajuntament de Taradell:   El poble el fem tots, encara que hi hagi discrepàncies entre nosaltres. Respectem les persones i la seva dignitat. Si algú se sent ofès cal demanar disculpes. Som gent positiva, no escampem rumors ni entrem en xafarderies. La sinceritat sempre, no enganyem ni ens excusem en els altres. Som persones actives i perquè actuem, també ens podem equivocar.

Mercè Cabanas, cap de llista per a les properes municipals

Els militants, amics i simpatitzants d'Esquerra a Taradell, reunits en assamblea aquest passat dijous 27 d'octubre, ha escollit per unanimitat Mercè Cabanas com a alcaldable per a les futures eleccions municipals, encapçalant així la candidatura de la formació al municipi. L'elecció va ser unànime entre tots els assistents. Periodista de llarga trajectòria, Mercè Cabanas va crèixer en diferents masies de Taradell i es va llicenciar en Ciències de la Informació a la Universitat Autònoma de Barcelona. Casada i amb dos fills, ha col·laborat en diferents entitats del poble.

Jordi Borràs presenta el seu últim llibre a Taradell

ERC Taradell ha organitzat aquest dimecres 27 de juny la presentació del llibre 'Dies que duraran anys' del fotoperiodista Jordi Borràs. A l'acte hi va assistir un gran nombre de públic que va omplir la sala del mig del centre cultural Can Costa i Font. El llibre mostra a través d’un recull de fotografies com es va viure a nivell català des del 6 de setembre fins abans a l’exili de Puigdemont a Brusel·les, i sobretot el referèndum marcat per les càrregues de la Guardia Civil i la Policia Nacional.

Carles Mundó visita la Fira de Santa Llúcia

El candidat a la llista d’ERC ha visitat aquest diumenge la Fira de Santa Llúcia a només 4 dies per a les eleccions del 21 de desembre. El candidat ha rebut el suport de molts taradellencs que li han volgut expressar en persona la solidaritat amb ell i la resta de govern que està patint encara avui. Mundó fa presència a Taradell després d'estar 33 dies a la presó d’Estremera per formar part del Govern català que va organitzar el Referèndum de l’1 d’octubre i va proclamar la República catalana el 27 d’octubre.

Comunicat ERC Taradell

Des d'ERC Taradell us volem transmetre un missatge d'esperança i fermesa: defensarem les nostres institucions i la sobirania de Catalunya fins a les últimes conseqüències. “No et limitis a contemplar aquestes hores que ara vénen, baixa al carrer i participa. No podran res davant d’un poble unit, alegre i combatiu.” Guanyarem

Rufián: "Tot està preparat per fer el referèndum al Setembre"

Aquest dissabte  25 de març ERC Taradell va dur a terme un acte enfocat a campanya nacional d'ERC anomenada "La república que farem". A l'acte, celebrat a Can Costa i Font, hi van assistir unes 250 persones i pràcticament no s'hi cabia. L'acte va ser un diàleg constant entre Rufián i el públic. El president d'ERC Taradell Jordi Freixas i la regidora Mercè Riera es van encarregar de presentar i coordinar aquest. Les JERC Taradell, recentment reconstituïdes, van ser qui van encetar el torn de preguntes, demanant sobre l'accés dels joves al mercat laboral i l'elevat preu de les taxes universitàries. En l'acte hi va haver preguntes de tot tipus com per exemple els refugiats però en gran part de l'acte es va parlar de temes relacionats amb el procés independentista. La gent va poder aclarir dubtes entorn de la situació del procés, els perills que aquest té a causa de l'estat espanyol i sobre el xoc entre legalitats. Rufián va deixar a entendre que estaria tot preparat per fer un referèndum a la tardor i que es feia tot el que calia. Va remarcar que la gent havia de tenir confiança en el govern. Finalment va posar en relleu la demagògia d'En Comú Podem a l'hora de parlar del referèndum. Va afirmar que no és gens transparent jugar al si però no i  creu que els comuns intentaran dilatar el procés tant com puguin. Per participar a La República Que Farem podeu fer clic aquí.

Trobada per encarar els pròxims mesos

Aquest dijous 16 de febrer des d'ERC Taradell vam celebrar una reunió oberta amb la població de Taradell per encarar el referèndum i per tractar diferents temes municipals. Sobre el tema municipal el portaveu d'ERC Salvador Clot va fer un resum de com anava la legislatura, tot ressaltant la proposta dels pressupostos participatius, que finalment serà possible portar-la a terme a causa de l'entesa amb l'equip de govern. Sobre temes nacionals Jordi Freixas va parlar sobretot de la campanya 'La República que Farem', que està encarada a la construcció del nou país. Aquesta s'estructura en diferents tipologies de trobades, moltes d'elles amb un marcat caire sectorial, que es faran entre l'octubre i l'abril arreu del territori català. Els actes aprofundeixen en cinc eixos clau per la construcció de la República: Economia i Treball; Ciutadania i Benestar; Cultura i Educació; Territori i Medi Ambient i Política Internacional. Tots els ciutadans també poden fer les seves aportacions a través del portal web 'www.larepublicaquefarem.cat' Finalment Lluís Pujades, secretari d'Organització de la formació, va parlar sobre els pròxims actes i accions municipals que ERC Taradell durà a terme properament.

Pressupostos 2017

Ahir es van aprovar els pressupostos 2017, l'eina que, a banda de fer front a tota la despesa corrent del nostre ajuntament, permet saber quants recursos hi haurà disponibles i definir quines seran les polítiques actives que es duran a terme. Des d'ERC Taradell, tot i ser a l'oposició, sempre hem tingut voluntat de servei, de treballar pel poble i donar veu als nostres votants. És per això que agraïm i valorem molt positivament el canvi d'actitud i la voluntat del govern de negociar i treballar conjuntament en l'elaboració d'aquests pressupostos (malgrat tenir majoria absoluta). Així doncs, gràcies a una sèrie de profitoses reunions, que ens han permès estudiar a fons els pressupostos, parlant de tu a tu i amb un diàleg fluid i productiu, finalment es va arribar a diversos acords. Hem fet un total de quatre reunions, unes reunions que creiem que hi han set molt profitoses i les quals ens han permès mirar-nos de dalt a baix els números que ens ha presentat l'equip de govern. Unes reunions on se'ns ha donat totes les explicacions, aclariments i detalls de les diferents partides que hem sol·licitat. En definitiva una negociació que a diferència d'altres anys ens ha permès parlar de tu a tu amb l'equip de govern i poder tenir un diàleg fluid i productiu. Per nosaltres la gran aposta d'aquests pressupostos havia de ser la creació dels pressupostos participatius, una eina que ha de servir perquè tots els taradellencs tinguin l'oportunitat de decidir quin poble volen. És per això que celebrem que s'hagi inclòs la nostra proposta de destinar-hi una partida considerable per l'any vinent. Amb el compromís que en els tres mesos vinents ens reunirem, govern i oposició, per estudiar el model, i l'òrgan que ha de regir-los. Una altra de les partides que hem consensuat a petició d'ERC és la creació d'una especifica per reparacions i manteniment del pavelló. Ens alegrem, també, és que se solucioni la creació de la plaça de tresorer, una demanda que des d'ERC hem fet des de principi de legislatura.

Ple de desembre de 2016

Ahir es va celebrar el ple del mes de desembre a l'Ajuntament de Taradell. El punt més destacat del ple va ser la moció presentada pels tres grups municipals que es va aprovar per unanimitat i que va servir per reafirmar el suport al referèndum vinculant sobre la independència de Catalunya aprovat pel Parlament, al procés constituent, i als ens locals i càrrecs electes investigats per processos relacionats amb la sobirania. Salvador Clot, portaveu d’ERC Taradell, va assenyalar que “a partir del gener serà una època difícil pels càrrecs electes però ens tindran sempre al seu costat”. Un cop es va haver aprovat la moció, membres del públic van aplaudir la decisió del consistori taradellenc. Qualsevol dubte respecte del ple podeu contactar–nos a través de les xarxes socials o l'email info@erctaradell.cat