Tarragona

Totes les notícies

ERC proposa un Acord per un canvi a Tarragona

El passat diumenge 26 de maig, la ciutadania de Tarragona es va expressar a favor del canvi en unes eleccions que van esdevenir un plebiscit sobre la continuïtat de les polítiques de dretes, d’un govern encapçalat per Josep Fèlix Ballesteros amb la participació del PP, o el canvi en el govern de la ciutat. Entre PSC i PP van perdre quatre consellers, guanyats pel bloc de les forces  republicanes i del canvi.   D’aquesta manera, es va fer explícita l’esperança de la majoria de ciutadania de Tarragona de donar-se l’oportunitat d’un futur millor per a Tarragona i la seva gent. Això implica un canvi de model de ciutat, un canvi de partits i un canvi de persones.   El darrer mandat ha estat marcat per la instrucció d’un cas de corrupció que afecta l’alcalde Ballesteros i altres persones vinculades al seu entorn polític, com la senyora Begoña Floria, reelegida consellera municipal. Recordem que el cas INIPRO neix en la presumpta utilització de diners dels Serveis Socials de Tarragona per organitzar una trama de suport a l’alcalde a través de les xarxes socials. Els intents de Ballesteros perquè s’arxivi la causa han estat rebutjats per l’Audiència Provincial i és més que probable que si Ballesteros repeteix com alcalde, Tarragona tindrà un batlle assegut al banc dels acusats per delictes com els de prevaricació, malversació, alteració de preus en concurs i subhastes, falsedat documental, frau, suborn, tràfic d'influències i abús de l'exercici de la funció pública.   Malauradament, les actuacions opaques per utilització de recursos públics s’estenen a altres casos, com l’intent de concessionar la gestió dels equipaments esportius de l’Anella Mediterrània a l’empresa Santa Gadea, pagant-li 2,5 milions d’euros l’any durant 40 anys; les despeses irregulars amb la targeta de l’Empresa Municipal de Transports o les sessions de coaching contractades a través de l’Empresa d’Aparcaments. Ahir mateix coneixíem un nou escàndol: el PSC va contractar innecessàriament una empresa caça-talents per simular un concurs per escollir el gerent per a l’EMT, seleccionant, no la persona més preparada, sinó la més afí al PSC.

Pau Ricomà: «Estem legitimats per governar Tarragona»

Pau Ricomà fa una crida als partits que han defensat el canvi durant les eleccions per formar un govern que serveixi per obrir una nova etapa a Tarragona, «amb generositat per compartir el canvi». Ricomà ha afirmat davant la premsa que «estem legitimats per governar Tarragona», en la compareixença posterior a l'escrutini i amb gairebé el 100% escrutat dels resultats electorals a la capital. Ricomà ha qualificat de «resultats històrics d'ERC a Tarragona» els 7 consellers i el doble de vots aconseguits respecte a les passades eleccions municipals. El candidat d'ERC ha agraït «la confiança que els tarragonins han dipositat en nosaltres per liderar el canvi i l'esforç titànic de tot l'equip, candidatura i militants durant aquest temps». Ricomà ha volgut destacar la transversalitat d'una «candidatura que està capacitada per governar». Laura Castel, Xavi Puig, Paula Varas, Jordi Fortuny, Mary López i Manel Castaño són les persones que, juntament amb Ricomà, ocuparan la bancada republicana al saló de plens de l'Ajuntament de Tarragona. Pau Ricomà ha anunciat que obrirà una ronda de «diàleg obert i transparent» amb diverses formacions i ha remarcat que «aquestes eleccions anaven de la construcció d'un nou model de ciutat i la majoria de la gent ha votat per un canvi profund. No té cap sentit que, tenint l'oportunitat de tirar endavant aquest canvi, renunciem a fer-ho». L'alcaldable republicà ha posat especial èmfasi en «la necessitat de modernitzar l'ajuntament i fer-lo transparent tot posant la ciutat al servei dels tarragonins».

«Som el partit que pot guanyar les eleccions i girar pàgina de l'època de Ballesteros»

Pau Ricomà valora positivament la campanya agraint el suport d'amics, militants i tarragonins i la feina feta pels mitjans de comunicació Pau Ricomà valora positivament la campanya electoral que espera que serveixi per «girar pàgina de l'època Ballesteros». El candidat d'ERC a l'alcaldia s'ha adreçat als mitjans de comunicació en una trobada on ha valorat positivament la campanya electoral tot agraint el suport que ha tingut. «Ens hem sentit absolutament acompanyants de moltíssima gent, amics, militants, el mateix partit que ens ha donat un suport sòlid i de la ciutadania». Ricomà ha explicat que «hi ha un veritable anhel de canvi i hem que vist que l'esperança de canvi molta gent la posa en nosaltres. Som el partit que pot guanyar les eleccions i girar pàgina a l'època Ballesteros». El candidat republicà ha valorat positivament que diversos partits s'han fet seus molts dels temes importants que defensa ERC com els Consells de Districte, la necessitat de recuperar i rehabilitar la ciutat i el comerç de proximitat, o la cultura com a motor de transformació. «És positiu perquè és la millor manera que hi hagi un compromís per possibles acords de ciutat», explica Ricomà, «estem agraïts que se sumin i esperem que sigui amb consciència i voluntat de tirar-ho endavant». Ricomà, que ha volgut agrair a la premsa el seguiment realitzat de la campanya electoral, ha remarcat que «tenim una llista molt transversal i diversa, feminista, amb molta capacitat i voluntat de governar i amb el repte enorme de fer un gir a la ciutat». Un gir que, pel candidat d'ERC-MES a l'alcaldia de Tarragona, ha de passar per posar la ciutat en mans de la gent. «Durant dècades Tarragona no ha estat en mans de la ciutadania i ara tenim l'oportunitat de fer-ho». Pau Ricomà s'ha adreçat als tarragonins per «demanar a la gent que voti en consciència, que voti pensant en els seus interessos, que són molt legítims. I veuran que els seus interessos són els nostres i els de la majoria de la gent».

ERC reivindica els valors republicans com a motor de canvi a Tarragona

Estendre el republicanisme a totes les institucions, tant en les municipals com en les europees, és indispensable per la defensa de les llibertats i els drets socials Aquest ha estat el missatge que els quatre ponents que han intervingut en l’acte de final de campanya a Tarragona han transmès al públic assistent. Unes 400 persones han omplert el tram central de la Rambla Nova per escoltar les paraules de Pere Aragonès, Helle Kettnet, Pau Ricomà i Diana Riba.  “Guanyar, guanyar i guanyar” han estat les paraules més repetides pels tres candidats i també pel vicepresident del Govern, Pere Aragonès. La fita d’ERC en les properes eleccions del 26 de maig és tornar a tenyir de groc Catalunya per deixar palès de forma clara que davant la repressió i les amenaces el que s’ha aconseguit és tenir més llistes que mai arreu del país i que assolint la victòria en els municipis el missatge serà evident: les adversitats, ens enforteixen. Pau Ricomà, candidat a l’alcaldia de Tarragona, ha assegurat que “estem en condicions de liderar el canvi. Volem posar la ciutat a mans de la seva gent. Ho farem amb la honestedat com a bandera, per governar amb valors republicans que posin Tarragona al servei dels ciutadans”. Ricomà ha afegit, “ho tenim a tocar. Tarragona tornarà a ser republicana diumenge. Ho farem amb la gent de Tarragona amb la nostra llista, que és la més diversa perquè volem reflectir el què és realment la ciutat. Tarragona la farem pròspera entre totes i tots. La determinació de guanyar és ferma perquè sabem que només guanyant tindrem els instruments necessaris per millorar la vida de la gent. La nostra ambició és la dignitat de la ciutat”. El candidat també ha parlat d’eixos centrals del seu programa com ara un accés més fàcil a la cultura i la creació dels consells de districte que ha de fer possible una participació real de les tarragonines i tarragonins en el govern de la ciutat. Pau Ricomà ha acabat el seu parlament expressant la il·lusió d’un canvi de veritat i l’esperança d’omplir les urnes amb vots republicans: “Ho hem de fer per la gent que ens estimem, per Tarragona i per Catalunya”.

ERC defensa un creixement urbanístic ordenat i sostenible de Tarragona

La rehabilitació, la regeneració urbana i la cohesió de la ciutat són les prioritats de l’urbanisme social d’Esquerra per a Tarragona Esquerra Republicana prioritza la cohesió de la ciutat, la regeneració urbana i la rehabilitació d’habitatge. “En una ciutat que té el trist rècord d’ésser, amb molta diferència, la ciutat catalana de més de 20.000 habitants amb més primers habitatges en estat ruïnós, el 5% segons l’Agència Catalana de l’Habitatge, la recuperació urbana és una autèntica emergència”, afirma el candidat d’ERC a l’alcaldia Pau Ricomà. “Si a aquesta dada li afegim la de pisos buits contemplats al mateix Pla Local de l’Habitatge, que hauria de servir de guia d’actuació municipal, xifrats en entre 15.000 i 18.000 habitatges, és fàcil entendre que des del sentit comú més elemental la prioritat de Tarragona no és el creixement depredador a La Budellera i la Vall del Llorito, ni la creació de noves àrees comercials que castiguin més el comerç de proximitat, com la que es vol construir al que havia de ser pla Ikea”. Per Esquerra Republicana, “la feina de rehabilitació és compatible amb l’oferta d’habitatge nou, que hauria d’acomplir l’objectiu de cohesionar la ciutat, endreçar molts àmbits i actuar com a millora urbana de la convivència al centre i als barris de Tarragona”. Pau Ricomà explica que “volem deixar clar que actualment el planejament urbanístic preveu  fer a Tarragona 3.813 habitatges a través de Polígons d’Actuació, 3.012 en Plans de Millora Urbana i 10.060 en diferents Plans Parcials. Un total de 16.885 habitatges nous, excloent els plans de La Budellera, la Vall del Llorito i el d’IKEA”. El candidat republicà recorda que això és el que diu el darrer document aprovat com a Memòria Social del POUM, el desembre del 2018, per l’Ajuntament de Tarragona i elaborat per Promo Assessors Consultors S.A. “Aquestes actuacions de cohesió estan previstes a totes les zones de la ciutat, al centre, a Torreforta, a Bonavista, a Llevant, a Sant Salvador, etc.

El candidat d'ERC-MES, Pau Ricomà, al Camp de Mart acompanyat d'alguns membres de la candidatura

Pau Ricomà augmentarà la inversió en cultura i patrimoni a Tarragona

El candidat d’ERC-MES a l’alcaldia de Tarragona qualifica de vergonyós que es dediqui només un 1% del pressupost municipal a Cultura, Patrimoni i Festes El candidat d’ERC-MES a l’alcaldia de Tarragona, Pau Ricomà, vol que la cultura i el patrimoni es tractin com “dos eixos importantíssims per la ciutat” i que deixin de veure’s com una càrrega. “Destinem a cultura, patrimoni i festes poc més de l’1% del pressupost municipal, és una vergonya”, carrega Ricomà contra l’equip de Ballesteros. L’alcaldable d’ERC remarca que “el patrimoni és un element diferencial de Tarragona i, mentre Ballesteros ho veu com una càrrega, nosaltres estem convençuts que s’ha de potenciar com a recurs educatiu, d’autoestima de ciutat, històric i també econòmic com a motor d’atracció del turisme”. Pau Ricomà apunta a “la necessitat d’invertir més en el manteniment del nostre patrimoni” tot recordant els constants ensurts que han patit diversos monuments romans darrerament,  i “establir estratègies de divulgació i difusió per donar a conèixer el riquíssim patrimoni de Tarragona”. En el vessant cultural, Pau Ricomà apunta que “volem fer de la cultura un eix de transformació de Tarragona, després de 40 anys en què la cultura ha sigut anecdòtica en aquesta ciutat”. El candidat d’ERC-MES anuncia que “impulsarem un pla estratègic de cultura que impliqui tots els partits i tota la ciutadania i que vagi molt més enllà dels gustos i les dèries del regidor de torn”. Per Ricomà, “l’objectiu d’aquest pla és garantir la igualtat d’oportunitats i el benestar personal” i alhora “potenciar el sector professional cultural, connectant els nostres creadors amb els mercats culturals d’arreu del país, fent xarxa”. Per Ricomà “és necessari promoure un estudi de públics, promocionar millor els festivals propis i solucionar el dèficit que patim actualment en la difusió de la nostra cultura”. El candidat d’ERC-MES anuncia també “beques, ajuts i concursos amb criteris i bases objectives per fer aflorar el talent que existeix a Tarragona”.

Pau Ricomà anuncia un pla d'usos i una oficina de comerç per dinamitzar l'economia local

El candidat d'ERC-MES reivindica la importància del comerç de proximitat per tenir una ciutat viva i dinàmica Pau Ricomà es mostra convençut que «el centre de Tarragona ha de recuperar el pols del comerç de proximitat, perquè és economia, cohesió social, seguretat i vida als carrers». El candidat d'ERC a l'alcaldia ha citat els mitjans de comunicació al carrer Comte de Rius, «un espai de vianants i cèntric on podem comptar fins a 11 locals buits». L'alcaldable republicà aposta per «implementar un pla d'usos per a les diferents àrees de la ciutat per establir un equilibri entre l'oferta i la demanda i recuperar els eixos comercials que s'han anat perdent els darrers anys». Pau Ricomà anuncia també la creació de «l'Oficina de Comerç, que ha de servir com a observatori i difusor de les millors pràctiques comercials i promoure accions col·laboratives entre comerços i formació i assessorament per posar-se al dia davant els nous reptes i competidors». Ricomà assenyala la competència de les grans superfície i la irrupció del comerç digital com a elements a tenir en compte a l'hora de crear estratègies que puguin reflotar el comerç de proximitat. El candidat d'ERC-MES a l'alcaldia assenyala també «la necessitat d'actuar urbanísticament per donar l'impuls necessari al comerç de proximitat». Ricomà aposta per estendre l'illa de vianants des de l'entorn de Plaça Corsini per revitalitzar l'eix comercial des de la Rambla, Unió, Apodaca i fins al barri del Port. El candidat republicà afirma però que «no n'hi ha prou amb fer una zona de vianants, ha d'anar acompanyat de polítiques efectives de dinamització i d'un creixement urbanístic que no buidi més el centre». En aquest sentit, Pau Ricomà apunta «als partits que s'omplen la boca defensant el petit comerç però després aposten per grans plans parcials als extrems de la ciutat que debilitarien encara més el centre». L'alcaldable d'ERC-MES es mostra crític també «amb els que defensen la liberalització dels horaris comercials que només beneficia els interessos de les grans superfícies».

El candidat d'ERC-MES Pau Ricomà i el número 3 de la llista, Xavi Puig

ERC vol que Tarragona sigui «ciutat amiga de la gent gran»

El candidat d'ERC a l'alcaldia de Tarragona Pau Ricomà reivindica el paper de la gent gran de la ciutat en la transformació que vol impulsar a Tarragona. «Entenem que la gent gran aporta experiència i saviesa i no podem oblidar que són el puntal de moltes famílies. Si volem el canvi a Tarragona, la gent gran n'ha de ser partícip». Pau Ricomà remarca l'oportunitat que brinden els Consells de Districte per dissenyar polítiques comunitàries de forma conjunta amb tots els tarragonins. «El canvi el volem per tothom i amb tothom, amb la gent de 18 anys, 30, 70 o 80» afirma Ricomà. L'alcaldable d'ERC aposta per fomentar les activitats saludables, culturals, esportives i lúdiques enfocades a la gent gran, escoltant les seves propostes i adaptant l'oferta a les seves necessitats.   Ricomà reclama que «hem d'impulsar una ciutat amb un espai amable amb la gent gran, amb ombres i bancs, WC públics i complint amb el que diu la legislació sobre accessibilitat i que és una assignatura pendent a Tarragona». El candidat republicà aposta també per «sumar els comerços al concepte de ciutat amiga de la gent gran», sobretot en aquells comerços de proximitat que puguin ajudar a detectar qualsevol problema que pugui tenir un client d'edat avançada. Per Pau Ricomà és indispensable també fer apostes intergeneracionals d'habitatge compartit entre joves i grans, «una fórmula que funciona molt bé en altres ciutats que crea llaços d'amistat i solidaritat entre els seus participants». També aposta per desplegar a Tarragona programes com el que ha liderat ERC a Amposta, el «Bon dia, com estem?», en què voluntaris en col·laboració amb serveis socials truquen periòdicament gent gran que viu sola per combatre la solitud i detectar qualsevol necessitat o problema de la persona gran.   La candidatura d'ERC-MES vol impulsar també un «protocol contra el maltractament i la marginalitat de la gent gran». Pau Ricomà recorda que fa dos anys l'ajuntament va aprovar per unanimitat en consell plenari una proposta d'ERC per combatre el maltractament a la gent gran però l'equip de govern no ha fet res per aplicar-ho.

Pau Ricomà (al centre) amb Laura Castel (núm. 2) i Xavi Puig (núm. 3) al Camí Nou de la Budellera

ERC-MES ampliarà l'Anella Verda per la Budellera i el Llorito

Pau Ricomà vol impulsar la senyalització i recuperació de camins i els vessants pedagògics, lúdics, esportius i turístics d'un projecte que va quedar aturat amb la sortida d'ERC de l'Ajuntament Pau Ricomà s'ha donat cita amb la premsa al Camí Nou de la Budellera per presentar la proposta d'ERC-MES d'ampliació de l'Anella Verda pel Llorito i per la Budellera. «Estem rodejats de paisatge mediterrani 100% que cada vegada costa més de veure a les nostres costes. I això també és Anella Verda», ha afirmat el candidat d'ERC-MES a l'alcaldia de Tarragona. Ricomà es compromet a modificar el POUM per ampliar aquest espai de protecció «pels seus valors naturals i patrimonials i perquè és el gran pulmó verd que uneix tot Tarragona» i assegura que «la Budellera, amb 122 hectàrees, així com la Vall del Llorito han de formar part d'aquest espai protegit». El candidat republicà remarca que «s'ha vist clar que les necessitats demogràfiques de creixement no justifiquen que es malmetin aquests espais naturals» i ha destacat que «és hora de donar pas a un urbanisme al servei dels interessos de la gent i no de les elits de sempre». L'Anella Verda va començar el seu recorregut el 2007 quan ERC va entrar al govern de la ciutat. «Amb la creació de l'Anella Verda vam impedir que es construís a tocar del Pont del Diable, a la zona boscosa de davant de la Móra i a prop de la Platja Llarga» recorda Ricomà qui assegura que «ara volem anar més enllà i ampliar de manera regulada l'Anella Verda al Llorito i la Budellera». Ricomà ha lamentat que «al 2011, amb la sortida d'ERC de l'Ajuntament, Ballesteros va oblidar-se d'aquest programa i ara li hem de donar un nou impuls». En aquest sentit, l'alcaldable d'ERC-MES aposta per «millorar la senyalització i recuperació de camins i impulsar el coneixement i gaudi de l'Anella Verda entre els nens de les escoles de la ciutat així com potenciar el seu vessant lúdic, esportiu i turístic». Pau Ricomà ha volgut destacar «l'alt valor natural i patrimonial de l'Anella Verda, amb un ecosistema variat i uns camins romans i barraques de pedra seca que s'han de conservar».