Tarragona

Totes les notícies

ERC-MES-MDC proposa habilitar un solar de la Rambla Vella com a aparcament de motocicletes

ERC-MES-MDC proposa a l’equip de govern que habiliti un solar municipal ubicat a Rambla Vella com aparcament de motocicletes. La proposta dels republicans arriba després de diverses queixes de conductors que asseguren que aparcar en aquesta zona a determinades hores resulta impossible. Fins ara, moltes motocicletes aparcaven damunt la vorera de Rambla Vella però des de fa unes setmanes s’ha començat a sancionar aquest ús de l’espai. ‘Entenem que les motocicletes no han d’aparcar damunt la vorera en compliment de la normativa municipal, però cal donar alternatives als usuaris d’aquest vehicle. No podem oblidar que l’ús de la moto és beneficiós per donar fluïdesa al trànsit de la ciutat’, explica el portaveu Pau Ricomà. Ricomà assenyala que el solar de la Rambla Vella ubicat a la cantonada amb Rera Sant Domènech podria acollir més d’una trentena d’espais per motocicletes. ‘En aquest solar s’hi volen instal·lar en un futur dependències municipals. Mentre no s’hi comenci a construir pot ser una solució immediata al problema d’aparcament que ara mateix ja existeix i ens dona marge per estudiar solucions definitives’, afirma Ricomà. El republicà afegeix que la Llei d’Urbanisme permet els usos provisionals del sòl per donar aquest tipus de serveis. Des d’ERC-MES-MDC asseguren que aquesta intervenció hauria d’anar acompanyada d’una avaluació de les zones de la ciutat que requereixin crear noves places d’aparcament per a motos. ‘El cas de la Rambla Vella és un dels punts més crítics pel que fa a l’aparcament. Creiem però que podríem aprofitar per estudiar si són necessaris més aparcaments en altres punts de la ciutat’, conclou Ricomà.

ERC-MES-MDC aposta per crear Consells de Districte per fomentar la participació ciutadana

ERC-MES-MDC vol que Tarragona disposi de Consells de Districte per incentivar la participació ciutadana en la gestió municipal. Per als republicans, aquest instrument de participació territorial permetria gestionar millor les problemàtiques i necessitats dels diferents barris de Tarragona i anuncien que serà una de les seves apostes de treball en el que queda de mandat. ‘La manca de participació real a Tarragona és una de les problemàtiques que cal atacar. Amb els Consells de Districte es posarien en valor el coneixement i les capacitats dels ciutadans de Tarragona per participar en la millora del seu entorn. No podem tenir un ajuntament que no escolti i dialogui amb els seus veïns’, afirma el portaveu d’ERC, Pau Ricomà. Ricomà es mostra convençut que la proposta obligaria l’administració a exercir amb la màxima transparència la seva responsabilitat d’informació i dotaria la ciutadania de canals formals de participació. ‘L’organització en districtes permetria donar resposta a les necessitats veïnals i millorar la ciutat des de diferents àmbits: civisme, seguretat, salut pública, cultura, comerç...’, explica Ricomà. El líder republicà destaca que aquest instrument ‘permetria promoure la participació en diferents processos, entre altres els que afecten a l’elaboració dels pressupostos municipals’. Els Consells de Districte es troben regulats per la llei 8/1987 Municipal i de Règim Local de Catalunya i estan implantats des de la meitat dels anys 90 en diverses ciutats catalanes. Es constitueixen en un ple participat per representants d’associacions de veïns, entitats ciutadanes i els diferents partits polítics de l’Ajuntament; i estan presidits per un regidor de la llista més votada a la zona. ERC-MES-MDC apunta cap a una possible divisió en 5 districtes, una proposta oberta que volen treballar a partir d’ara amb associacions veïnals i entitats dels diferents barris. ‘Si volem crear un instrument participatiu, la participació dels tarragonins en la seva elaboració és indispensable des del minut zero’, conclou Pau Ricomà.

[OPINIÓ] 'El declivi del carrer Unió, el declivi del centre'

Any rere any anem veient com algunes de les principals artèries de la ciutat, aquelles que ens donaven personalitat  pròpia, es van quedant sense vida. El carrer Unió és una mostra paradigmàtica d’aquest fet. El carrer que era un dels principals eixos comercials de la nostra ciutat progressivament es va buidant. Actualment ja hi podem trobar prop d’una vintena de locals buits i aquesta realitat, desafortunadament, va en augment.    Ens agradi o no,  aquesta situació és responsabilitat de tots. Les noves tendències de compra, que passen per les botigues on-line i els grans centres comercials -dins i fora de la ciutat- fan que  els consumidors haguem perdut el costum de passejar pels carrers tot comprant allò que necessitem. Altres realitats com els preus dels lloguers dels locals i l’estat del carrer en general, acaben d’empitjorar el problema.   La comparació entre els diferents tipus de comerç es fa difícil, tot i que els trets diferencials són més que evidents. Sovint veiem com s’inauguren alguns comerços que venen els seus productes a preus irrisoris. Potser caldria que, individualment, féssim l’anàlisi de com és possible que una empresa vengui els seus productes a aquest preu: redueixen el seu marge de benefici? Qui i on es fabrica el que venen? Quant cobren els seus treballadors?  Aquestes i altres preguntes ens poden ajudar a prendre una decisió sobre on i com comprem.   Cal defensar el petit comerç, no per caprici sinó perquè assegura uns llocs de treball dignes tant pels qui produeixen els productes com pels qui ens els venen, amb uns horaris raonables (a qui li agrada anar a treballar els diumenges??) i uns sous adequats. De fet, el petit comerç genera quatre vegades més llocs de treball, això vol dir que els productes que en un gran centre comercial ven un sol venedor, en el petit comerç repercuteixen en quatre llocs de treball. En cap cas ens agradaria que a la nostra ciutat acabés passant allò que passa en altres països, on una part dels treballadors viuen dins els límits de la pobresa i necessiten el suport dels serveis socials.

ERC-MES-MDC considera insuficients les explicacions de Begoña Floria sobre la targeta de crèdit de l’EMT

Demanen disposar de les factures i informes que justifiquin la necessitat i el retorn de les despeses ERC-MES-MDC vol més informació sobre les despeses associades a la targeta de crèdit de l’EMT. Els republicans agraeixen la celeritat amb què s’ha donat resposta  a la seva petició d’una reunió urgent del consell d’administració, però consideren que les explicacions de Begoña Floria són insuficients. ‘La presidenta de l’EMT només ens ha facilitat els extractes bancaris. Volem les factures dels diversos moviments i informes que justifiquin la necessitat, idoneïtat i el retorn de determinades despeses com viatges arreu de l’estat o a l’estranger’, explica el portaveu d’ERC-MES-MDC. Pau Ricomà, afegeix que ‘ha quedat clar que no totes les despeses són atribuïbles a l’ex-gerent Mario Cortés’. Ricomà assegura que ‘ens hem de qüestionar si són necessàries determinades despeses de quantitat elevada i si es justifica la seva freqüència. Creiem que d’entrada moltes d’elles no són ètiques ni estètiques, ara només falta saber si són legals’. Des d’ERC-MES-MDC remarquen que venen treballant des de l’inici de la legislatura per millorar la transparència i el control de la despesa municipal. ‘És molt trist que, constantment, planegi l’ombra de la sospita sobre l’ús indegut per part de qui governa dels diners dels ciutadans’, afirma Ricomà. El republicà reclama ‘que l’equip de govern permeti establir els mecanismes necessaris per assolir l’excel·lència en la transparència, tant a l’ajuntament com a les empreses municipals i organismes autònoms’.

El ple de Tarragona vota a favor d'implantar el carril bici educatiu

L'Ajuntament de Tarragona prioritzarà la creació d'una una xarxa de carrils bicicleta que connecti el que des d'ERC anomenen Eix Educatiu de Tarragona. El plenari municipal ha acceptat per unanimitat la proposta dels republicans per prioritzar la connexió del carril bici ja existent a Ponent amb el Campus Catalunya (URV); crear-ne un des del Campus Catalunya fins al Campus Sescelades (URV) i connectar el carril bici de Ponent amb el Complex Educatiu. ‘L’eix que proposem abasta una població de més de 77000 persones i serà una línia amb gran impacte en el sector educatiu i formatiu de la ciutat, un col·lectiu on hi ha molts usuaris potencials de bicicleta’, afirma el portaveu d’ERC, Pau Ricomà. ‘El recorregut enllaçaa centres com el Complex Educatiu, l’escola Camp Clar, els IES Martí i àranquès, Compte de Rius, Vidal i Barraquer i l’IES Tarragona, i els Campus de la URV, entre altres’. Pau Ricomà explica que el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible 2012-2017 (PMUS) ja preveu l’ampliació de la xarxa de carrils bicicleta de la ciutat i que ‘prioritzant l’Eix Educatiu es cobrirà la demanda potencial, s’incrementaria al màxim la seguretat en zones on ja es circula en bicicleta i es cohesionaria la ciutat a través de la mobilitat sostenible’. Des d’ERC recorden també que la Generalitat ha anunciat fa pocs dies un pla de 40 milions d’euros per impulsar la construcció de carrils bici urbans i interurbans fins el 2020 i insten l’equip de govern a acollir-s’hi. Els republicans, amb la moció presentada,han demanat a l’equip de govern que aquest eix sigui una realitat abans que finalitzi el mandat el maig del 2019. Proposen també crear més places d’aparcament per a bicicletes i linstal·lar punts de recàrrega per bicis elèctriques. Des d’ERC-MES-MDC recorden que fa un mes unes 400 persones, entre estudiants i professors, van protagonitzar una pedalada reivindicativa reclamant més seguretat en l’accés al Complex Educatiu sota el lema ‘Del Vidal a la Laboral, per un carril bici i peatonal’.

S'aprova per unanimitat la proposta d'ERC per elaborar un protocol contra el maltractament de la gent gran

El plenari municipal de Tarragona ha donat llum verda aquest dilluns a l'elaboració d'un protocol d'actuació contra el maltractament de la gent gran. La proposta ha arribat al plenari de la mà del portaveu d' ERC-MES-MDC, Pau Ricomà, qui ha defensat la necessitato d'elaborar una eina que posi el focus en la prevenció, la informació, la detecció i l'assistència a les víctimes. 'La situació de dependència de molta gent gran els fa vulnerables a abusos de diferents tipus, des de l'abandonament a les agressions físiques, psicològiques i fins i tot sexuals. Hem de desplegar totes les eines possibles per eradicar aquestes situacions', afirma el portaveu d'ERC Pau Ricomà. Els republicans valoren positivament la feina que s'està fent des de la conselleria de serveis socials en suport a la gent gran i consideren que el protocol d'actuació que proposen millorarà encara més l'atenció a aquest sector. 'Hem de buscar la col·laboració d'entitats, tècnics i administracions competents per elaborar un protocol eficaç', afirma Ricomà. En aquest sentit, des d'ERC defensen que cal demanar suport a  l'Oficina de la Gent Gran Activa de la Direcció General de Famílies de la Generalitat de Catalunya, que ha desenvolupat el Primer Pla d’Acompanyament i Protecció a les Persones Grans, per l'elaboració i execució del Protocol Municipal. Pels republicans, el protocol permetrà actuar també contra el maltractament social  que es fa evident en els estereotips associats a la vellesa. 'El patiment d’estafes, delictes en el seu propi domicili o la dificultat d’accés a determinats serveis per la impossibilitat d’utilitzar els instruments tecnològics que es requereixen són altres situacions de risc contra les que cal lluitar', assegura Ricomà. 'Hem d'eradicar l'embolcall de silenci imposat a l'entorn de la gent gran que pateix maltractament'.   Consulta del text de la moció

Pau Ricomà: 'Exigim la retirada immediata de la publicitat comercial als plafons d'art de Display'

ERC-MES-MDC denuncia que els plafons del projecte Display situats al carrer gasòmetre estan ocupats per cartells publicitaris d’una fira de descomptes. Els republicans demanen que l’ajuntament obligui l’empresa anunciadora a retirar els cartells de forma immediata i a assumir les despeses que se’n puguin derivar. ‘És inadmissible que un espai adreçat a acollir projectes artístics sigui envaït per publicitat comercial. Exigim que es retirin immediatament els cartells i que l’empresa pagui els costos que se’n puguin derivar’, afirma el portaveu d’ERC Pau Ricomà qui demana aplicar, si s’escau, la sanció corresponent a l’empresa anunciadora. D’altra banda, des d’ERC, demanen a l’equip de govern que vetlli per mantenir en condicions els plafons d’art al carrer. ‘Els projecte Display, impulsat per Laboratori Visual, té un llarg recorregut amb més d’una quarantena d’intervencions d’art efímer en els darrers anys. Hem de vetllar per evitar situacions com la que denunciem i si es produeixen cal actuar amb immediatesa’, conclou Ricomà.

ERC-MES-MDC proposa elaborar un protocol d'actuació contra el maltractament de la gent gran

Els republicans volen posar el focus en la prevenció, informació, detecció i assistència a les víctimes ERC-MES-MDC vol que els serveis socials de l'Ajuntament de Tarragona disposin d'un Protocol Municipal d'actuació contra el maltractament de la gent gran. Els republicans proposen en una moció al consell plenari elaborar una eina que posi el focus en la prevenció, la informació, la detecció i l'assistència a les víctimes. 'La situació de dependència de molta gent gran els fa vulnerables a abusos de diferents tipus, des de l'abandonament a les agressions físiques, psicològiques i fins i tot sexuals. Hem de desplegar totes les eines possibles per eradicar aquestes situacions', afirma el portaveu d'ERC Pau Ricomà. Els republicans valoren positivament la feina que s'està fent des de la conselleria de serveis socials en suport a la gent gran i consideren que el protocol d'actuació que proposen podria millorar encara més l'atenció a aquest sector. 'Hem de buscar la col·laboració d'entitats, tècnics i administracions competents per elaborar un protocol eficaç', afirma Ricomà. En aquest sentit, proposen demanar suport a  l'Oficina de la Gent Gran Activa de la Direcció General de Famílies de la Generalitat de Catalunya, que ha desenvolupat el Primer Pla d’Acompanyament i Protecció a les Persones Grans, per l'elaboració i execució del Protocol Municipal. Pels republicans, el protocol permetria actuar també contra el maltractament social  que es fa evident en els estereotips associats a la vellesa. 'El patiment d’estafes, delictes en el seu propi domicili o la dificultat d’accés a determinats serveis per la impossibilitat d’utilitzar els instruments tecnològics que es requereixen són altres situacions de risc contra les que cal lluitar', assegura Ricomà. 'Hem d'eradicar l'embolcall de silenci imposat a l'entorn de la gent gran que pateix maltractament'.

ERC-MES-MDC reclama el carril bici per l’eix educatiu de Tarragona

Els republicans insten l’equip de govern a prioritzar la connexió en bicicleta des de Ponent a Sant Pere i Sant Pau passant pel centre ERC-MES-MDC reclama a l’equip de govern una xarxa de carrils bicicleta que connecti el que anomenen Eix Educatiu de Tarragona. Per als republicans és prioritari connectar el carril bici ja existent a Ponent amb el Campus Catalunya (URV); crear-ne un des del Campus Catalunya fins al Campus Sescelades (URV) i connectar el carril bici de Ponent amb el Complex Educatiu. ‘L’eix que proposem abasta una població de més de 77000 persones i seria una línia amb gran impacte en el sector educatiu i formatiu de la ciutat, un col·lectiu on hi ha molts usuaris potencials de bicicleta’, afirma el portaveu d’ERC, Pau Ricomà. ‘El recorregut enllaçaria centres com el Complex Educatiu, l’escola Camp Clar, els IES Martí i Franquès, Compte de Rius, Vidal i Barraquer i l’IES Tarragona, i els Campus de la URV, entre altres’. Pau Ricomà explica que el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible 2012-2017 (PMUS) ja preveu l’ampliació de la xarxa de carrils bicicleta de la ciutat i que ‘prioritzant l’Eix Educatiu es cobriria la demanda potencial, s’incrementaria al màxim la seguretat en zones on ja es circula en bicicleta i es cohesionaria la ciutat a través de la mobilitat sostenible’. Des d’ERC recorden també que la Generalitat ha anunciat fa pocs dies un pla de 40 milions d’euros per impulsar la construcció de carrils bici urbans i interurbans fins el 2020 i insten l’equip de govern a acollir-s’hi. Els republicans, amb una moció que presenten al plenari del proper dilluns, demanen a l’equip de govern que aquest eix sigui una realitat abans que finalitzi el mandat el maig del 2019. Proposen també crear més places d’aparcament per a bicicletes i linstal·lar punts de recàrrega per bicis elèctriques. Des d’ERC-MES-MDC recorden que fa un mes unes 400 persones, entre estudiants i professors, van protagonitzar una pedalada reivindicativa reclamant més seguretat en l’accés al Complex Educatiu sota el lema ‘Del Vidal a la Laboral, per un carril bici i peatonal’.