Tarragona

Interior investigarà les actuacions dels Mossos d'Esquadra a Tarragona que exigia Ricomà

Pau Ricomà, Tarragona, Ricomà, ERC Tarragona
Pau Ricomà, alcalde de Tarragona
La Conselleria d'Interior investigarà les dues intervencions dels Mossos d'Esquadra que va exigir l'alcalde de Tarragona i que es van produir a la ciutat durant les protestes per la sentència de l'1-O. Es tracta de dos casos que van ser rebutjats i denunciats públicament per Pau Ricomà l'endemà que es produïssin.

En concret es revisarà l'atropellament d'un menor de 17 anys amb una furgoneta dels Mossos d'Esquadra al carrer Marquès de Montoliu quan el vehicle policial va envestir unes barricades. També s'analitzarà qui era l'agent que deia per la megafonia d'una furgoneta de la BRIMO "Veniu, som gent de pau", fent escarni. Ricomà va demanar explícitament a la conselleria que investigués aquests fets.

Des d'ERC s'ha deixat palès que estarem pendents d'aquesta auditoria perquè volem conèixer els resultats. A més, també hem demanat, com vàrem fer des del primer dia, que es depurin responsabilitats a tots els nivells i això inclou totes les cadenes de comandament de la policia catalana.

Per altra banda, des del grup municipal lamentem que el subdelegat del govern espanyol no hagi respost la carta que li va enviar l'alcalde a través de la qual li demanava que s'investiguessin les actuacions realitzades a la ciutat per part de la Policia Nacional espanyola i la Guàrdia Civil durant les protestes. En la carta s'apunta que cal esclarir si s'ha produït un ús arbitrari i desproporcionat de la força contra els manifestants, com en el cas de la Laura Solé, que va ser detinguda per uns agents de paisà de la policia i arrossegada uns metres mentre l'estiraven del cabell al carrer de Jaume I. Per tot plegat, reclamem que s'iniciï una investigació i que els casos d'incompliment dels protocols i de vulneració de drets fonamentals no quedin impunes.